Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-12-2014, 22:13
Henkies Henkies is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 1
Default tranmissies 2L 8v Mk1

Hoi,

Ik heb een Golf 1 met een 2L 8v Mk3 motor (code 2E).
Van origine is het een Duitse 1.5CL Automatic uit 1983 en het is nog steeds automaat.
In eerste instantie vond ik dat wel relaxt, maar drietraps matcht gewoon niet met zo’n motor.
Dus zou ik ofwel een schakelbak, ofwel een Mk3 automaatbak erin willen leggen

1. Om de auto toch origineel te houden en omdat automaat ergens ook fijn is, trekt een viertraps automaat me toch nog. Kan dat en wat heb ik er allemaal voor nodig? Ken je er misschien een projectpage van?

2. In geval van een schakelbak wil ik wel sportief rijden, dus denk ik aan een close ratio bak. Anderzijds zou het mooi zijn om op de snelweg lager in de toeren te kunnen rijden en is de 2E-motor niet erg hoogtoerig. Wat zou dan een goede bak zijn?

3. Als ik toch de bak verwissel, is het een goed moment om stuurbekrachtiging in te bouwen. Kan ik financieel dan niet net zo goed een donor Mk1 cabrio zoeken om daarvan de bak en stuurbekrachtiging te gebruiken?

Er zit trouwens een Mk1 zekeringkast in. Ik heb de Golf zo gekocht en kennissen met ervaring (in zowel de mk3 8v als 16v ombouw) waarmee ik het uit kan voeren. Alleen zijn ze niet bekend met de automaatbakken. Draaien en frezen is ook mogelijk. Dus hopelijk biedt dit forum uitkomst.

Alvast bedankt!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum