![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() he mensen.
heb een dx motor liggen die in mijn golf 2 moet gaan komen. nu wil ik dit blok gelijk wat aanpassen, middels door anders nokkenas en spaghetti die ik nu al heb liggen. en wil ook vliegwiel af laten draaien. nu is mijn vraag is balanceren van het vliegwiel verplicht of aan te raden? en wat zou ik verder nog kunnen aan passen?? motor licht nu geheel uit elkaar met al nieuwe overmaat zuigers. dus dat is al gebeurt.. wat kan er nog meer aangedaan worden? in de geest van uitbalanceren en uitwegen van dingen en flowen ofzo?? wie kan mij verdere info geven. bak is overigens al onder handen genomen, zit een sper in, is geheel gereviseerd met nieuwe syncromesh ringen. differentieel is versterkt. en heb er een ander schakelmechanisme op gemaakt. gr frank |
#2
|
||||
|
||||
![]() vleigwiel altijd goed balanceren! niet doen kan heel gevaarlijk zijn, kan loskomen als je pech hebt...
verder kun je natuurlijk wat je zelf aangeeft, kop flowen vlakken voor meer compressie, grotere kleppen als dat kan, bewegende delen uit laten balanceren etc, maar ja dan gaat het ineens ook veeeeel meer kosten dus tis maar net wat je er voor over hebt!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ja precies wil hoop dingen zelf gaan doen..
ik bedoel flowen enzo dat is toch alle kanalen vlak schuren of polijsten en allen verbindingen bijvoorbeeld vand e kop op het inlaat spruitstuk gelijk maken dus dat alles lekker kan vliegen/flowen??? en uitwegen van bijvoorbeeld zuigers en drijfstangen zou ik dat ook zelf kunnen ? met bijvoorbeeld een wegeschaal die heel fijn is ? zo ja waar zou ik dan eventueel matriaal kunnen verwijderen om het geheel gelijk te krijgen?? ben erg handig zelf dus kan het best wel maar moet even weten hoe dat gaat allemaal net als die versnellingsbak.. gr frank |
#4
|
||||
|
||||
![]() en kan ik misschien nog wat doen met het injectie systeem?
door bijvoorbeeld druk aan te passen ofzo?? en nog een vraag voor misschien iemand die dat weet ik heb dus straks een pomp van een golf 2 gti uit 89 er onder levert deze ook genoeg druk? en zou ik mijn originele opvoerpomp die in de tank zit kunnen behouden ? |
#5
|
||||
|
||||
![]() heb de pomp imiddels gevonden komt er 1 op van een golf 2 gti 8v en opvoer pomp heb ik ok al dus dat scheeld al..
heb allleen nog vragen over het flowen?? heb met de motor tuner gesproken die gaat voor mij de klepzittingen,kleppen, en de inlaat gang bij de kleppen aanpassen. er moet een gasklep huis van een 16v op komen of een audi 5 cilinder. een snelle nokkenas. krukas en vliegwiel worden verlicht en samen gebalanceert. iemand nog andere tips?/ |
#6
|
|||
|
|||
![]() Waarom geen 16v op webers? Ben je zowiezo sneller dan dat aangepaste 8v blok.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#7
|
||||
|
||||
![]() aangezien ik met deze auto ook nog vele km's moet rijden en dat valt met webers dan een beetje tegen
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Ja dat klopt. Dat wil wel zuipen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je niets aanpast en alleen de webers erop schroeft heb je minimale PK winst. Ron21 heeft een 16V op webers op een standaard kop en die had op de bank 140pk.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |