![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal,
Heeft iemand van jullie technische info over een T2B uit '77 met 2 liter motor. Het gaat mij om zaken als cilinderinhoud, pk's afmetingen, utvoeringen chassisnummers evt. zwakke punten, weetjes, etc. etc. alles is welkom. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Michiel
|
|||
|
|||
![]() t2b van 72 tot 78
top snelheid 125 km/uur lengte 4400 mm, breedte 1670 hoogte (variabel volgens uitvoering) mijn westfalia 1950 mm en 1400kg max gewicht 2400 kg type 23 banden 185r14c 102/100n motor: code cj 1970 cc en 51kw bij 4200 t/min twee solex 32 carburatoren mechanische klepstoters code cu (vanaf 8/78) idem maar heeft hydraulische klepstoters en de uitlaatbevestiging aan de koppen zij anders zwakkepunten; wielschermen achter,plaat achter voorwiel ,dorpels,plaat onder de batterij,plaat onder de voeten vooraan,schuifdeur,plaat onder de voorruit, en plaat onder de achterste zijruiten,kriksteunen als de motor goed is afgesteld en men rijd zoals het hoort blijft het verbruik binnen de perken ikzelf rij max 115 op de autoweg(is ongeveer 3200t/min)en heb een verbruik van 10 l op 100 km(met alle bagage aan boord voor een 14 daagse reis) bij gebruik in de stad (klein trajekten )loopt het verbruik op naar 13l op100 km ik bedoel trajekten van een 10 tal km erwin heb je andere vragen mail maar op raeymaekerserwin@hotmail.com |
|
||||
|
||||
![]() Volgens mijn beste weten is er NOOIT een CU motor in een T2 geleverd, deze kwam pas in de T3, dus vanaf 8/79, en heeft naast hydraulische klepstoters ook nog eens electronische onsteking (dus geen contactpuntjes!)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wel alleen bij carb motoren, injectie had wel punten maar dan ook andere motorcode.........
|
||||
|
||||
![]() Beste Erwin,
Hartelijk dank voor je zeer uitgebreide reactie! Ik heb inmiddels bij European Collectables een heel leuk busje gekocht uit '77 met 2 liter motor Dus deze info komt zeer goed van pas. Ik kan bijna niet wachten tot ik hem heb, maar ik moet nog ff geduld hebben. Ze zijn em nu nog verder aan het afbouwen... :biggrin: Groeten, Michiel
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 05-10-2004 at 11:46. |
|
||||
|
||||
![]() gefeliciteerd! Fotos?
|
||||
|
||||
![]() ![]() Heb jij deze bus gekocht?
|
||||
|
||||
![]() indien ja, leuk ding!
zowieso feli dr mee...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit was wel degene waar ik eigenlijk voor ging, maar die was alweer verkocht ![]() Gelukkig hadden ze er net weer een binnen (stond nog niet op de site) dus heb ik die maar gekocht. Hij wordt wel net zo strak als die als het goed is. European Collectables heeft al toegezegd om ff een sessie foto's te maken van hoe ie nu is (voor het poetsen en verder opbouwen), dus zodra die beschikbaar zijn zet ik ze ff online. En het eindresultaat komt er natuurlijk ook op
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat spreekt voor zich natuurlijk !! Je zal vast links en rechts het nodige hebben gezien hoe jij je bus erbij wilt hebben staan. |
|
|||
|
|||
![]() mijn t2b westfalia , heb ik ook bij european collectabels gekocht(januari 2003)
hij zag er mooi uit ,maar heb wel de nodige herstellingen moeten doen aan de motor (uitlaat begon te lekken na enkele maanden),verdeler zat los, carb's hadden benzine verlies na 6 maanden kwamen er blaasjes in de lak ![]() heb hem dan maar zelf onder handen genomen van 11/2003 tot 3/2004(ben in de winter thuis :biggrin: )en heb hem nu zoals ik wil reeds drie mooie vakanties gehad 7/2003 ardeche, 10/2003 normandie en 7/2004 pisa nu ga ik deze winter de motor onderhanden nemen komplete revisie met 914 zuigers,koppen,en nokkenas en de boel laten uitbalanceren erwin |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Pijnlijk :o
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (nog zonder de zwarte bumpers, Hella verstralers en het roofrackje) ![]() ![]() meer foto's volgen a.s.a.p.
|
|||
|
|||
![]() ziet eruit als een heeeeeele nette bus!!! gefeliciteerd ermee!!! en blijf foto's posten
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zeker een hele nette bus veel plezier ermee.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ziet er goed uit Michiel !! (stel me al voor dattie mooi laag staat) Alleen één heel klein puntje van 'kritiek' ... waarom zit de "kreukelzone" er nog niet op ?? Die hoort gelast te zijn,en dit was gelijk een mooie kans om hem van een T2a ondervoorpaneel te voorzien ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hmmmm.... ik had al het gevoel dat ik iets miste.... Hoe zit dat? Is die 'kreukelzone' een los onderdeel wat er op gelast wordt? (Heeft iemand een fotootje hoe het eruit zou moeten zien?)
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 08-10-2004 at 13:06. |
|
||||
|
||||
![]() Het is een leuke bus hoor! gefeliciteerd!!!
Wat heeft Euro. Coll. d'r nog aan moeten doen dan? Hieronder kun je ongeveer zien hoe een kreukzone van een B er ongeveer uit zou moeten zien..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanxx ik kan bijna niet wachten tot ie klaar is! Spuiten: het creme gedeelte is vers, bumpers zijn zwart gespoten, velgen worden creme gepoten. Verder wordt het interieur een tikkeltje aangepast, er stond een 3-persoonsbank uit een double-slider of een Engelse bus in (leuning klapte aan de linkerkant naar beneden i.p.v. rechts) die wordt vervangen door een andere. De bank voorin wordt vervangen door een losse stoel (dus 2 stoelen voorin i.p.v. 1 stoel en 1 bankje). Voorruitrubber wordt vernieuwd en er is een uitlaatpakking vervangen en ze zetten hem op NL kenteken (blauwe platen uiteraard) en ze zetten een rekje op het dak. En natuurlijk heeeeeeel goed poetsen en tectyleren e.d.
|
||||
|
||||
![]() euhh brandweerfront?