![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn Corrado wil ik het powerfilter en de bougies vervangen.
Waar ik benieuwd naar ben is of er concreet verschil zit (in rendement) tussen de standaard voorgeschreven bougies of speciale van bijvoorbeeld een speciaalzaak. Daarnaast zit er nu een merkloos powerfilter onder mijn kap. Maakt het verschil in rendement en filtratie of ik een universeel filter koop of kan ik beter investeren voor het motorbehoud in een filter van een merk als bijvoorbeeld K&N. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Verschillen zitten alleen in kwaliteit dus nauwelijks merkbaar qua prestaties.
Als je echt een verschil wil moet je iets in de trant van een CDA airbox gaan. Zware investering maar dan heb je wel wat goeds. http://www.bmcairfilters.com/carbon...rd_pr3_4_1.aspx
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik heb me jaren terug laten vertellen dat het onverstandig was om een powerfilter op je G-lader te monteren omdat deze hierdoor harder zou slijten.
Maakt het voor je motorblok echt geen verschil of je een merk filter of een universeel filter monteert? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Gewoon een kwaliteitsfilter kopen zoals K&N...en dan het mooist is wat Yuli aangeeft, zo`n CDA airbox met een slang naar de voorkant van de auto, zodat je alleen koele lucht pakt ipv warme lucht uit de motorruimte.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Gewoon lekker voorgeschreven bougies gebruiken en investeren in een kwalitatief goed filter.. optimaliseer gewoon je inlaat filterzijde, als ie nu nog niet vrij kan ademen kan je daar wellicht voordeel uit halen.
Ik zelf gebruik deze setup, heb ze beide, kon niet kiezen ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Destijds had ik een G60, in mijn nieuwe Corrado ligt een 1.8 20v turbo blok.
Er is al een powerfilter gemonteerd. Als een CDA erg duur is dan vervang ik enkel het filter. Brengt het nog rendement op om de pijp te verlengen zodat het filter verder naar voren komt dus koelere lucht kan pakken? |
#7
|
||||
|
||||
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Durft niemand hier een uitspraak over te doen?
__________________
Infected with the Corrado virus |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik zou gewoon voor een K&N inlegfilter gaan welke in de originele luchtfilterbak past.
Dan heb je voldoende flow en toch de minste kans op rotzooi en warmte wat je naar binnen zuigt.
__________________
Bmw e61 530d touring |