![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die op hun T2b een T2a bumper hebben gezet... en wat zijn de ervaringen hiermee?
|
|
||||
|
||||
![]() Zie de Bus-Kru
Volgens mij hebben die pano in 2-tone rood/witte 2b (Alain) die vette pick-up 2-tone grijs/wit (meetlint) allebei een 2a neus op een 2b zitten. Is al eens een topic over geweest, probleem is iets met een aangelaste kreuk-zone bij een 2b, die ontbreekt bij de 2a. Die moet eraf voor de 2a bumpers, en das niet het makkelijkste wat er bestaat (staat me bij)..
|
|
|||
|
|||
![]() Helemaal goed Sjamp !!
![]() Hier is de kreukelbalk goed te zien (Meetlints T2b) ![]() Hier zagen we hem er stukje bij beetje af, en lassen het gelijk door (mijn T2b) ![]() duidelijk te zien .. de T2a bumper ligt in het front, itt een T2b bumper die op de kreukelbalk bevestigd wordt |
|
||||
|
||||
![]() Wow, dat lijkt me erg gaaf... daarnaast wil ik eigenlijk wel van dat randje (die je daar op de foto onder andere afzaagt) af omdat ik wat roterij erboven en eronder heb. Verder nog aanpaswerk om dat ding op te hangen?
|
|
|||
|
|||
![]() Een T2a heeft dat randje inderdaad niet, en als je nu eens bij sjef gaat neuzen
voor een T2a onderplaat, ben je al halverwege. Denk dat sjef ook nog wel een gebruikte T2a bumper heeft liggen, voor weinâgh !! ![]() zoek dan wel eentje uit met de bumpersteunen er nog aan vast, want die zijn anders als T2b |
|
||||
|
||||
![]() Aanpassen van verlichting is ook nog een aardige klus, als je het mooi wilt doen. En wat wil je met de achterkant doen? Vast geen T2b-bumper houden. Wil je de grote lichten houden, moet je op zoek naar een '72 bumper. Schaars...
Het eindresultaat is iets waar je van moet houden, dus maakt het tzt weer verkopen van je bus niet makkelijker. Je kunt natuurlijk ook direct een echte T2a kopen. Jens
|
||||
|
||||
![]() De verlichting zit ik niet heel erg over in... bovenste knippers dicht maken, onder 2 gaten zagen, a knippers erin (toch? mis ik iets?)
vwb de verkoopwaarde, ik bouw deze bus voor mezelf, wat een ander ervan vindt boeit me heel eerlijk gezegd vrij weinig, en ik denk dat ik hem niet snel weg zal doen... (een kameraad van mij had een bus met een soortgelijk conversie en die was ie toch echt wel heel snel kwijt.) Maar ik denk dat een purist mijn bus sowieso niet cool zal vinden... verlagen en hippe velgen staan ook nog in de planning ![]() Maar eh, vertel eens over die achterbumper... :o |
|
||||
|
||||
![]() Deze oplossing voor de knippers (lijkt ook wel op die van Kruk@b) vind ik ook niet verkeerd:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Die is wel behoorlijk kaal he! waar zijn de spiegels?... dit is ook een T2b zo te zien, het randje zit er nog op en het lijkt ook wel alsof deze bumpert er wat vanaf staat...
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Leuk ding, maar je bent een beetje tegenstrijdig in je verkoopverhaal ... "Eigenlijk is de auto te slecht om op te knappen" en je sluit af met "Slopen zou ik zonde vinden trouwens.." Dan kan Vriezer beter die 1000 euro (die jij ervoor vraagt) in z'n zak houden, en z'n bestaande T2b naar eigen inzicht verbouwen cq aanpassen ... heb ik ook gedaan 7 jaar geleden, en nog geen seconde spijt van gehad !! integendeel zelfs, de remmen worden da-lijk vervangen door (hebbie hem weer) Porsche remmen ![]() Voor de purist absoluut heiligschennis, maar ik bouw hem dan ook niet voor hun :p |
|
||||
|
||||
![]() Precies, en ik denk ook niet dat mijn vriendin het aan kan om nog zo'n project erbij te hebben in de tuin... (alhoewel zo'n panel best gaaf is!)
Oh ja Porsche remmen... die staan heeeeel ver weg ook in de planning :biggrin: Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je hebt ook helemaal gelijk. Je kent ze hè, de schatten van TzabTzum. Te zonde om de nek om te draaien, maar takkeveel werk om te fixen, zeker als je het goed wilt doen... Deze T2a is een van de oudste überhaupt, was het een '69er geweest in deze conditie, had ik hem niet eens willen hebben.... maar voor iemand met skills en te veel vrije tijd is er zeker wat van te bouwen hoor! Jens
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En wat dacht je hiervan, ziet er niet uit! ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() heuh? is dat een T2b met dichtgelaste knippers maar wel een T2b bumper?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
You guessed that right ![]() Gelukkig op deze foto niet meer taigagroen! Jens
|
||||
|
||||
![]() What's wrong with the Taigagroen?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik wil op mijn bus helemaal geen bumpers.
De bus wil ik zoals men noemt "geschoren" hebben. De kreukelzone gaan er af en wordt strak gemaakt. (ben nog wel op zoek naar een altenatiefe kreukel) Aan de achterzijde bumper foetsie evenals de trekhaak. De randjes wegslijpen en alles weer netjes strak lassen. IK heb vorig weekend in Lelystad een t2 zonder bumpers gezien en het stond super strak. grtzz Martin |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zou je dat nou wel doen ?? ![]() ben gek op "extreme" dingen (dees heeft bv een 2,7 liter Porsche RSR motor met turbo), maar ik vindt het er niet uitzien :frown: O ja, hier staan meer foto's, en hier een filmpje ervan ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb mijn T2B ook een T2A look aangemeten!Vond ik mooier,en 'tis mijn bus,so what!?De kevers die verbouwd worden met lange kleppen en platte lichte,zijn ook niet geheel zuiver,en dat kan dan wel,Polle
kijk maar eens op de foto's van Blankenberge(www.fototreffen.be),lichtgrijs panelbusje,met !!karmanpinkers.dat is van mij!Nu nog verlagen en fuchsen erop! |