![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Heb nu een facet benzinepomp voor de carburateurs.
hoe zit het met de leidingen? hoeveel mm? en vanaf waar moet ik nieuwe leidingen leggen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Het zit wel snor met de leidingen! zeker 40mm! Ik zou de leidingen vooral leggen in 't motorruim, en in de buurt van je tank.
----- Iets meer background info? Plaats de pomp in de aanvoerleiding, met 6 of 8 mm binnendiameter slang. Maar hoe je de leidingen legt, waar je stroom vandaan haalt, of je carburateurs een retour hebben, of je die retour dan afdopt of juist aansluit,.. ligt er allemaal nogal aan wat je precies voor een setup hebt. - Wat voor carbs? - Wat voor facet pomp? - Wat voor auto? - Wat voor motor? etc etc etc.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
:biggrin: :biggrin: :biggrin: Krijg steeds meer zin in de kampeer'meat'ing!
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#4
|
|||
|
|||
![]() Gaat om een Golf 1 16V kr met Solex ADDHE 40mm carbs.
Facet pompje model 40107 7-10PSI. Als ik het goed heb moet dat benzinefilter voor de pomp, de orginele slang krijg ik niet op de pomp, bestaan er verloop stukjes? want als ik die 6 of 8mm leiding op het filter zou zetten dan zit dat volgens mij niet 100% strak!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Kijk! Dan gaan we internetten!
Als de Golf 1 origineel met 16v geleverd is, raad ik je aan de injectiepomp uit het circuit te halen: Bij de tank dus 1 aanvoer (opvoerpompje in de tank kan je gerust behouden) en 1 retour. een normaal doorzichtig benzinefiltertje plaats je in het motorruim, daar waar de hard plastic leiding overgaat in rubber benzine slang. (Geen idee waar dat bij een 16v met spinnekop etc zit). Bij m'n polotjes is 't in iedergeval Rubberslang met 8 mm intern. De benzine filtertjes die ik bedoel hebben meestal een verloop qua dikte: 6mm past, en 8 mm ook. ![]() Je kunt het filtertje dus gelijk gebruiken als verloop van 8 naar 6 of van 6 naar 8 NA het filtertje zet je dan slang die past op je elektrische pomp: dat kan 8 of 6 mm zijn, 't zal in jou geval waarschijnlijk 6 mm zijn. NA de pomp komen de carbs aan de beurt: De 1e zal een -t doorloop hebben naar de volgende carb? de 2e waarschijnlijk niet. Ik ben zelf niet heel erg thuis in de solexen, maar als ik naar de opbrengst van je pomp kijk, zul je op een maximum komen van een litertje of 100 per uur. ZOOveel zullen de carbs niet trekken (zelfs niet bij volgas ![]() Dat zul je proefondervindelijk moeten vast stellen: De vlotternaalden kunnen de druk misschien net wel, misschien net niet aan: als de pomp te veel druk levert, waardoor de vlotternaalden gaan lekken,.. stromen de kamers over, en verzuipt de motor ![]()
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#6
|
|||
|
|||
![]() ![]() Het is een Golf 1 1.5JB geweest met ombouw naar 16v. Dus het filter voor de pomp, volgens mij is die wel 8mm want de pomp past niet op de standaard benzineleiding. En van de pomp naar de carbs, moet zeker wel 8mm zijn? Nou iig bedankt voor de info Sjampoo, stuk duidelijker allemaal!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#7
|
|||
|
|||
![]() HOE plaats ik en retour op die solexen?!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#8
|
||||
|
||||
![]() op allebei de carb's een T-stuk, ipv alleen op de eerste
|
#9
|
|||
|
|||
![]() oke en dat lost het hele probleem op? want gister overstroomde hij ergens onder..
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Eventueel zou je de retour deels af kunnen knijpen, zodat zowiezo eerst de vlotterkamers gevuld worden voor het overtallige teruggevoerd wordt.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Maar volgens mij hebben die solexen toch geen standaard retour uitgang?
Want toen het overstroomde was het volgens mij niet uit een buisje oid..
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
^ zie attachment |
#13
|
|||
|
|||
![]() Super, dan zou het zo toch gewoon opgelost moeten zijn?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#14
|
||||
|
||||
![]() in principe wel.. Mocht hij bij hogere toeren inhouden, gaat er teveel benzine retour.. dan kan je ff iets van een klemmetje fabriceren dat de retourleiding na de 2e carb een beetje dichtknijpt, zodat de vlotterkamers vol blijven
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Top, bedankt Marc!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#16
|
|||
|
|||
![]() hmm het leek net toch dat de pomp afsloeg maar wel na een hele tijd...
ding kostte me 120 euro dus mag toch wel verwachten dattie zn werk doet?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Bedrading in orde? Nergens een slecht contact?
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#18
|
|||
|
|||
![]() hmm nee, heb hem nu rechtstreeks op de accu aangesloten om te testen..
Ik neem aan dat de positie van z'n pomp niet relevant is?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Nou volgens mij is aan mij de verkeerde pomp geleverd.
Ben er eindelijk achter wat het model nummer is en dit is de meest simpele pomp van Facet. Dus ook geen pressure relief valve. Overal is deze pomp voor nog geen 50 euro te koop maar op mijn rekening staat 120 euro! ff contact opnemen dus!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#20
|
||||
|
||||
![]() 120 is idd erg veel voor een simpel benzinepompje
|