![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ![]() de motor staat overgens te rijk |
#2
|
|||
|
|||
![]() Te rijk + laag stationair = valse lucht!
Door valse lucht krijg je in eerste instantie een armer mengsel, wat door de lambdasonde weer gepoogd wordt te corrigeren, waardoor een te rijk mengsel = slecht stationair. Controleer de carterontluchting-slangen, van achterop het blok onder inlaatspruitstuk naar inlaatbuis en naar kleppendeksel. Evt. ook: - inlaatspruitstukpakking spruitstuk->kop, gasklephuis->spruitstuk - inlaatbuis vanaf luchtmassameter - injector o-ringen - losse bougie - uitlaatsysteem niet dicht vóór de lambdasonde (=kat) - onderdruksysteem lek Dus dat eerst controleren (heb het zelfde probleem op dit moment ook). Maar om op je vraag terug te komen: Met de CO-stelschroef bepaal je hoeveel lucht er ongemeten (via bypass-kanaaltje in de luchtmassameter) in de motor komt. Dus hoe dichter je hem draait (met de klok mee), hoe minder lucht er ongemeten in komt, en hoe meer luchtmassa er gemeten wordt = meer inspuiting = rijker mengsel. Meer opendraaien geeft tegengesteld effect = armer mengsel.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
||||
|
||||
![]() ja ja het is me gelukt om hem armer te zetten nu ga ik weer verder met het volgende tnx
|