Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-11-2005, 18:22
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default vraagjes over tunen van mijn motor blok.

he mensen.

heb een dx motor liggen die in mijn golf 2 moet gaan komen.
nu wil ik dit blok gelijk wat aanpassen,
middels door anders nokkenas en spaghetti die ik nu al heb liggen.
en wil ook vliegwiel af laten draaien.

nu is mijn vraag is balanceren van het vliegwiel verplicht of aan te raden?

en wat zou ik verder nog kunnen aan passen??
motor licht nu geheel uit elkaar met al nieuwe overmaat zuigers.
dus dat is al gebeurt..

wat kan er nog meer aangedaan worden? in de geest van uitbalanceren en uitwegen van dingen en flowen ofzo??

wie kan mij verdere info geven.

bak is overigens al onder handen genomen,
zit een sper in, is geheel gereviseerd met nieuwe syncromesh ringen.
differentieel is versterkt.

en heb er een ander schakelmechanisme op gemaakt.

gr frank
Reply With Quote
  #2  
Old 04-11-2005, 18:51
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

vleigwiel altijd goed balanceren! niet doen kan heel gevaarlijk zijn, kan loskomen als je pech hebt...
verder kun je natuurlijk wat je zelf aangeeft, kop flowen vlakken voor meer compressie, grotere kleppen als dat kan, bewegende delen uit laten balanceren etc, maar ja dan gaat het ineens ook veeeeel meer kosten dus tis maar net wat je er voor over hebt!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #3  
Old 04-11-2005, 19:01
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ja precies wil hoop dingen zelf gaan doen..

ik bedoel flowen enzo dat is toch alle kanalen vlak schuren of polijsten en allen verbindingen bijvoorbeeld vand e kop op het inlaat spruitstuk gelijk maken dus dat alles lekker kan vliegen/flowen???

en uitwegen van bijvoorbeeld zuigers en drijfstangen zou ik dat ook zelf kunnen ?
met bijvoorbeeld een wegeschaal die heel fijn is ? zo ja waar zou ik dan eventueel matriaal kunnen verwijderen om het geheel gelijk te krijgen??

ben erg handig zelf dus kan het best wel maar moet even weten hoe dat gaat allemaal net als die versnellingsbak..

gr frank
Reply With Quote
  #4  
Old 04-11-2005, 19:12
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

en kan ik misschien nog wat doen met het injectie systeem?
door bijvoorbeeld druk aan te passen ofzo??

en nog een vraag voor misschien iemand die dat weet ik heb dus straks een pomp van een golf 2 gti uit 89 er onder levert deze ook genoeg druk? en zou ik mijn originele opvoerpomp die in de tank zit kunnen behouden ?
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2005, 12:44
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

heb de pomp imiddels gevonden komt er 1 op van een golf 2 gti 8v en opvoer pomp heb ik ok al dus dat scheeld al..

heb allleen nog vragen over het flowen??
heb met de motor tuner gesproken die gaat voor mij de klepzittingen,kleppen, en de inlaat gang bij de kleppen aanpassen.
er moet een gasklep huis van een 16v op komen of een audi 5 cilinder.
een snelle nokkenas.
krukas en vliegwiel worden verlicht en samen gebalanceert.

iemand nog andere tips?/
Reply With Quote
  #6  
Old 05-11-2005, 13:40
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
Default

Waarom geen 16v op webers? Ben je zowiezo sneller dan dat aangepaste 8v blok.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-11-2005, 13:26
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

aangezien ik met deze auto ook nog vele km's moet rijden en dat valt met webers dan een beetje tegen
Reply With Quote
  #8  
Old 06-11-2005, 13:51
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
Default

Ja dat klopt. Dat wil wel zuipen.
Reply With Quote
  #9  
Old 06-11-2005, 16:36
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Waarom geen 16v op webers? Ben je zowiezo sneller dan dat aangepaste 8v blok.


Als je niets aanpast en alleen de webers erop schroeft heb je minimale PK winst. Ron21 heeft een 16V op webers op een standaard kop en die had op de bank 140pk.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum