![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hi,
wie weet of heeft er een how to, hoe je de achterrem/bekrachtiging/remdrukverdeler aan de achteras moet afstellen als je de auto verlaagt? Zodat de rembalans weer 'klopt' Gaat om een Audi 90 uit 1986 maar meen dat Golf ook zelfde systeem heeft. Waarschijnlijk is het die veer afstellen bij de achteras, moet die losjes of strak of... groeten! Joep
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Die moet weer net zo veel vrije ruimte / voorspanning hebben als dat je auto niet verlaagd was...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Er moeten via splitters manometers op zowel voor- als achteras gehangen geworden om de druk te kunnen meten. Daarna remsysteem ontluchten en vervolgens de drukken meten en de veer instellen tot de juiste rembalans bereikt is (dar zijn tabellen voor van VW). Daarna de meters terug verwijderen en wederom remsysteem ontluchten.
Er zijn ook personen (zelfs garages) die menen dat het "even" op gevoel kan... maar daar heb ik persoonlijk geen vertrouwen in... om het zacht uit te drukken ![]()
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them ![]() ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Helder, maar hoe krijg je weer de basisinstelling zonder dat je de vorige instelling weet?
EditL: SOrry, gereplyed voordat ik de laatste reactie met manometer kon lezen ![]() Edit2: VAGKonzept, weet jij iemand die dit zou kunnen afstellen?
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 Last edited by audi-joep : 26-06-2014 at 08:30. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik zou hem zo afstellen dat hij onbeladen de minimale remvertraging makkelijk haalt, bij meer belading gaat hij dan meer remmen.
Dat heb ik vroegah in de garage altijd zo benaderd, sterker nog, het werd je zo geleerd op school. Wat VAGKonzept schrijft is helemaal correct, zullen alleen niet veel garages zijn die daar de spullen nog voor hebben... Ik bedoel, de meeste monteurs gaan eerst op zoek naar de OBD-poort aan een auto...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb zo onmiddellijk geen idee... iedere dealer die van begin jaren '90 dealer is heeft waarschijnlijk het gereedschap wel "ergens" liggen... Maar of men dan bereid is dit weer boven te halen voor een oudere auto (lees zoeken = tijd verknoeid) is wat anders... Ik zou alleszins m'n kans eens wagen... Het is zoals Audi1981 zegt, velen kennen tegenwoordig enkel een OBD stekker en menen dat die alles vertelt...
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them ![]() ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Anders koop ik het gereedschap zelfwel. Heb hier een hele la vol met speciaal Matra VW gereedschap dus die kan er ook nog wel bij. Iemand een nummer??
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Gewoon de veer er tussenweg halen.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat bedoel je daar mee René?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Er zit toch een veer tussen achteras en remdrukregelaar? Als je deze veer er tussenweg haalt, zal hij minder hard remmen aan de achterzijde.
Of ben ik nou in de war met mk1.....want `t is alweer ff geleden dat ik onder de mk2 lag
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
![]() Nou weglaten is sowieso niet goed, afhankelijk van t systeem remt ie op z'n zachtst of z'n hardst, das nie goed
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik heb gewoon zelf de veer op gevoel afgesteld.
Eerst een testrit op een natte weg, vol in de ankers en de achterkant blokkeerde en wilde de voorkant inhalen. Toen de veer 5-7mm ontspannen en weer een testrit. Nu blokkeerde voor en achter beide op het zelfde moment. Last edited by Dokter D : 29-06-2014 at 09:22. |
#13
|
||||
|
||||
![]() ik doe het zo:
verdeler in het midden zetten. ong 60km/u rijden en dan gelijdelijk harder remmen. dan op voel je wel een of de achterkant te hard remt of juist te weinig doet. aan de hand van dat de verdeler verstellen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit moet je ook niet willen hoor....achterzijde moet niet blokkeren.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ok, dan moet ie nog een beetje losser dus.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Oke, als ik nu blokkeer lijkt ook alleen de voorrem te blokkeren.
Verder is remgevoel eigenlijk uitstekend en de remvertraging ook.. Niks meer aan doen dus??? Edit: Veer weghalen heeft mijn voorkeur niet, 't is niet zoals een 1.6TD overdrukventiel die eigenlijk geen functie heeft ofzo....
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 Last edited by audi-joep : 29-06-2014 at 17:37. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Prima, zet hem ff op de bank bij een keuringsstation oid of ie z'n waarde haalt en good to go
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Ik meen dat er iets van 500nm of zo op de testbank te zien was bij de APK....
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Goedkeur = relatieve beremming tussen 40 en 52% bij een pedaalkracht tussen 400 en 500n. Overberemming op de achteras is per 1-1-2013 geen afkeurpunt meer, dus hecht er niet teveel waarde aan dat ie zo goedgekeurd is.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Wil zo veel mogelijk remkracht hebben, want ben beetje verwend met daily 312mm/280mm...
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |