![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hey,
Hoorde vandaag iets dat heel leuk klonk, in theorie, dus hier nu even bij de experts navragen hoe het zit. Mij werd dus verteld dat je op een 1.8 GTI (zoals de mijne) een intercooler met turbo kunt plaatsten en zo een stuk rapper wordt. Wat zit hier nu achter? Wat doe je precies en loont het zich?
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#2
|
||||
|
||||
![]() 8 klapper? of 16 klapper... je kan heel cheap ass met een dubbele stalen koppakking met een turbo gaan rijden enkel moet je wel een olie aanvoer maken vanuit je carter en dergelijk.. dan kun je met een lowboost van ongeveer 0,4 bar rijden..
je kan ook de juiste manier kiezen en het spulletje intern aanpakken dus compressie verlagen dmv andere gegoten zuigers etc etc.. vermogen kan van zelfs vermogensverlies wanneer je het echt goedkoop en verkeerd bouwt tot en met 500 plus pk's gaan maar dan praat je over ingrijpende verbouwingen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
![]() 8 klepper.
Hoe het mij verteld werd was dus als volgt: Je krijg zo een intercooler voren in de neus van de auto en daaran gekoppeld een turbo. Verder weet ik er geen ene moer vanaf, vandaar de vraag. Ik overweeg het (nog) niet om dat te doen wil even het fijne er van weten ![]()
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#4
|
||||
|
||||
![]() je hebt niet genoeg aan een turbo en een intercooler alleen [ anders had iedereen een turbo en intercooler].. je kunt jhet beste een g60 basisblok nemen en daar een turboombouw meedoen.. dit omdat de internen van de motor al voorbereid zijn op drukvulling..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
||||
|
||||
![]() En wat zou je dan moeten doen als ik mijn eigen EV blokje wil houden?
Alles aanpassen??
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#6
|
||||
|
||||
![]() jup... en dan erachterkomen dat je beter een 20vt erin had kunnen leggen.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
||||
|
||||
![]() Is het niet zo dat je een turbo kan aansluiten op wat voor blok dan ook?
Of het nou goed voor een blok is of niet. Ik heb altijd gedacht dat dat kan. Die gedachten is hier http://www.meganecoupe.nl/tundes2/turbo.html door gekomen.
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() tuurlijk kan je op elk blok een turbo bouwen.. maar kijk eerst ff naar het rendement en het financiele plaatje
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#9
|
||||
|
||||
![]() Boaaah... 8000 euro lees ik via die link.. Da's machtig veel geld. Koop je een 2e hands r32 bijna voor...
Het is dus bij lange na niet rendable.. Mocht ik in de loterij winnen met oudjaar dan overweeg ik het eens ![]() Daarom hoor je het dus zo weinig..
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Wat hadden het er toch over of het kan of niet?
![]() De prijs is ander ding een, zeer nadelig ding. ![]() Het is meer een gevoel dat het kan. Stel je voor een 1300cc carb. met turbo interc. dat toch heeft wat. ![]()
__________________
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() mij hoor je toch ook niet dat het niet kan.. enkel een fora is een adviesmedium.. je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
||||
|
||||
![]() mij hoor je toch ook niet dat het niet kan.. enkel een fora is een adviesmedium.. je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden..
He no hard feelings! Ik bedoel er niks verkeerd mee! (Het laatste wat je zegt slaat trouwens nergens op)
__________________
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Groot nadeel van n turbo op n niet turbo (op drukgevuld blok) bouwen is dat deze ongeblazen blokken geen zuigerkoeling hebben (oliemondje wat onder tegen de zuiger aan spuit). Grotere vermogens leiden vanzelfsprekend tot meer warmteontwikkeling). G60 blok heeft t wel en zoals richard al zegt ook n lagere compressie (8:1) oftewel meteen geschikt zonder aanpassing van koppakking ed
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is niet vijandig... ![]() ![]()
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#15
|
||||
|
||||
![]() is niet vijandig...
![]() ![]() Ik heb je verkeerd begrepen ![]() Daar drinken we op, goed ![]() ![]()
__________________
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is het precies ![]() Dus de motor wordt te warm met turbo en dan heb je een nog groter probleem helaas. Wil niet mijn eigen zeer goed lopende blok uit elkaar halen, dat is gewoon zonde.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#17
|
||||
|
||||
![]() en daarbij..een orgineel EV-blok is over 5 jaar ook zeldzaam dus ik zou zeggen erin houden wordt een collectors item
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jup ![]()
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En over iets minder als 4 jaar is het ook al oldtimer! ![]()
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij mijn KR motor zit dat er wel standaard op. |