![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een sharan die ongeveer 1 liter olie op 5000 km verbruikt, is dit normaal of moet in me zorgen gaan maken? betreft een 1.8T motor 3 jaar oud.
|
|
|||
|
|||
![]() Bij VW zeggen ze dat 1 liter op 1500km nog normaal kan zijn.
Persoonlijk ben ik een ontzettende mierenneuker om het zo maar even te zeggen. Als ik zie dat mijn auto 1 liter op de 5000km verbruikt dan moet er wat aan gedaan worden. Mijn auto verbruikt tot op heden helemaal niks.Of iig kan ik niet met het blote oog zien aan de pijlstok dat hij wat verbruikt. Als hij dan ineens wat gaat verbruiken dan laat ik er wat aan doen. In jou geval als je auto voorheen nagenoeg niks verbruikte en nu wel dan zou ik er naar laten kijken.
|
||||
|
||||
![]() dat hangt allemaal af van de manier waarop je rijd. als je bv veel korte stukjes doet of redelijk doorrijd..... dan is het normaal dat hij olie gaat verbruiken. hoeveel km staan er op de motor?? staat hij soms een paar dagen stil?? zo'n dingen kunnen er allemaal mee voor zorgen dat je wat olie gaat verbruiken. en 1liter op 5000km is niet echt overdreven veel
|
||||
|
||||
![]() kunt ook van het longlife gebeuren afstappen en de oude "normale" olie gebruiken.
Dit is namelijk veel dikker 10W40 ipv 0W30. Let wel op dat je dan iedere 15.000 km een beurt nodig hebt waardoor je onderhoud dus duurder wordt. Dus optie 1 (gekeken over 30000km) 5 x 1 ltr longlife olie kopen a 19,04 /liter Of optie 2 (gekeken over 30000km) 1 x kleine beurt iedere 15.000km a 150,00 Waarbij je nog in de gaten moet houden, wil je mobiliteitsgarantie behouden, moet je minimaal 1x per jaar een grote beurt of jaarbeurt uit laten voeren. Dit hoeft bij longlife niet. (alleen vw dealer) |
|
||||
|
||||
![]() Een verbruik van 1:5000 is echt helemaal niks, daar hoef je je dus ook echt geen zorgen om te maken. Daar moet je ook vooral niks aan laten doen want dat zou echt zonde zijn van je geld!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad ![]() |