Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-11-2014, 22:26
Viper-leek Viper-leek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 61
Default Adres voor afstellen mk1 1.8 GTI dx

Beste leden,

Inmiddels ruim 2 jaar geleden heb ik een mk1 GTI aangeschaft met de 1.8dx motor. Na het aanpakken van achterstallig/preventief onderhoud is de auto technisch weer zoals deze zijn moet. Het gene wat op dit moment overblijft is een te rijke afstelling en (waarschijnlijk) een verkeerde combinatie van afstelling stationair en mengverhouding luchtweger. Het co van de auto is nu rond de 10%>. De ontsteking is inmiddels wel afgesteld maar dit heeft nog niet geresulteerd in een merkbaar verschil.

Graag hoor ik of iemand voor mij een geschikt adres heeft voor het laten afstellen van de motor. Bij voorkeur in de regio Groningen maar verder weg is ook een optie bij een goede aanbeveling. (Mag zowel particulier als een bedrijf zijn met uiteraard voorkeur voor het 1e)

Ik hoor het graag!
Reply With Quote
  #2  
Old 19-11-2014, 05:25
Veen's Avatar
Veen Veen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 2
Default

Je kunt het co vrij gemakkelijk zelf afstellen.
Wat je nodig hebt is een lange inbus. Deze steek je in het tuitje rechts van de lucht weger. Linksom draaien is armer. begin met een kwart slag. Onthoudt hoeveel slagen je gedaan hebt dan kun je weer naar de basis toe. In de regel loopt een DX beter op een iets rijker mengsel.

Ik heb zelf goede ervaringen met Span in Groningen. Een hele kleine garage die gerund wordt vader en zoon. Van de oude stempel.
www.autospan.nl

Last edited by Veen : 19-11-2014 at 05:28.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-11-2014, 10:10
Viper-leek Viper-leek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 61
Default

Bedankt voor de reactie, ik heb heel wat zaken aangepakt waaronder het vervangen van de luchtweger hierdoor is het niet bekend wat de beginstand is.

Is Span specifiek bekend met mk1(gti)'s en het jettronic systeem? Ik ben namelijk wel bereid om wat uit te geven bij een garagebedrijf maar zie dit alleen als een geschikte oplossing als hij dan ook direct optimaal is afgesteld.(zit zelf namelijk ook wel in de automotive) als er nog meer tips zijn ik hoor het graag.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-11-2014, 16:51
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 876
Default

uit mn hoofd: dichtdraaien en dan 2,5 slag open.

haynes is een goeie tip (Y)
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #5  
Old 19-11-2014, 17:03
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Werkplaatschef en eigenaar van Auto Velting in Bedum kunnen lezen en schrijven met k-jet.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #6  
Old 19-11-2014, 17:27
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Werkplaatschef en eigenaar van Auto Velting in Bedum kunnen lezen en schrijven met k-jet.

ook met k-jet turbo?
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #7  
Old 19-11-2014, 17:31
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by Hight
ook met k-jet turbo?


Het zijn geen blazers, maar je kunt altijd eens bellen
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #8  
Old 19-11-2014, 21:33
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

let er wel op dat je bij het zelf draaien alleen indraait als je het gas loslaat (géén gas geven tijdens het in- of uitdraaien), dat je géén druk uitoefent op de imbus sleutel en je hem na elke keer instellen er weer even uithaalt. dit om de stelschroef niet onnodig te belasten (gaat ie gammel worden en krijg je speling).

probeer t gewoon eerst zelf, is echt niet moeilijk. je hoort t ook gelijk aan je motor. zet t beste even groot licht aan en de ventilator op standje 3, dan trekt de dynamo zwaarder en heb je wat meer belasting. je stationair moet dan tussen 850 - 950 / min liggen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum