![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo, en goede avond.
Mijn naam is: Juul, ben 23 jaar, en heb sinds kort een golf 2 1.6, als daily gekocht. hier alvast 1 foto ( de enige die ik to nu toe heb): ![]() Ik ben hier al wat langer lid op het forum, heb al eerder 2 golfjes 2 gehad, waarvan ik er nog 1 heb, maar nog nooit echt een voorstel topic aangemaakt ofzo. Ik heb nu dus sinds een maand een 2e golf 2 erbij gekocht voor (tijdelijk) dagelijks gebruik. Maar dat woordje ''tijdelijk'' is altijd nog maar de vraag haha. Ik heb iniedergeval al een aantaal plannen. Ik wil de golf graag verlagen, door middel van een schroefset. Ik heb ooit voor mijn 1e golf 2 een verlagingset gekocht , ( dus Vaste verlaging) slechte ervaringen mee gehad, is veel te soepel / slap , waardoor de boel afentoe aanliep. Ik zoek nu dus een goed, prijs kwaliteit verhouding schroefsetje, mijn budget is niet zo super groot, en aangezien ik ook niet zo super veel kilometers maak, is mijn oog gevallen op een triple-S schroefset, ik hoor hier namelijk wel goede ervaringen over (beter als het raceland , JOM spul) onder een golf 2, en mensen die ook niet zo super veel kilometers maken. (hoor hier ook graag jullie reacties over) verder heb ik nog een Breedset lenso bsx velgen thuis liggen, die ooit onder mijn gti 16v moeten komen, maar aangezien ik daar aardig wat problemen mee heb gehad ( waardoor deze dus nog niet af is) lijkt me het wel aardig, om ze onder mn 1.6je te leggen als deze verlaagd is. verder nog een vraagje, of je persee veerspanners nodig hebt bij het verwisselen van orginele veren naar een schroefset. nou ik hou het hier maar bij voor zover. alle reacties / ideeën zijn welkom!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Veerspanners niet persee.
Maar het maakt het wel makkelijker en veiliger om het geheel los te halen en vast te zetten. Zonder veerspanners ben je wel met z'n tweeen nodig. Maar het is te doen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Hallo ook welkom hier en een leuke golf heb je maar een schroefset kun je er toch zo onder zetten of heb ik het mis dan heb je toch geen veerspanners nodig of moet je zo n set nog in elkaar zetten???
Veel plezier hier op het forum maar dat zal wel lukken het is erg gezellig hier en je krijgt veel hulp (slijm ![]()
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Veerspanners??
Niet nodig. Je koopt een schroefset, 2 veerpootlagers en de 2 busjes met de inkeping. De veren van de schroefset helemaal omlaag draaien zodat de spanning eraf is. Het lager op de schotel monteren en het busje erin draaien. Nu is deze compleet en kan je zo onder de Golf monteren.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
||||
|
||||
![]() O dus je krijgt alles wel los mee ik dacht dat alles al in elkaar zat weer wat geleerd
![]()
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Mooi wagentje heb je. Ik zelf heb al 2 jaar een schroefsetje onder mijn mk2 zitten en ben er tevreden mee. Enige wat iets beter had mogen zijn was de stugheid aan de voorzijde. Maar heb ook een 1.9tdi erin liggen dat scheelt wel wat ten opzichte van een 1600. Mijn 2de mk2 was namelijk een 1600 waar ik ook een triple s setje onder gezet heb en dat was gewoon goed.
Verder heb ik geen ervaring met andere merken. |
#7
|
||||
|
||||
![]() thx voor de reacties.
ik dacht inderdaad ook dat je alleen veerspanners nodig hebt als je orginele / standaar verlagingsets, uit elkaar wilt halen, dus echt de spiraal wilt demonteren. of is het zo, dat ik ze wel nodig heb als ik mijn orginele veerpoten wil demonteren? of is de spanning er al voldoende af, als ik eerst de bovense moer ( onder de motorkap zo ver mogelijk los draai) ? @AK ok mooi om te weten dat een triple s goed genoeg is voor een 1600 tje. ik zag alleen op een site , een afbeelding van een JOM schroefset, en een van een triple s set. maar op die 2 foto's leken het gewoon dezelfde? ..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#8
|
||||
|
||||
![]() en nog een vraagje, is er nog veel verschil tussen de veerpoot lagers en busjes?
kwaliteit / merk , of waar ik ze het beste kan bestellen? verder dat busje erin draaien, hoe strak moet die of is er een of andere tool voor nodig om dat busje met die inkeping erin te draaien of goed vast te zetten? alvast bedankt ![]() ![]()
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Als je je eigen veerpoten uit elkaar gaat halen zijn veerspanners wel handig ik heb eergister nog een veerpoot lager vervangen van mijn vrouw haar Clio en die veer staat zo op spanning ik ben naar de garage geweest om de veren er weer op te krijgen met zo n veerspanner op lucht
![]() Ga je er nou andere veren op zetten snap het nog niet helemaal??
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Nee een schroefset. Maar het ging me er even overuit wanneer je nu wel veerspanners nodig hebt
![]()
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#11
|
||||
|
||||
![]() Jawel, want je veerpoot zit er onder spanning tussen...tenminste, als je originele veren er tussen hebt. Veiligste is om gewoon even de veer in te knijpen met een degelijke veerspanner als je `t spul onder je auto vandaan haalt.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#12
|
||||
|
||||
![]() Oke. Bedankt. Dan ook maar even een setje veerspanners bestellen. Wel zo veilig
![]()
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#13
|
|||
|
|||
![]() Om de gehele veerpoot te demonteren niet! Mocht je deze vervangen door een schroefset bijvoorbeeld. Mocht je de toplagers van je huidige vering willen gebruiken (en dus moet je originele veerpoot uit elkaar) dan heb je uiteraard wel een set veerspanners nodig.
Overigens is dat altijd handig gereedschap, gaat jaren mee en is m.i. geen slechte investering ![]() /edit: ik snap wat Rene bedoel, de demontage wordt wel iets makkelijker, maar is ook prima te doen zonder vind ik.
__________________
Quote:
Last edited by ksaandor : 02-04-2014 at 12:56. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Oke thx. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen JOM en triple s ? Als ik op sites kijk waar ze jom en triple s hebben. Zie ik namelijk precies dezelfde schroefsets. Alleen bij de schroefset van triple s zonder doos op de achtergrond..
En welke of waar, kan ik het beste veerpootlagers bestellen en die busjes? Alvast bedankt
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#15
|
||||
|
||||
![]() niemand die mij hier informatie oid over kan geven
![]() dan kan ik een beslissing maken, en gaan bestellen ![]()
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#16
|
||||
|
||||
![]() Zijn beide goedkope sets, kan me niet voorstellen dat er enorme verschillen in zitten.
Heb je trouwens ook foto's van de gti? |
#17
|
||||
|
||||
![]() Oke. Ja had al een mail gestuurd naar vw wobshop, die vertelde mij dat de jom en triple sets uit dezelfde fabriek komen.
Heb wel een paar fotos vab mn gti allewn niet super veel omdat ie eigenlijk nog niet af is. Ik zal eens kijken of ik er wat kan vinden op mn mobiel.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#18
|
||||
|
||||
![]() heeft er toevallig iemand hier, ervaring met de s.a.s schroefsets, van sjaaks's autoservice?
deze zijn naar zijn zeggen nog redelijk comfortabel, vergeleken met de jom / triples setjes. ze zien er op de foto ook wel wat degelijker uit als de jom setjes..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#19
|
||||
|
||||
![]() nog een vraagje.
ik erger me al sinds ik de golf heb, aan een rammelende achterklep, vooral bij hobbels of klinker wegen, ik heb het plaatje waar het slot omheen valt, al wat versteld, maar dit heeft tot nu toe nog niks geholpen.. iemand die dit ook ooit heeft ervaren? of weet wat ik er misschien aan kan doen?.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is de slotvanger misschien al teveel afgesleten. FF nieuwe bestellen. Had hetzelfde probleem bij mijn Function, was over nadat de slotvanger vervangen was.
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |