Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-02-2015, 18:01
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default MK2 TDI motorswap slaat niet aan

Jongens, ik zie het niet meer zitten, ik weet het allemaal niet meer. Ik ben bezig aan een motorswap van een 1900 tdi AFN uit een seat cordoba 6K. Alles netjes overgebouwd, GT-1749VA turbo, grotere verstuivers, sachs koppeling en kleine revisie van het blok gedaan. Kabelboom hebben we niks hoeven aan te passsen want mijn golf was al CE2.

Motor start en draait goed rond, maar slaat niet aan. We kunnen ook geen vagcom eraan hangen voor hem uit te lezen want deze kan geen verbinding maken. Mijn maat heeft op de K-lijn gesoldeerd, misschien dat het daardoor komt?

Immobilizer (startblokkering) is aangesloten en de seat sleutel steekt in de ring.

We dachten ook misschien dat de pomp 180 graden verkeerd stond, om dat hij af en toe een slag wel ontbrandde, deze dus een toer omgedraaid maar dat maakt geen verschil.

Tijdens het starten komt er wel witte rook uit.


Ik weet het niet meer jongens, mss dat iemand die het kan oplossen wil langskomen tegen betaling?
Het probleem is dat ik deze week nog heb, en 1 maart moet ie naar de spuiter voor nog wat stukjes bij te werken en blanke lak erover te zetten (ben ik hem 3 weken kwijt) en dan heb ik nog een maand en moet ik ermee naar worthersee..
Wie helpt mij aub uit de nood?
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower.
VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD
VW Golf MKII 1.6 GTD
Skoda Fabia 1.2 TDI
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2015, 18:26
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

witte rook is of heel erg weinig lucht .. of veel te laat inspuiten..
Reply With Quote
  #3  
Old 21-02-2015, 18:35
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

K-line solderen maakt niet uit, moet gewoon werken.

Eerst alles op tijd zetten, daarna kijken of er diesel bij de verstuivers komt.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2015, 18:43
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Als ik te weinig lucht heb rookt hij normaal toch donker?

Alles staat normaal op punt, nokkenas geblokkeerd, in de brandstofpomp een pen gestoken, en het vliegwiel met het pijltje gelijk gezet. Echter is het vliegwiel wel van een G60 en het merkteken wat erop staat is een streepje met een 0 erboven. Klopt dit dan nog of niet?

Diesel komt zowiezo bij de verstuivers, als ik de leidingen losdraai spuit het eruit tijdens het starten.
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower.
VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD
VW Golf MKII 1.6 GTD
Skoda Fabia 1.2 TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2015, 19:02
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Bij zo weinig lucht, dat diesel niet eens kan ontbranden, stoot de motor witte dieseldamp uit. Dat zie je bij autos, waar de turbo kapot is... kapot kapot, asje gebroken of zo

Te late inspuiting levert ook witte damp op. Zet hem eens een tikje eerder.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2015, 19:06
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Bij zo weinig lucht, dat diesel niet eens kan ontbranden, stoot de motor witte dieseldamp uit. Dat zie je bij autos, waar de turbo kapot is... kapot kapot, asje gebroken of zo

Te late inspuiting levert ook witte damp op. Zet hem eens een tikje eerder.


Alles staat op punt, dus ik kan me slechts voorstellen dat de inspuiting veel te laat staat. We hebben de pomp ook 180 graden verdraait maar dan doet ie precies hetzelfde.
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower.
VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD
VW Golf MKII 1.6 GTD
Skoda Fabia 1.2 TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 21-02-2015, 21:03
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

De pomp op tijd zetten heeft tot op zekere hoogte niks met de blokkeer pen te maken ,pomp los maken op 4 punten en de kop van de pomp iets naar de voorkant van de auto draaien ,en anders met twee man één starten en de andere de pomp verdraaien
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #8  
Old 21-02-2015, 21:34
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
De pomp op tijd zetten heeft tot op zekere hoogte niks met de blokkeer pen te maken ,pomp los maken op 4 punten en de kop van de pomp iets naar de voorkant van de auto draaien ,en anders met twee man één starten en de andere de pomp verdraaien


Hier snap ik niet veel van, pomp zit op de distributie, hoe kan ik deze nu zomaar verdraaien? Dan moet heel de riem eraf
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower.
VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD
VW Golf MKII 1.6 GTD
Skoda Fabia 1.2 TDI
Reply With Quote
  #9  
Old 21-02-2015, 21:43
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Quote:
Originally Posted by nacmlamerikx
Hier snap ik niet veel van, pomp zit op de distributie, hoe kan ik deze nu zomaar verdraaien? Dan moet heel de riem eraf


Als je je distributie verdraait kan je op een geven moment door het grootste gat van de poulie van de dieselpomp een potsleutel 13 steken gewoon lossen, niet uitdraaien. Alsook de anere bouten waarmee de pomp vasthangt en dan kan je deze verdraaien. Ik los altijd laatst de bout waar ik het best bij kan zodat ik deze pas los wanneer de motor loopt en dan verdraai tot hij netjes draait dan terug vast. Natuurlijk moet je erna wel nog met het klokje hem precies zetten.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-02-2015, 21:50
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by nacmlamerikx
Hier snap ik niet veel van, pomp zit op de distributie, hoe kan ik deze nu zomaar verdraaien? Dan moet heel de riem eraf


Zoek maar eens op pomptiming tdi afstellen.
Reply With Quote
  #11  
Old 21-02-2015, 22:10
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Maar komt er nu wèl diesel tot aan de verstuivers, of niet?
Ik zou eerst ff een leiding losdraaien, en starten..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #12  
Old 21-02-2015, 22:12
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Dingen kunnen ook slecht tegen lucht in het systeem, zit er ook een nieuw filter aan, en zit deze wel goed vol?
Anders kan je er rustig je startmotor op verbranden, voor ie uiteindelijk start😁
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #13  
Old 21-02-2015, 23:03
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Brandstof komt aan de verstuivers, leidingen zijn allemaal ontlucht. Filter zit vol. Ik wist niet dat je die pomp nog "fijn" kon afstellen. Morgen idd eens even nakijken. Maar die fijn afstelling is toch zo miniem dat ie toch gewoon moet lopen als de distributie goed staat?
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower.
VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD
VW Golf MKII 1.6 GTD
Skoda Fabia 1.2 TDI
Reply With Quote
  #14  
Old 21-02-2015, 23:11
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by nacmlamerikx
Brandstof komt aan de verstuivers, leidingen zijn allemaal ontlucht. Filter zit vol. Ik wist niet dat je die pomp nog "fijn" kon afstellen. Morgen idd eens even nakijken. Maar die fijn afstelling is toch zo miniem dat ie toch gewoon moet lopen als de distributie goed staat?

Hoeft niet, gewoon proberen kop naar voren is eerder ,naar achter is later
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #15  
Old 21-02-2015, 23:47
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

idd wat evert zegt. d.m.v vagcom kan je de pomptiming precies goed zetten. Ik heb hetzelfde gehad wat jij nu hebt. Die van mij stond veel te laat en daardoor startte hij niet.

Lees hier maar eens: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_pomptiming.html

Succes
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #16  
Old 22-02-2015, 10:40
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Lijkt me sowieso geen slecht plan om er eens ff een testkast of vagcom aan te hangen,
Een vergeten aan te sluiten krukassensor ofzo kan in sommige gevallen ook voor ellendig lang zoekwerk zorgen(ervaring)..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #17  
Old 22-02-2015, 11:32
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default


Reply With Quote
  #18  
Old 22-02-2015, 14:19
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

Doktor D, die L-line wordt niet gebruikt, is bij sommige auto's voor airco en abs en die dingen uit te lezen, K-lijn is degene die voor de motor wordt gebruikt. de + staat erop en de massa ook, en toch gaat het niet.

Ivm. de fijnafstelling van de pomp. Heb de 2 moeren en bout aan de voorkant los, en dat achterste boutje ook, maar ik kan die pomp niet echt verdraaien..
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower.
VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD
VW Golf MKII 1.6 GTD
Skoda Fabia 1.2 TDI
Reply With Quote
  #19  
Old 22-02-2015, 17:47
nacmlamerikx nacmlamerikx is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 102
Default

OBD is gemaakt, mijn maat had perongeluk de + en - gewisseld. Alle codes zijn gewist, echter blijft er ene staan.



Als ik echter bij 25 - immobilizer de measuring blocks raadpleeg (channel 01), dan staat bij de 3 blocks allemaal een 1 dus dat betekend dat alles in orde is.

__________________
Old volkswagens don't die, they get lower.
VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD
VW Golf MKII 1.6 GTD
Skoda Fabia 1.2 TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum