![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo mede Vw'ers.
Even een vraagje aan jullie. Soms brand (knippert niet zoals in de acc stand van de sleutel) mijn olie lampje in het dashboard. Dit is echt sporadisch maar ik wil het toch verhelpen, want nu is mijn controle niet 100% zoals je snapt. Hier onder 2 foto's van mijn motorblok met daarop 3 rood omcirkelde sensors, welke van de 3 stuurt dat lampje in het Dashboard aan ? Voertuig gegevens: VW Golf 2 GTI BJ: 01-1985 Motorcode: EV Bakcode: 9a Brandsys: K-Jetronic Alvast bedankt! Groetjes, Ramon ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik kan alleen vinden dat er een blauw/zwarte of blauw/rode draad naartoe zou moeten gaan.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() 2e foto; die sensor laat het lampje knipperen onder de 0.25 bar
1e foto; de achterste sensor is de hoge druk switch, die sluit boven de 1.8 bar en er wordt naar gekeken boven de 2000 rpm. (De voorste sensor is de olietemperatuur.) Als er dus boven de 2000 rpm geen 1.8 bar oliedruk aanwezig is laat deze switch het lampje knipperen en de zoemer af gaan. (Edit; Waardes voor de diesels liggen anders trouwens!)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Last edited by Audi1981 : 11-06-2014 at 21:06. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke Dank je voor je uitleg! Ik zal die 2 eens vervangen want ik denk dat het probleem in de sensoren zit, er gaat namelijk geen zoemer af ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Probeer gelijk je oliedruk even te meten aan de kop...kan wel eens zijn dat het blokje wat moe is
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oh oke, hoe kan ik dat doen dan ? Dan zal ik toch ff een speciaal gereedschapje moeten hebben? Grtz, Ramon |
#7
|
||||
|
||||
![]() Een goede manometer en een slang om die aan te sluiten, de draad is m10x1
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|