Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-08-2005, 10:44
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default Tunen GTD

Op de duitse eBay ben ik al een paar keer de volgende "eenmalige" advertentie tegengekomen:Ladedruckerhöhung VW Golf 1/ 2/ 3 TD, GTD Tuning Set!

Net als iedereen ben ik niet vies van een beetje extra vermogen, en ik speel met het idee om deze set in mijn Golf 1 GTD te schroeven.

Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
Reply With Quote
  #2  
Old 07-08-2005, 10:56
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Ich selber fahre einen Golf 2 GTD mit 120PS und 240Nm.

WOW!
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #3  
Old 07-08-2005, 12:00
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Ziet er zo op het oog goed uit, als je bij zijn bewertungen kijkt zie je ook dat ie al meer van deze setjes heeft verkochten en tevens nog meer spullen om een diezel op de voeren.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #4  
Old 07-12-2005, 02:05
Technix Technix is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 9
Default

Hallo,
Ik heb ook recent een '88 GTD gekocht. Eindelijk weer VW na vele uitstapjes.

Ik ga het bekrompen inlaatspruitstukje vervangen door een G-60 exemplaar (mits turbo niet in de weg zit).
Intercooler wil ik eruit kieperen want die zit toch zo bekrompen met koeling en dat boven een warm blok!
Ik wil een water-to-air intercooler gaan bouwen en erop zetten, veeeeel effectiever!!
Waarom geen g-60 of Front Mount InterCooler (fmic)? Omdat de afgelegde weg van de drukvulling dan al bijna 3 meter bedraagt!!!
Hmmm lekker voor je weerstand,.....weg druk.....

Hiervoor zoek ik een powerrohr van de G-60 of wat op hetspruitstuk past. Weet iemand hoe dit eruit ziet? En bestaat het uberhaupt??
Overgins wordt de intercooler gekoeld door een separaat koelsysteem (pompje en koeler).
Als iemand denkt bruikbare spullen hiervoor te hebben hoor ikhet graag!

Ps,iemand al gehoord of het mogelijk is een 16v kop op een gII gtd dieselblok te zetten?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-12-2005, 12:54
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Inlaatspruitstuk past niet, turbo zit in de weg.
16V kop kan niet, verbrandingsruimte is veel te groot, veel te lage compressie.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 07-12-2005, 23:43
Technix Technix is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 9
Default

G60 inlaatspruitstuk heb ik toevallig hier.
Maar dat gaat met het origineel uitlaatspruitstuk (lees plaats turbo) inderdaad niet lukken.

Welk turbo-uitlaatspruitstuk verschaft meer plaats, oftewel; welk spruitstuk laat de turbo naar beneden zakken, een 1.9 tdi? En past dat?

Stijn bedankt voor je commentaar. Hoef ik ook niet meer naar 16v te kijken.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-12-2005, 00:20
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Je kunt het uitlaatspruitstuk op zn kop monteren en dan het hart van de turbo zo roteren dat de olie in/uitlaat weer goed zit voor wat betreft de richting van de zwaartekracht op aarde


Voila: mijn G60 blok met TD spruitstuk en turbo.

__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 08-12-2005, 02:26
Technix Technix is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 9
Default

Yeah right!!
Ik hier midden in de nacht sites af te struinen voor plaatjes van het spruitstuk,om te kijken of dit om te draaien is!!!!

Wat lees ik hier.........................

Thanks!

Btw, turbo van een golf 4 met een ASV motor met een vast spruitstuk past ook vast wel zo te zien. (Adv.marktplaats)

Hmmm ben niet de enige me die met turbogedachten en spruitstukken speelt.

Last edited by Technix : 08-12-2005 at 02:31.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-12-2005, 22:51
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by Technix
Yeah right!!
Ik hier midden in de nacht sites af te struinen voor plaatjes van het spruitstuk,om te kijken of dit om te draaien is!!!!

Wat lees ik hier.........................

Thanks!

Btw, turbo van een golf 4 met een ASV motor met een vast spruitstuk past ook vast wel zo te zien. (Adv.marktplaats)

Hmmm ben niet de enige me die met turbogedachten en spruitstukken speelt.

Dat heb je nog een probleem met de overdruk regeling(. de Golf 4 tdi motoren regelen dat via de ECU en niet mechanisch zoals bij de TD's,
is volgens mij een vnt17 met variabele schoepen:

__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #10  
Old 09-12-2005, 13:28
Technix Technix is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 9
Default

Overdrukregeling wordt uiteindelijk toch mechanisch geregeld via een klep.
Je kan het aanpassen:
1) via wastegate - en/of boost control valve
2) via dumpvalve/blow off valve

Nu weet ik niet hoe de variabele diffusor aangestuurd wordt. Lijkt me uiteindelijk een drukverhaal. Ook al wordt deze elektronisch geregeld.
Heb hier alleen nog geen ervaring in. Zal e.e.a. nog even nakijken.

Met mijn turbo Saabs (ja,jaa ik weet het) heb ik veel kunnen bereiken qua vermogen. Heb toen het APC systeem (anti pingel regeling (benzine dus) eruit gekiepert omdat dit erg storingsgevoelig is. Buiten dat tankte ik altijd hetzelde octaanghalte dus wist waar de pingelgrens lag i.v.m. drukopvoering.
Dus ook grote intercooler (saab 9-5) en groter oliekoeling gemonteerd.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum