![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Zo tijd voor een klasiek projectje, VW Polo Classic (6KV)
Dit was het voertuig in het begin: ![]() "specs" BJ: Nov 1996 Kleur Black magic (perlefect) LC9Z 1896cc 4 cilinder SDI (MKB AEY) Na drie jaar en een kleine 70.000 km kilometervreten tijd voor een Diesel De oude polo is bekend bij velen in de "scene" : Baby Blue Veel zoekwerk om dat er voor de classic niet veel te krijgen is. Het lijkt wel op de 6N maar daar houd het dus ook op. I.i.g zit er inmiddels al een Remus eindpot onder Diverse kleine chroom accenten in het interieur(bj 2000 deurgrepen binnen, tachoringen en luchtregelknoppen Verder een eigengemaakte Powerrohr met openluchtfilter: ![]() en bezig geweest, of beter gezegd een poging met een eigenbouw grill zonder embleem ![]() Op dit moment is de grill wel geplaatst maar nog niet 100% af. Dit voorjaar gaan we er mee verder, Deze is inmiddels na wat gepruts toch maar vervangen door een Mattig grill Verder: Een schroefset gemonteerd, en tijdens montage effe laag gezet. ![]() Dopje 20 ligt er nog naast die paste nog net onder de einddemper, ja zat scheef op dat moment ![]() tellerblok nog verder aangepast: Bij dag: ![]() Bij nacht: ![]() Verder een MK-racing middenpijp omdat het origineel de geest gaf ![]() Verder nog de schijven voor ietsw upgraden, Powerdisc´s met bij behorende blokken. Vind het orgineel toch niet echt super remmen. Motorisch zal er ook nog wel het een en ander gaan veranderen op den duur. Voorlopig is de Powerbox genoeg voor wat extra pit :biggrin: Wil ik iin de toekomst toch meer gaan veranderen wil ik een G-lader ombouw doen. In duistland zijn er enkele die dat bij de DI blok hebben gedaan en resultaat is leuk. Diesel met G-lader geluid Ach ja en de audio nog een beetje de Kickersub staat nog zo zielig alleen in de koffer, kortom audio moet ook nog wat aangepast worden Tot dat ik 16 of zelfs 17 inch mischien gevonden heb(weet nog niet wat en hoe, ben er nog steeds niet uit) een stel Corrado velgen op de kop getikt en opgeknapt. 15 inch Model "sebring" ![]() ![]() ![]() Via een duits forum voor polo classic/variant rijders gezamelijk een inkoopactie gehouden. En het volgende is daar van het resultaat: ![]() Deze Brazilliaanse achterlichten zijn niet Europa te krijgen via de Dealer/importeur. Resultaat: ![]() Zo staat madam er bij op het moment: ![]() ![]()
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() Last edited by Gilex : 27-07-2005 at 19:09. Reason: titel edit |
#2
|
||||
|
||||
![]() Je heb er in ieder geval behoorlijk werk van gemaakt en het resultaat mag er zeker zijn. In mijn ogen is het namelijk echt een oude lullenwagen en die van jou wijkt er nu een beetje vanaf
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#3
|
||||
|
||||
![]() mooie wagen hoor! alsnog welkom op het forum.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat was het ook idd :biggrin: I.i.g. is ze zo nu al een unicum, er zijn maar weinig zo niet geen binnen Nederland die deze trunk :biggrin: als hobby object hebben.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Leuke Polo, ziet er goed uit.
En deze velgen zou ik gewoon houden, past mooi bij de wagen.
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ze blijven ook wel maar dan hopelijk als wintervelgen. Teminste als ik wat leuks in 16 of 17 inch vindt ![]()
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() De Classic blijft verder vrij clean, alleen nog een Kamei achter spoiler.
Binnenkort nog de kat leeg meppen en de pomp bijstellen. Motorisch is er verder op de powerbox weinig veranderd. Inlaat is gereinigd en iets ruimer. EGR is dicht.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Goed dat die velgen blijven.
Ben je zeker van de achter spoiler, je moet een leuke wagen niet verknallen he ![]()
__________________
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Jupz die spoiler is zeker die ligt al thuis, moet alleen nog gespoten worden.
Het is geen F&F vleugel achtig iets hoor, maar een lage spoiler die perfect met de carroserie lijn mee loopt
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() heeey een bekende
staat stukken beter die achterlichten!!! |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Whahaah kom je ook overal tegen :p
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
tjah dat moet ook he zo hou ik mezelf een beetje bezig als het rotweer is!! ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Zo kleine update, omdat de flens tussen downpipe en katalysator gaar was.
De classic is nu katloos. Kat is bij Jos(TDI/SDI specialist) achter gebleven en ik ben naar huis gegaan met een vervangende pijp ![]() Gelijk ook maar de brandstofpomp op tijd gezet, deze stond namelijk aan de (te) late kant. Enige dempende factor nu is de dubbelloops roetkanon van Remus inmiddels ![]()
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Men neme een T4 hendel met GRA/Tempomat, wat kabels en een extra zekering. Men besteld wat extra stekkertjes voor in de 68polige stekker van de ECU.
Je knoopt wat kabels aan elkaar en plugt deze in de 68polige stekker. Aan de andere kant druk je de stekker van de T4 hendel er in. Gebruikt VAGcom om het een en ander vrij te schakelen en te loggen. Bouwt alles weer in, gaat heen testrijden en constateer dat u nu beschikt over een werkende originele VAG Cruise control. De VW dealer hier gelooft het nog steeds niet dat het kan Maar toch werkt het ![]() ![]()
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Volgens hen kan niets, past niets... zucht.
__________________
- '03 Seat Ibiza 1.9 TDI '83 Polo Classic '85 Polo Coupe Member of; # VW Polo Club Holland # Polo 86c Register # TDI Site |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En dan nog durven ze grof geld te vragen :biggrin:
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Rekeningen schrijven met een vork. ![]()
__________________
- '03 Seat Ibiza 1.9 TDI '83 Polo Classic '85 Polo Coupe Member of; # VW Polo Club Holland # Polo 86c Register # TDI Site |
#18
|
|||
|
|||
![]() Zo nog wat fotootjes:
And in the left corner, introducing GRA/Tempomat :p ![]() 3 van de 68 pinnetjes krijgt nu een functie, en er blijven nog vele pinnetjes over zonder functie ![]() Euh mjah welke van de 79 steekplaatsen was het ook al weer :biggrin: ![]() ![]() Een aangepaste kabelboom naar de ECU en een nieuwe aftakking naar de GRA hendel ![]() ECU er weer in alleen nog effe beetje schoonmaken en dan wisser motor en stangenstelsel en prafaan er weer in ![]()
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Vanmiddag aan de achterkant de schroefset een 2 cm lager gezet, de ietwat extreme keilform is nu beschaafder:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En ik denk dat ik nog wel een 1,5cm zakken kan voor dat de Keilform weg is ![]() En dat moet wel lukken, er zit nog ruim 8cm schroefdraad op, of beter gezegd is over om achter nog verder te verlagen ![]() Alleen dan wordt het weer opletten met die Reesmus aan't eind.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() vet hoor! klein spoilertje zal hem niet misstaan! en dikke brede wielen eronder.. 14inch? :P
__________________
16 kleppen ![]() |