![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Pas wat probleempjes gehad met de polo ( '93 coupé, AAV motor). achterruitenwisser deed het niet meer, zekering er aantal keren uit. Heb hem toen hier naar de "lokale" garage gebracht, die kwam tot de conclusie dat de kachel vuil was, daardoor meer stroom trok, en dan in combinatie met de achterruiten wisser de zekering deed slopen. Ze hebben bij de garage de kachel motor schoongemaakt, en alles werkte weer.... juist, werkte..
Zojuist wilde me meissie met de polo weg, blower aan, en dikke fik lucht in de auto. Ff wachten, motor weer starten, voorzichtig blower aan... blower draaid.. en gaat dan steeds moeilijker draaien, binnenverlichting gaat zwakker branden, en uiteindelijk stopt de kachel motor er weer mee.... Nu ben ik het eigenlijk zat met dat apparaat. Moet er nu een nieuwe kachel (motor) in? Iemand enig idee? Me meissie heeft een betrouwbare auto nodig, werkt in het ziekenhuis, moet soms van haar werk midden in de nach naar huis, moet er niet aan denken als ze er mee stil komt te staan.. Zit er echt aan te denken om de polo eruit te schoppen, al een hoop ellende mee gehad (rekeningen van nog geen 2 jaar van bijna 1000 euro, en dat was ook de aanschafprijs). Heb ook geen zin om nog meer geld aan dat ding uit te geven........ Wat is een '93 Polo coupé nog waard? ding heeft 130 dkm gelopen, zitten wat gebruikssporen aan de buitenkant, binnenkant is netjes...
__________________
Cabby |
#2
|
||||
|
||||
![]() hahaha,verkoop je hem met een andere kachelmotor of zonder??
Wat is het waard??rond de 2500 koop je al een 94er 6N.......en 1500-2000 vind ik veel geld voor een 2F............1000-1250 is wel redelijk om te vragen denk..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hangt er een beetje vanaf wat het gaat kosten. Heb gewoon geen zin meer om er veel geld aan uit te geven... dat ding heeft al geld genoeg gekost...
__________________
Cabby |
#4
|
||||
|
||||
![]() balen hoor..........heb zelf nu bijna 1 jaar voor "nood" een Polo 2f GT coupe uit eind '90.
Geen problemen tot nu toe?!
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#5
|
||||
|
||||
![]() een kachel motor is toch niet zo duur.
en hoeft toch ook niet nieuw te zijn. sleutel je er zelf aan of laat je het doen. anders weet je de weg ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() normaal gesproken doe ik het onderhoud wel zelf, maar aangezien me meisse ook naar haar werk moet, en nu weer in de nachtdienst zit, moet dit weer snel gefixt worden.
Als ik hem hier naar de garage breng, kost het me gelukkig ook niet zo veel qua arbeidsloon, maar toch.... Irritatie is inmiddels al iets gezakt gelukkig ![]() Morgen maar wegbrengen, laten repareren en maar eens rond gaan kijken voor iets anders.....
__________________
Cabby |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kachelmotortjes geven wel vaker problemen:
- lagertjes gaan piepen en stroef lopen - koolborstels slijten (normaal) en moet je vervangen - weerstandblokje staat bloot aan vocht en gaat stuk (alleen stand 3 blijft over) Kacheltje is daarintegen simpel te vervangen: Bovenop t huis zitten 2 klipjes. Tik ze d'r met een schroevendraaier af (naar de buitenkant tikken) en je kanteld het hele huis zo los. Methodes om kapotte lagertjes te repareren zijn er niet echt (wd-40 of vet werkt allemaal maar tijdelijk) dus de beste optie is een andere scoren op sloop of ebay. Tip van de meester: In T3 caravelle busjes zit het zelfde huisje als bijverwarming: weinig gebruikt en vaak in uitmuntende staat.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() BTW: is is vaak de bedrading in de achterklep die op het scharnierpunt naar de carrosserie breekt en zo voor problemen zorgt..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
![]() ik hoor het wel als je hulp nodig hebt
pb me maar heb momenteel vakantie wil morgen gerust even rondbellen (hier in de buurt) voor een motortje |
#11
|
||||
|
||||
![]() tof van je ruud, maar me schoonmoeder heeft ook nog een auto, die ga ik zo even halen
![]() De rest zien we morgen wel weer..... Heb net nog even de bon zitten bekijken van de laatste reparatie, maar ze hebben idd alleen het kachelmotortje gesmeerd..... dus ik denk dat je gelijk hebt Sjamp....
__________________
Cabby |
#12
|
||||
|
||||
![]() Komop chris een kachelmotertje vervangen kun je toch wel :p
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Woendag avond had ik de boel vast ff losgehaald. Wat heb je ontzettend weinig ruimte met de kachelmotor, in de waterbak van een polo..... man man man...
Maar goed, Marco is zo vriendelijk geweest (hij had toch vakantie, en dus geen zak te doen) om ff op de sloop een ander motortje te halen, gisteravond in de koude schuur aan de gang geweest.. en jawel, we hebben weer een werkende kachel... Ben benieuwd wat het volgende is.......
__________________
Cabby |
#14
|
|||
|
|||
![]() de achterruit verwarming
![]()
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#16
|
|||
|
|||
![]() ach als je er vanaf wil,dan mag je hem best in arnhem of zo achterlaten
![]()
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |