Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-09-2005, 15:28
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default Remmen werken niet goed

Sinds ik bij de golf 1 1.1 de remmen voor heb aangepakt werkt de boel niet goed.

Ben overgegaan op GTI systeem dus klauwen blokken schijven en stalen remleidingen. Sinds die tijd trap ik soms door de rem heen, maar dit is denk ik niet het eigenlijke probleem.

Sinds het GK blok erin zit is het inlaatspruitstuk ook anders, dus de vacuumleiding vanaf de hoofdremcilinder naar het spruitstuk heb ik zelf inelkaar geknutseld.

Deze ligt veel verder weg, ik heb deze weg overbrugd met een normale flexibele koelslang. En deze is denk ik na enige tijd ga vacuumzuigen. Kan het zoveel invloed hebben op het remmen?

Bij de bocht is de slang dus wat inelkaar gezogen. En kan ik dit oplossen door het gebruik van een metalen tussenstuk, dus niet zon groot deel rubber.

Tevens als de motor stationair loopt en ik ga gewoon remmen trap ik soms door de de rem heen en merk ik dat de motor erg in toeren (500 ong) omhoog gaat

remmen zijn wel ontlucht en er zit genoeg olie in
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #2  
Old 22-09-2005, 15:30
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Misschien geef je zelf het probleem al aan, maar heb je ook de hoofdremcilinder aangepast, of voldoet die?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #3  
Old 22-09-2005, 16:01
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Misschien een originele vacuumslang met terugslagklep bij de dealer bestellen, zo duur is het niet en wellicht beter
Reply With Quote
  #4  
Old 22-09-2005, 16:27
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Ten eerste wil ik even zeggen dat je gek bent dat je een vacuumleiding vervangt door een koelwater slang.....waarom dacht je dat de vacuumleiding normaal een versterkt iets is?? Krachten door vacuum opgewekt hebben hele rare gevolgen op leidingen/slangen die er niet geschikt voor zijn.

Ten tweede vraag ik me af wat je *door je rem heen trappen* verstaat?? Heb je dan helemaal geen remwerking meer?? Of voelt je pedaal dan vreemd aan??

Ten derde: als je remt terwijl de motor stationair draait en het toerental stijgt lijkt het er op dat je ergens een lek hebt...wellicht is die koelwater slang (ik moet er weer om lachen als ik lees dat je dat gebruikt hebt) kapot/gescheurd..

Ik zou als ik jou was als de bliksem zorgen dat er een fatsoenlijke vacuum slang terug komt voordat je brokken maakt !!!
Reply With Quote
  #5  
Old 22-09-2005, 21:19
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Rustig aan Fred, denk aan je hart

Er word amper met dat ding gereden soms geen eens 30km per maand.

Met erdoorheen trappen bedoel ik geen remmen, dan laat ik los en rem nog eens en hij doet t weer.

Zit eraan te denken om de hoofdremcilinder ook maar te vervangen dan is alles al gedaan, wat kost zoiets?

En zoals het nu is is maar tijdelijk omdat ik binnen een maand over wil gaan op motorfiets carbs dus komt er een nieuw inlaatspruitstuk, dan zit de vacuumaansluiting weer op de orginele plek
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #6  
Old 22-09-2005, 21:54
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Rustig aan Fred, denk aan je hart

Er word amper met dat ding gereden soms geen eens 30km per maand.

Met erdoorheen trappen bedoel ik geen remmen, dan laat ik los en rem nog eens en hij doet t weer.

Zit eraan te denken om de hoofdremcilinder ook maar te vervangen dan is alles al gedaan, wat kost zoiets?

En zoals het nu is is maar tijdelijk omdat ik binnen een maand over wil gaan op motorfiets carbs dus komt er een nieuw inlaatspruitstuk, dan zit de vacuumaansluiting weer op de orginele plek



Oh mijn hart is sterk hoor, maar ik kan er gewoon niet bij dat iemand zoiets doet....een koelwaterslang word inderdaad totaal platgezogen met maar een heel klein beetje vacuum...daar is echt niet veel voor nodig..
Reply With Quote
  #7  
Old 23-09-2005, 10:06
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Weet t, maar moest er toch ff mee rijden om te kijken of het allemaal werk, niet goed dus
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #8  
Old 26-09-2005, 11:39
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Nou kom net van de sloop vandaan, en heb er eentje (onderdrukleiding) van een polo afgetrokken, en zo op de golf geschroefd.

Maar nog steeds geen remdruk, ik kan zo het pedaal tot de bodem indrukken. Heb trouwens ook remvloeistof moeten bijvullen, het reservoir was nog maar voor 20% gevult.

-Moet ik de boel gewoon nogmaals goed ontluchten?
-Of is de hoofdremcilinder lek? En welke hoofdremcilinders kan ik gebruiken? het is een 83er golf 1 1.1

Bij stationair draaien en remmen loopt het toerental nog steeds zon 300 toeren op.

Wat er allemaal vervangen is
-achter compleet remschoenen, veren, remcilinders
-voorop stalen leidingen en remklauwen.

Nergens lekt er olie
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #9  
Old 26-09-2005, 13:15
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Tja, als ik het zo bekijk lijkt het er op dat je rembekrachtiger niet helemaal toppie......is de *nieuwe* remcylinder wel van het juiste type ??
Reply With Quote
  #10  
Old 26-09-2005, 13:18
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Het zit zo, de achterkant remcilindertjes en voeringen heb ik een half jaar geleden vervangen, dat ging allemaal goed, totdat ik voorkort, ong 3 weekjes geleden de klauwen heb verwisseld voorop.

Ik zit nu dus te denken aan een stukke hoofremcilinder, heeft deze golf ook een rembekrachtiger??
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #11  
Old 26-09-2005, 13:48
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Geen idee, maar zo een ding is snel herkenbaar...grote ronde trommel achter de hoofdremcylinder
Reply With Quote
  #12  
Old 26-09-2005, 13:52
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Jeps die trommel zit erop
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #13  
Old 26-09-2005, 14:59
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Jeps die trommel zit erop



Dan heeft ie rembekrachtiging
Reply With Quote
  #14  
Old 26-09-2005, 15:01
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

echt? hahaha!

Ik ga een nieuwe hoofremcilinder bestellen, eens kijken wat het uithaald, vroeg of laat gaat dat ook stuk ouwe meuk
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #15  
Old 02-10-2005, 10:38
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Gister de hoofdremcilinder vervangen, heb er een nieuwe op gezet weet ik zeker dat het voorlopig goed gaat.

Alles ontlucht nieuwe remolie erin en hij remt weer helemaal zoals het hoort, en het hoger stationair draaien en alles is ook weg!

__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #16  
Old 02-10-2005, 10:45
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Als je rembekrachtiger niet zou werken(met de vacuumslang) Dan lijkt me wel het laatste wat je doet(mits het remsysteem verder goed is) dat je door je pedaal trapt...

Hoofdremcilinder kost maar iets van 60 euro als ruildeel(voor mij toen althans)



Als je maar 30 km in de maand rijdt, dan wil dat toch niet zeggen dat het minder uitmaakt hoe veilig je rijdt? Ik hoop niet dan dat jij in die 30 km achter me rijdt als ik een rood stoplicht nader...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #17  
Old 02-10-2005, 10:52
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Hoofdremcilinder is een nieuwe via autopartsonline.nl besteld dus geen gereviseerd deel.

Hij remde gewoon goed in het begin, had dus uiteindelijk niets te maken met mijn 'koelslang', ik heb nl die koelslang vervangen voor een gewone zoals het hoort van een polo(onderdrukleiding) dus remde hij nog steeds niet.

Hoofdremcilinder was dus gewoon stuk/lek
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum