![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() nee ga niet m'n aandrijfas doormidden slijpen...
maar hoe kan ik zien of er voor mijn aandrijfas wel genoeg ruimte is? heb 13ers en schroefset, en heb veel verhalen gehoord dat ik dan een heel stuk boven aandrijfas weg zou moeten slijpen... dat ligt er toch maar aan? m.a.w. iemand fotos m.b.t. wegslijpen en wanneer dat nodig is? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je een stuk uit je schutbord/binnenste scherm moet slijpen.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Precies, t zou idd kunnen dat ie daar aan loopt. Maar ik denk dat je dat gewoon even moet bekijken, wilen monteren, schroefset op zn gat en kijken of er nog ruimte is.
Gewoon proberen en je weet t
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
||||
|
||||
![]() bij mij was het de chassisbalk die in de weg zat aan de onderkant.
vooral die aan de recherzijde. |
#5
|
||||
|
||||
![]() dat geval heb ik ook met mijn Golf 1 alleen rijd ik op 15 inch...
in het begin liep hij constant aan maar nu nog soms... ik heb het gedeelte waar de aandrijfas aanloopt met een zware hamer naar binnen geslagen... een andere optie die ik wel een gedaan heb bij een Corsa is het stuk eruit slijpen in spiegelbeeld omkloppen en er weer in lassen... dus je auto max verlagen kijken waar hij aanloopt en dan of inslaan of spiegelbeeld erin lassen...
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#6
|
||||
|
||||
![]() iemand een foto van de plek waar de aandrijfassen aanlopen?
Ik ben nu namelijk bezig met mijn motorruimte aan het aanpassen. Anders moet ik straks na het spuiten nog weer gaan modificeren
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#7
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad, daar ben ik ook wel benieuwd naar waar dat zou moeten aanlopen en het is neem ik aan dan alleen bij zeer grote verlagingen??
p.s. "DA-BRT" heb je nog foto's kunnen maken van het gedeelte in de chassisbalk wat moet worden aangepast ivm de ruimte voor de distributie van het G60 blok? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Loodrecht boven je aandijfassen misschien, en dan vooral bij de lange.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#9
|
||||
|
||||
![]() jep, wat vwjopie zegt doe ik ook altijd, gewoon het stuk waar die aanloopt inslaan met een hamer, beter als slijpen
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#10
|
||||
|
||||
![]() ik heb hier een foto ik heb de plek met groen omcirkelt...
ik ben nog effe snel kijken buiten bij me golf effe zien of het goed is zo :p heb gekeken en het klopt om die plaats moet je hem aanpassen...
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 Last edited by vwjopie : 29-08-2005 at 17:25. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Maar dat probleem is neem ik aan alleen van toepassing bij brede banden
en / of verkeerde ET waardes vd velgen? |
#12
|
||||
|
||||
![]() dat lijkt me niet de aandrijfas loopt aan in je binnenscherm en niet je band of velg...
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#13
|
||||
|
||||
![]() heeft idd niets je de breedte van je band te maken, maar met de hoogte van je veren en daardoor de afstand tussen je aandrijfas en je kokerbalk.
De hoogte van je band heeft er een beetje mee te maken. Hoe kleiner de band, hoe verder je schroeft om een volle kuip te houden. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Oh oke, het gaat dus echts om de aandrijfas zelf :o
Ik had er zelf nog niet van gehoord, weer wat geleerd dus! |
#15
|
||||
|
||||
![]() wazig dan, want ik heb nergens last van gehad! en ook schroefset en 13"ers en maximaal naar de aarde!! lager kon niet ivm met om de week nieuwe carterpan! :biggrin: lang leve de drempels!!
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() klopt chris die heeft ook al verschijdene Golfjes gehad en er nooit last van gehad...
maar de mijne was gelijk bingo...
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
[off-topic]Jepz, ga ze zo ff posten in mijn project topic [/off-topic]
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |