Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-07-2015, 17:04
kaneelschep kaneelschep is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 64
Default voor wiellager speling. vervangen? passat 32b

Hoi allen.

Ik heb net de voorpoot er af om nieuwe schokdemper, veer en schijfrem te monteren.
Maar nu ik de schijf eraf haal merk ik dat de naaf nogal wat speling heeft.
Dit lijkt me niet te kloppen toch? Lijkt me gewoon een kapot wiellager.
Of moet de as de boel bij elkaar houden?

Groetjes,
Reply With Quote
  #2  
Old 06-07-2015, 17:33
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Als het een dubbelrijig hoekcontactlager is, dan houdt de momoikineet de boel bij elkaar
Reply With Quote
  #3  
Old 06-07-2015, 17:42
kaneelschep kaneelschep is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 64
Default

Wauw dat is een mooi woord voor scrabble!
maar ik weet niet precies wat dat voor lager moet zijn.
Dit is hem iig op een autoonderdelen site:




En ik maak wel even een fototje van het ding zelf op de poot.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-07-2015, 17:55
kaneelschep kaneelschep is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 64
Default




daar nog even in de poot.
Lijkt me gewoon een geperste die geen speling mag hebben, toch???

Bedankt!!
Reply With Quote
  #5  
Old 06-07-2015, 22:15
Marijn32b Marijn32b is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 136
Default

Parscats.info

Kan je wel het onderdeelnummer vinden. Maar dit lager lijkt er wel op inderdaad. Is een perslager.

Had je nog wat aan de pierburg carb?
Reply With Quote
  #6  
Old 07-07-2015, 08:03
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Zo een lager wordt inderdaad in de fusee geperst, maar volgens mij hoeft het voor de naaf geen perspassing te zijn, wat de speling zou kunnen verklaren, omdat dan de binnenringen uit elkaar schuiven.

Test het met een homokineet er in, aangedraaid. Als er dan nog speling is, is het lager niet meer goed
Reply With Quote
  #7  
Old 07-07-2015, 09:05
kaneelschep kaneelschep is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 64
Default

Heey Alles goed?
Ja het heeft even geduurd Mijn zus is de snelste niet.... En ze rijdt ook praktisch niks met de pasat.
Maar de carburateur zit er sinds vorig weekend op. Was zo gedaan. Het oude spruitstukje was totaal uitgedroogd en had allemaal haarscheurtjes in het rubber. Paar slangetjes ook doormidden op allebei de carbs. Maar van 2 heb ik er 1 goeie kunnen maken.
Hij liep er ook meteen mee trouwens, Alleen veel te hoog. Maar hij is wel veel feller op het gas met deze.
Ik heb even een vraagbaak geraadpleegd maar die is niet heel erg duidelijk over het afstellen.
Volgens mij kan je het stationair redelijk makkelijk afstellen met een schroefje bovenop of een moer aan de zijkant op dat potje.
Maar daar moet ik nog even serieus naar kijken.

Eerst de auto weer even rollend hebben op zijn poten.
Ik heb allebei de poten gedaan en de andere fusee voelde zeker niet zo los aan. Die zat naar mijn herrinering gewoon strak. Ook met de nieuwe schijf erop.
Ik haal gewoon een set lagers. Kan nooit mis zijn en het is nu toch los.
Reply With Quote
  #8  
Old 10-07-2015, 13:26
kaneelschep kaneelschep is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 64
Default

nieuwe lager heeft geen speling. Dus dat is duidelijk.
Het is niet de as die het recht trekt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum