Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-09-2005, 16:41
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default lmm testen..?

Het luitjes!!

Heb eens een vraagje, mijn auto een wob uit 90 1800 gti 8v met het digifant systeem blijft stotteren, alles al geprobeerd, nw benzine filter, nw rotor, bougies + kabels, lambda, injectoren gereinigd. Nu denk ik dat het mijn LMM is, is er een manier om te testen of deze kapot is en zou je dit kunnen zien????

Hoop dat iemand mij kan helpen, want van dat gestotter word ik echt niet goed!!

mvg Danny
Reply With Quote
  #2  
Old 05-09-2005, 17:07
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

uitlezen....
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #3  
Old 06-09-2005, 15:31
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default

uitlezen kan altijd nog. Ga ik ook zeker laten doen als ik er niet aan uitkom. Heb de lmm gereinigd, nu is het stotteren nog erger......... Dus denk dat ik gewoon een ruil lmm moet gaan halen. Iemand nog tips wat het stotteren kan zijn?

Heb tevens ook de STK gereinigd en het gasklephuis ook...

mvg Danny
Reply With Quote
  #4  
Old 06-09-2005, 17:16
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

zou toch eerst voor uitlezen gaan....

heb zelf ooit is een passat gehad met dat probleem ( 9a motor)

bespaard je een hoop tijd en ergernis..
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #5  
Old 06-09-2005, 17:28
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by jan_gti_16v
zou toch eerst voor uitlezen gaan....

heb zelf ooit is een passat gehad met dat probleem ( 9a motor)

bespaard je een hoop tijd en ergernis..



Valt weinig uit te lezen, je kan wat simpele metingen doen met een multimeter. En je hebt een tabel nodig die de weerstand van het inwendige aangeeft afhankelijk van de buiten temperatuur

Er kan eigenlijk weinig stuk aan dit type LMM...


Meten doe je tussen pen 1 en 4, dat zijn de buitenste twee van de aansluiting waarbij pen 4 LINKS zit. Bij een buitentemp van 25 graden moet de weerstand die je dan meet ong 1800 tot 2500 ohm zijn

De volgende meting doe je tussen pen 3 en 4, dan moet de gemeten weerstand tussen de 0,5 en 1.0 Kohm liggen.

De laatste meting doe je tussen pen 2 en 3, daarbij beweeg je de luchtschuif, waarbij dan de ohm meter moet fluctueren

De pennen liggen als volgt: (van links naar rechts gezien op de LMM) 4 3 2 1
Reply With Quote
  #6  
Old 06-09-2005, 19:08
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default

Fred TNX!!! ga ik eens proberen! ben benieuwd, Jan ook erg bedankt iig!!!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum