![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik ben al een aantal jaren actief op dit forum maar heb mezelf nog niet voorgesteld.
Mijn echte naam is Ardjan van Wijk, momenteel 30 jaar oud en woonachtig in Hoogerheide Noord-Brabant. Op het moment ben ik werkzaam als constructeur in de woning- en utiliteitsbouw en qua opleiding ben ik afgestudeerd als civiel technisch ingenieur. Mijn automobiele verleden is begonnen op mn 19e jaar en bestaat eigenlijk alleen maar uit vw's. Hieronder een chronologische opsomming van de auto's die ik gehad heb, helaas heb ik niet overal foto's van (kan eens kijken of ik nog wat kan inscannen): - golf 2 diesel, bouwjaar 1989, was rood maar later zelf zwart gespoten 4cm verlaagd logo's gecleand en 14" ronal lm-velgen; - golf 3 110pk tdi, bouwjaar 1997, zwart metallic met 15" lm-velgen, kw-schroefset en sportinterieur (zo gekocht van mn broer); - corrado G60, 1991, gekocht toen ik in de golf 3 reed om op te knappen en werd mn eerste echte project. Na een langzame start is dit het uiteindelijk geworden, met als kroonstuk een reportage in de vw-scene. De meesten kennen hem denk wel, deze auto is nu echter van mijn broertje; ![]() corrado project -corrado G60, denk 1991, groen, usa-uitvoering, 17" fittipaldi, kw-schroefset, zwart leer. Zo gekocht als daily toen ik helaas de golf 3 total-loss had gereden. Was echter wel eea mis mee en heb hem na een tijdje mee gereden te hebben uiteindelijk maar gesloopt om onderdelen te gebruiken voor mn project-corrado en de rest te verkopen; - golf 2 diesel, denk 1988, vaal rood, voor 400 euro gekocht om te gebruiken als tijdelijke daily. Uiteindelijk zonder echte kosten buiten wat regulier onderhoud 3 jaar mee gereden; - golf 1 diesel, 1982, zilver, in duitsland in originele (gebruikte) staat gekocht om als daily belastingvrij diesel te kunnen gaan rijden. Zat wel wat werk aan en het mini-project liep uiteindelijk een beetje uit de hand. Buitenkant opnieuw laten spuiten en gedeeltelijk gecleaned, 15" zender lm-velgen, H&R schroefset, zwart leer interieur. Deze auto heb ik nog steeds; golf 1 diesel - scirocco 1.4tsi BM, 2010, groen. Op de terugweg van W'see dit jaar in de buurt van Aachen een nieuwe daily aangeschaft. Was al een tijdje op zoek naar een leuke scirocco en dit is hem geworden. De bedoeling is dat hij als daily gaat functioneren, heb er verder nog niet echt plannen mee, maar wie weet... Nu kan de golf 1 wat meer van zijn pensioen gaan genieten ![]() ![]() ![]() - kawasaki z750, 2010, oranje. Het is geen vw, maar wel een leuk goed weer speeltje. ![]() ![]() Dat was het zo'n beetje. Groeten, Ardjan
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Is de moeite Ardjan! Corrado blyft n pracht apperaat! Scirocco origineel houden?
Gr Pim
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#3
|
||||
|
||||
![]() Nette Scirocco Ardjan!
Ik wilde mijn MK V ook origineel houden toen ik hem kocht. Somewhere down the line is dat ook fout gegaan ![]() Als je het virus eenmaal hebt.... ![]()
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Een verlaat "welkom" dan maar Ardjan.
Heb je reportage in de VW Scene gelezen, geweldige Corrado !!!! Prachtige kleur, goeie velgenkeus, mooie details !!! Mk1 is ook een nette auto, daar verder nog "project-plannen" mee nu die niet meer als daily word gebruikt ??? Rocco is ook mooi, stiekum wel een porno-kleurtje....
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de complimenten, we zullen zien wat er in de toekomst allemaal nog gaat gebeuren. Misschien dat ik eens op zoek ga naar een ander blok en betere stoelen voor in de golf 1. Alleen moet de buitenkant ook weer aangepakt worden, dat is het nadeel van 3 jaar ook in de winters er mee door te rijden waarschijnlijk...
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Onlangs een golf gti uit 79 opgehaald om een beetje aan te hobbien. Op de autoambulance krijgen was een hels karwei, want de remmen stonden vast. Dat is gelukkig uiteindelijk toch gelukt. Voor het eraf halen heb ik eerst op de kar de remklauwen voor en remschoenen achter verwijderd, zodat hij kon rollen.
![]() ![]() ![]() Ondertussen heb ik het interieur al redelijk schoon gekregen: ![]() En ik heb ook een reactie van de rdw binnen dat er met het kenteken niets bijzonders aan de hand is. Hij staat blijkbaar nog in de bedrijfsvoorraad en zou in principe na apk-keuring weer de weg op kunnen. Binnenkort de carrosserie eens goed inspecteren en bekijken of hij nog te redden is...
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Inmiddels een bok in elkaar gelast voor de gti zodat ik de onderkant eens goed kan bekijken. De onderkant is vrij slecht, met name de achterwielophanging en onderzijde front, maar ik denk dat er nog wel wat van te maken is. Het hoeft ook geen show and shine wagen te worden, maar hij moet wel veilig zijn uiteraard. Wat denken de ervaren golf 1-restaurateurs ervan?
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Als onervaren golf1 restaurateur denk ik dat hier wel aardig wat laswerk in zit, poeh!
Respect, hier ben je wel een tijdje zoet mee gok ik.. Succes!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lekkere klus, maar je bent wel iets gewend toch? 😄
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |