#1
|
|||
|
|||
Metertjes Werk34
Dag iedereen,
Ik heb vorige week 3 tellertjes gekocht van Werk34. Een olietemperatuurmeter, een voltmeter en een oliedrukmeter. De sensoren voor de olietemperatuur en oliedruk zijn al geplaatst. Ook heb Ik al de kabel voor de lichtjes getrokken en de massakabel. Mijn vraag is nu of er iemand weet, waarvan Ik de "+ na contact" van kan halen. Mvg. Lars Gilté |
#2
|
||||
|
||||
Dat wordt met de multimeter opzoek naar een geschakelde plus! Ik weet dat er 1 via het contact naar de zekeringenkast loopt (deze gebruik ik voor mijn DigifizMini meters). Deze kabel opzoeken (0V bij contact uit, +12V bij contact aan) en deze verwijderen uit de connector in de zekeringenkast. Dan deze draad tezamen met je nieuwe voedingsdraad weer netjes in een nieuw contactje krimpen en weer in de connector prikken.
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Heb jij die ruige metertjes! Cool |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor het antwoord, zal morgen eens kijken! |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
` Jazekers! (wel even goed kijken met de bril op ) Betreft wel een Mk2 trouwens Lars! Ik denk dat je bij de Golf 1 op gelijke plek een geschakelde + tegenkomt Last edited by RobertVoorst : 07-04-2020 at 14:54. |
#6
|
||||
|
||||
Vet die metertjes!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Heb ondertussen nog eens gekeken maar vindt het heel moeilijk om aan de kabels te komen aan de zekeringkast... er komen er ook zoveel op toe Toevallig een idee welke Pin het was waarvan je de kabel hebt gehaald? En hoe heb je dit gedaan, want Ik krijg de kabels niet uit de stekkers... |
#8
|
||||
|
||||
Leuke meters!
Misschien de geschakelde 12V gebruiken waarmee ook de radio uit/ aan wordt geschakeld? Is waarschijnlijk het makkelijkste. De geschakelde 12V komt vanaf het contactslot op pin 15 en gaat naar de zekeringkast op pin H1/4, in de zekeringkast is deze doorgelast naar verschillende andere aansluitingen/ pins. Het verschilt per model en uitvoering, maar volgens mij zijn de aansluitingen M/5 en Q/4 vaak nog vrij om te gebruiken. Om connectoren uit de stekkers van de zekeringkast te krijgen heb je eigenlijk speciaal gereedschap nodig, dit geldt ook wanneer je zulke connectoren zelf op een draad wil knijpen. Rick Donkers verkoopt dit bijvoorbeeld. Overzichtje van de stekkers en connectoren Golf2: http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html
__________________
Project: mk1 '77 G60 |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor de info! Had zelf ook eerst de geschakelde 12V van de radio gebruikt, maar de kabel heeft het begeven denk Ik. Opeens het geluid van een kortsluiting/vonkje , achteraf geen spanning meer op de kabel. Er is wel geen enkele zekering kapot dus vindt dit toch wat raar, die tellertjes zullen ook niet extreem veel stroom vragen toch? Met het overzichtje van de stekkers en connectoren van een golf 2 ben Ik niet zoveel , de mijne is een golf 1 cabrio met de 2H motor erin. Toch bedankt voor de hulp! |
#10
|
||||
|
||||
__________________
Golf GTI 1983 W65 Pirelli Lhasa Grün Metallic |