![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb al van meerdere gehoord dat dit een onvermijdelijk probleem is
![]() Mareum, ze zitten weldegelijk vast bij mij: De linkse: ![]() Rechtse: ![]() Bij de linkse heb ik de moer er nog van gekregen, maar de bout zit zo zwaar vastgeroest. Er zit klein beetje beweging in,omdat ie meegeeft door het rubber, maar meer dan dat niet. De rechtse bout+moer zijn nog verder geroest want de kop is zelfs al afgesleten ![]() Wat ik al geprobeerd heb: WD40 + erop hameren. Zijn er nog meer tips en tricks? Als laatste optie had ik, met een schijfmachine de schokbreker losmaken, schokbreker is dan wel waardeloos, maar men schroefset kan er dan in. Ik kan dan eventueel 2 andere schokbrekers 2e hands zoeken, of moet ik het niet zo dramatisch zien? (Hebben wel al 3 mensen aan geholpen en niet losgekregen ![]() Had ook de optie om met ijzerzaag proberen bij de bouten te raken,maar ik kan hem niet volledig doorzagen, zoals je zit op de foto zit het metaal in de weg ![]() dusss, kom maar op met Id'n want ik weet het zo niet meer ![]() Alvast bedankt! DeNB3rt |
|
||||
|
||||
![]() krijg je ze met de luchtsleutel ook niet los???
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nope, heb dat niet in mijn huis-tuin-keuken gereedschapdoos zitten, met redelijke zekerheid te zeggen dat je het daarmee wel loskrijgt? anders zoek ik iemand die dit heeft ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Standaard Golf 1 probleem, heb het al zo vaak gehad
![]() Mijn manier: met zo'n dunne slijpschijf kun je er precies tussen door. Schokbreker in de vuilnisbak of als je veel geduld heb het restant uitboren.
|
||||
|
||||
![]() Ja, Stijn zo hebben wij het ook voor elkaar gebokst.. Je moet even geduld hebben, maar het zo lukt het wel
|
|
||||
|
||||
![]() dus toch die laatste optie direct uitvoeren? dan doe ik het morgen eff wel, hopen dat het lukt
![]() |
|
|||
|
|||
![]() bout zo kort mogelijk langs de gaten af slijpen dan tussen schokbreker iets naar buiten buigen minste schade aan achterbrug
|
|
||||
|
||||
![]() behoud je dan de volledige stevigheid?
|
|
||||
|
||||
![]() Ok,heb vandaag de hele middag met een gast eraan zitten werken, ze zijn los, welliswaar dmv slijpschijf, resultaat= veerpoten flink beschadigd,maar de rest is ok.
1 Probleem,ik moet die bouten opnieuw zien te vinden,want die zijn dus door ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zijn toch niet zo speciaal? Gewoon M10 lang toch ofzo?
|
||||
|
||||
![]() ben in een algemene autozaak geweest,hadden ze niet,moest het bij VW dealer halen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() of je gaat naar een doe het zelf zaak bijvoorbeeld een gamma die heeft ze vast ook wel of je vraagt gewoon bij een garage lijkt mij geen probleem
|
|
|||
|
|||
![]() als je andere bouten er in zet kopervet en RVS bouten nemen
|
|
|||
|
|||
![]() Je hebt (in mijn ogen) al het juiste gedaan:
Gewoon nieuwe bij de dealer halen, dan heb je de goede maat en belangrijker: de juiste sterkte. En vergeet nieuwe zelfborgende moeren niet.
|
||||
|
||||
![]() geen gamma bouten erin!!!
die boutjes hebben niet de juiste sterkte zoals dennis al zegt en kunnen breken... gevolgen kan je zelf wel bedenken.
|
||||
|
||||
![]() hey hoi,
ik had hetzelfde probleem, maar die bouten kun je gewoon bij de bouwmarkt hal;en de sterkte staat op de kop, moet uit mijn hoofd iets zijn van 8.8 oid. gewoon ff vergelijken. is 100% hetzelfde als de gegevens overeenkomen. succes, peter |
|
||||
|
||||
![]() Volksforummers, heb net men schroefset gemonteerd, heb bouten gehaald 10 - 70 in een ijzerwinkel met borgmoeren, ik heb gezegd dat het voor een auto is,dusss ik neem aan dat ze stevig genoeg zijn (prijs 1.70€ voor alles + 2 extra borgmoeren voor later) Deze bouten hebk dan ook met extra laagje vet ingesmeerd :P
Ben ook bij de VW-dealer geweest, en ze hadden ze niet op stock, vroegen 2.7€ voor 2 moeren(zonder borg I guess). In de gamma hadden ze niet wat ik vroeg ![]() conclusie,koopje gedaan ![]() Last edited by DeNB3rt : 10-11-2005 at 23:06. |
|
||||
|
||||
![]() staat een klasse van de bout op de kop, ff vergelijken met de bouten die je gesloopt hebt.
ik had de bouten van vw gehaald, dan maar een dagje wachten weet je wel zeker dat het goed is. En inderdaad vragen ze af en toe belachelijke bedragen voor een moertje of ringetje, maar tis wel zeker goed.
|
||||
|
||||
![]() onzin wat de vw dealer zich vraagt; gewoon eerste beste ijzerwinkel inlopen met je oude boutje (evt) dan dezelfde nieuw halen, dacht zelfs dat de achterste bouten daarvan maar een kwaliteit van 5.6 hebben. Pak je gewoon 8.8 zit je altijd goed
![]() ![]() |