Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 11-05-2014, 00:36
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular

Default grotere schijfremmen plaatsen

hallo,

ik ben van plan een ander blok in me golf te hangen. Dus dan is het ook belangrijk om goeie remmen te hebben.

nou wil ik voor 280 mm of 256mm nou heb ik bij bolku.nl een set gezien remschijven en blokken van 280mm. kan dit zo gemonteerd worden op de vooras van een 1.6. zonder aanpassingen behalve een grotere zuiger?

achter wil ik me trommels ombouwen naar schijfremmen. ook hiervoor heb ik een set gezien op bolku.nl compleet met wiellagers. het betreft deze set:

klikker de klik

nu was alleen me vraag kan ik gewoon de astappen houden die er nu op zitten achter of moet ik dan ook nieuwe astappen voor schijfremmen halen?

welke remklauw kan ik het beste gebruiken?

hoe zit het met de hoofdremcilinder, nu zit er een 20 mm op, moet ik een 22mm nemen of een 25mm?

kan de rembrekrachtiger wel hetzelfde blijven ?

hoop dat jullie mij kunnen helpen
Reply With Quote
Old 11-05-2014, 04:04
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC

Je moet iets meer aanpassen dan je nu denkt

Aan de voorkant heb je andere fusees nodig, om de Girling 54 remklauwen voor 256 of 280mm schijven te monteren. Een 22mm hoofdremcilinder voldoet, en kosten op ebay niet zoveel.
Andere fusees zijn nodig omdat bij een 1.6 het fusee en de remklauwhouder één geheel zijn:

Van een GTI 16v of G60 kan je de remklauwhouder eraf schroeven:

Voor de achterrremmen heb je ook een andere astap nodig. Die zijn tegenwoordig ook gewoo nieuw voor een redelijke prijs te vinden.
Reply With Quote
Old 11-05-2014, 10:46
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular

Bedankt geertjan, dit maakt me een stuk wijzer .
Astappen had ik ook bij bolku gezien maar wist niet of dit perse moest. Had ook nog een rembegrenzer gezien voor als je schijfremmen achter neemt die schroefde je gewoon in de hrc, is dit verstandig om te doen?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules