![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kijk al ff een tijdje mee op dit forum en daarom ook maar ff een project topic aangemaakt. Heb sinds enkele weken een golf uit 1984, die vrij recentelijk een TDI heeft ingebouwd gekregen. Deze heeft ook nog een uitstapje gehad bij VVT voor het klein beetje extra plezier wat me al bijna het rijbewijs heeft gekost:-)
Ben op het moment druk bezig met het interieur welke omgebouwd gaat worden naar een recaro interieur. Het is de bedoeling deze opnieuw te laten bekleden in leer voor de looks en het onderhoud vriendelijke karakter ervan. Ook ben ik begonnen met het isoleren van de auto wat opzich al een klusje apart is, maar een diesel trilt altijd, en al ben ik nog maar op de helft met isoleren het scheelt enorm in gehoor. ![]() In teken van fotos zeggen meer dan 1000 woorden , ![]() Wat te doen: Interieur Wielen Eenarmige ruitenwisser Dit moeten de wielen worden; ![]() Dit was mijn inspiratie voor het interieur; ![]() Kortom leuk hobby project, Last edited by Supersport : 20-10-2013 at 16:50. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Zo doen de foto's t beter! Leuk project ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Thanks, zie ik nou goed dat je uit noordbergum komt, heb daar ook 8 jaar gewoond
![]() Last edited by Richard : 20-10-2013 at 19:22. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ok! Woon er nu nier meer, moet inderdaad de woonplaats even aanpassen
![]() Ik heb er 5 jaar gewoond en woon nu dik een half jaar in Driesum. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Haha beter
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Mooi spul, maar wat gaat dat straks kosten een diesel van 84?
Lijkt mij namelijk ook altijd nog leuk, maar zoiets ging toch zwaar belast worden? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Heb het nog niet uitgerekend, rij er erg veel mee dus het voordeel ten opzichte van benzine is er al, wel blijft het feit dat het lichte auto's zijn dus wegenbelasting wel wat gaat meevallen, miss kan iemand hier meer over vertellen die het wel al heeft berekend
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Dat heb ik ook met mijn mk1 tdi project. Ik rij nu tijdelijk met een golf 3 benzine, maar daar tank ik vele malen meer mee, en kost dus ook meer als straks mijn diesel + wegenbelasting. Daarom kan ik wel leven met de regeling next jear.
En een diesel rijd gewoon zo lekker. Ik ben echt verslaafd geraakt aan een berg koppel en het geluid.. Trillen is wel herkenbaar, maar mijn vliegwiel was ook kapot. Ziet er goed uit die golf van jou! Ben ook wel benieuwd naar het isoleren. Met wat voor spul doe je dit? Lijkt anders als die bitume trilplaatjes. ![]() Trouwens, als de regelng doorgaat gaan we gewoon regulieren wegenbelastign betalen denk ik. Dus http://www.belastingdienst.nl/reken...uigenbelasting/ en even invullen. Kost mij met mijn rijklare op kenteken gezette golf 1 tdi á 900kg Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 195,00 Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 780,00 Das €65,- p/maand ![]() Last edited by EelcoB : 21-10-2013 at 09:25. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad, een Golf 1 TD die ik ooit heb ingevoerd woog op de weegbrug bij de RDW 890kg. Daarmee zit je dus op de tarieven die in bovenstaande post zijn aangegeven.
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook uitgerekend dat wanneer ik 18000km per jaar rijdt, m'n Golf TDI (niet belastingvrij dus) van 1990 een 1000 euro per jaar goedkoper is ten opzichte van m'n Golf GTI uit 1986 (die belastingvrij is..!!). Zit hem gewoon in het verbruik (1:10 tov 1:20).
![]() Flinke klus, dat isoleren! ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#12
|
||||
|
||||
![]() Klopt Gijs. en benzine is ook niet belastingvrij he?! En ik zou mijn tdi blok weg moeten doen die ik nog aan t reviseren ben..
Maargoed back on topic! ![]() @supersport; Wat voor vermogen heeft de golf eigenlijk? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Vermogen van de golf zit om en nabij de 160 pk, koppel is geweldig.
Voor het isoleren gebruik ik dit spul, http://www.car-products.nl/audio-to...6586320071.html |
#14
|
|||
|
|||
![]() Update: ben al een tijdje aan het sparen met onderdelen hier een greep uit de verzameling
Cup Holder voor de votex ![]() Happich klapruiten: ![]() Nieuw tapijt helemaal schoon gemaakt en gespoten, abc stijlen gevonden in zeer nette staat ![]() Eindelijk een zacht dashboard gevonden ![]() Vdo tellers voor de votex ![]() Deurbakken voor speakers met vw logo ![]() ![]() Ook zijn de velgen uitgezocht en die verwacht ik over twee weken. Verder wacht ik nog op mijn interieur welke momenteel nog bij de bekleder ligt. Meer updates zullen volgen Last edited by Supersport : 16-02-2014 at 19:50. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Klinkt goed!
|
#16
|
|||
|
|||
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() even nog een tip qua geluidsdemping.
je hebt een aantal soorten geluid waar je last van krijgt: - Resonerende platen - 'doorgeef' geluid, van de banden over het wegdek en windgeruis. Resonerende panelen kan je oplossen door 30% (of zelfs minder!), en dus niet helemaal, te bekleden met bijv. bitumen. Hierdoor los je het resoneren op idzv de resonantie frequentie verplaats je. De rest van het geluid kan je dan met van die zachte dempende matten weg werken. Ga dus niet je ganse auto van die immens zware platen volplakken! Kost een hoop geld , gewicht en moeite terwijl je met de tip hierboven een beter resultaat pakt. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Heb alleen de koffer ruimte zo gedaan, en idd wordt de rest voorzien van lichte matten. Toch bedankt voor het meedenken.
|
#20
|
|||
|
|||
![]() |