Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-08-2005, 14:06
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default Benzineleiding facet pomp

Heb nu een facet benzinepomp voor de carburateurs.

hoe zit het met de leidingen? hoeveel mm? en vanaf waar moet ik nieuwe leidingen leggen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-08-2005, 14:36
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Het zit wel snor met de leidingen! zeker 40mm! Ik zou de leidingen vooral leggen in 't motorruim, en in de buurt van je tank.


-----



Iets meer background info?

Plaats de pomp in de aanvoerleiding, met 6 of 8 mm binnendiameter slang. Maar hoe je de leidingen legt, waar je stroom vandaan haalt, of je carburateurs een retour hebben, of je die retour dan afdopt of juist aansluit,..

ligt er allemaal nogal aan wat je precies voor een setup hebt.
- Wat voor carbs?
- Wat voor facet pomp?
- Wat voor auto?
- Wat voor motor?

etc etc etc.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #3  
Old 09-08-2005, 14:49
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Het zit wel snor met de leidingen! zeker 40mm! Ik zou de leidingen vooral leggen in 't motorruim, en in de buurt van je tank.


:biggrin: :biggrin: :biggrin:
Krijg steeds meer zin in de kampeer'meat'ing!
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #4  
Old 09-08-2005, 17:58
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Gaat om een Golf 1 16V kr met Solex ADDHE 40mm carbs.
Facet pompje model 40107 7-10PSI.

Als ik het goed heb moet dat benzinefilter voor de pomp, de orginele slang krijg ik niet op de pomp, bestaan er verloop stukjes? want als ik die 6 of 8mm leiding op het filter zou zetten dan zit dat volgens mij niet 100% strak!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-08-2005, 18:11
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Kijk! Dan gaan we internetten!

Als de Golf 1 origineel met 16v geleverd is, raad ik je aan de injectiepomp uit het circuit te halen: Bij de tank dus 1 aanvoer (opvoerpompje in de tank kan je gerust behouden) en 1 retour.

een normaal doorzichtig benzinefiltertje plaats je in het motorruim, daar waar de hard plastic leiding overgaat in rubber benzine slang. (Geen idee waar dat bij een 16v met spinnekop etc zit). Bij m'n polotjes is 't in iedergeval Rubberslang met 8 mm intern. De benzine filtertjes die ik bedoel hebben meestal een verloop qua dikte: 6mm past, en 8 mm ook.




Je kunt het filtertje dus gelijk gebruiken als verloop van 8 naar 6 of van 6 naar 8

NA het filtertje zet je dan slang die past op je elektrische pomp: dat kan 8 of 6 mm zijn, 't zal in jou geval waarschijnlijk 6 mm zijn.


NA de pomp komen de carbs aan de beurt: De 1e zal een -t doorloop hebben naar de volgende carb? de 2e waarschijnlijk niet.

Ik ben zelf niet heel erg thuis in de solexen, maar als ik naar de opbrengst van je pomp kijk, zul je op een maximum komen van een litertje of 100 per uur. ZOOveel zullen de carbs niet trekken (zelfs niet bij volgas dus OF er vind drukopbouw plaats (Facetpompje gaat dan gewoon langzamer tikken), OF je moet een retour plaatsen.

Dat zul je proefondervindelijk moeten vast stellen: De vlotternaalden kunnen de druk misschien net wel, misschien net niet aan: als de pomp te veel druk levert, waardoor de vlotternaalden gaan lekken,.. stromen de kamers over, en verzuipt de motor
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #6  
Old 09-08-2005, 19:15
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

leuk carburateurs! dacht dat het makkelijker was dan injectie ivm de kabelboom!

Het is een Golf 1 1.5JB geweest met ombouw naar 16v.

Dus het filter voor de pomp, volgens mij is die wel 8mm want de pomp past niet op de standaard benzineleiding.

En van de pomp naar de carbs, moet zeker wel 8mm zijn?

Nou iig bedankt voor de info Sjampoo, stuk duidelijker allemaal!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-08-2005, 20:03
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

HOE plaats ik en retour op die solexen?!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-08-2005, 14:48
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

op allebei de carb's een T-stuk, ipv alleen op de eerste
Reply With Quote
  #9  
Old 27-08-2005, 16:03
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

oke en dat lost het hele probleem op? want gister overstroomde hij ergens onder..
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-08-2005, 16:18
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Eventueel zou je de retour deels af kunnen knijpen, zodat zowiezo eerst de vlotterkamers gevuld worden voor het overtallige teruggevoerd wordt.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-08-2005, 16:35
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Maar volgens mij hebben die solexen toch geen standaard retour uitgang?

Want toen het overstroomde was het volgens mij niet uit een buisje oid..
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-08-2005, 16:44
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
op allebei de carb's een T-stuk, ipv alleen op de eerste


^
zie attachment
Reply With Quote
  #13  
Old 27-08-2005, 16:47
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Super, dan zou het zo toch gewoon opgelost moeten zijn?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #14  
Old 27-08-2005, 17:49
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

in principe wel.. Mocht hij bij hogere toeren inhouden, gaat er teveel benzine retour.. dan kan je ff iets van een klemmetje fabriceren dat de retourleiding na de 2e carb een beetje dichtknijpt, zodat de vlotterkamers vol blijven
Reply With Quote
  #15  
Old 27-08-2005, 18:19
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
in principe wel.. Mocht hij bij hogere toeren inhouden, gaat er teveel benzine retour.. dan kan je ff iets van een klemmetje fabriceren dat de retourleiding na de 2e carb een beetje dichtknijpt, zodat de vlotterkamers vol blijven


Top, bedankt Marc!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #16  
Old 28-08-2005, 12:36
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

hmm het leek net toch dat de pomp afsloeg maar wel na een hele tijd...
ding kostte me 120 euro dus mag toch wel verwachten dattie zn werk doet?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #17  
Old 28-08-2005, 13:06
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Bedrading in orde? Nergens een slecht contact?
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #18  
Old 28-08-2005, 14:51
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

hmm nee, heb hem nu rechtstreeks op de accu aangesloten om te testen..

Ik neem aan dat de positie van z'n pomp niet relevant is?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #19  
Old 28-08-2005, 15:31
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Nou volgens mij is aan mij de verkeerde pomp geleverd.
Ben er eindelijk achter wat het model nummer is en dit is de meest simpele pomp van Facet.
Dus ook geen pressure relief valve.
Overal is deze pomp voor nog geen 50 euro te koop maar op mijn rekening staat 120 euro!

ff contact opnemen dus!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #20  
Old 28-08-2005, 17:13
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

120 is idd erg veel voor een simpel benzinepompje
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum