![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik ben op zoek naar een Jetta mk1 maar heb geen idee wat een dergelijk model tegenwoordig moet op brengen. Ik heb er 1 op het oog uit 1982, automaat met 97000 op de klok. Geheel origineel en geen beschadigingen of (zichtbare) roest. NAP pas en net onderhoudsbeurt gehad.
Waar moet ik op letten met de aanschaf van een Jetta? Zijn het dezelfde problemen als met een Golf 1 of toch weer wat andere dingen? Gr Dean ![]() |
|
||||
|
||||
![]() euh... ik denk ongeveer zo`n 1100 euro?
|
|||
|
|||
![]() En waar moet je dan op letten met een Jetta 1?
|
|
||||
|
||||
![]() Ja tegenwoordig kosten die dingen belachelijk veel, als jij er tevreden mee bent en een x bedrag wil betalen dan is het toch prima?
|
|
||||
|
||||
![]() kijk naar de dorpels, bij je vulgat van de benzine tank, je wielkastenaan de binnen zeide, langs de ramen ,ff het matje eruit wippen in de kofferbak en kijken hoe het daaronder gesteld is.
|
|
|||
|
|||
![]() Waar je op moet letten?
Gewoon heel de auto strippen, alle plaatwerk nakijken, de dragende delen = wielkasten, dorpels, onder de raamrubbers, parafaan, in de motorruimte, schutbord vervangbaarplaatwerk = deuren, onderaan de deuren kijken, achterklep elektrische functies nakijken, of alles goed werkt chassisnummer controleren |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja voor elke cc een eurootje ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() 1100 is nog wel iets weinig tegenwoordig...
Vooral als hij in de staat is die jij verwacht... |
|
||||
|
||||
![]() NAP kan je verwaarlozen .. die hadden ze nog niet in de jaren 80 toch ?
|
|
||||
|
||||
![]() met 800 euro moet het wel ophouden ....
tenzij hij de juiste kleur en alles mee heeft... suc6
|
||||
|
||||
![]() IK heb geen idee, maar vindt het wel erg gaaf zo iets, suc6 ermee.!!!!
|
|||
|
|||
![]() als het de echte km stand is en de staat is redelijk tot goed tussen de 1000 en 1500 euro met APK geen apk is het oudijzerprijs suc6 met eventuele aankoop
|
|
||||
|
||||
![]() je praat niet over een brilkever ofzo. 700 tot 800 eurie max.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
veel succes met het vinden van een jetta in boven besproken staat voor die prijs... |
|
||||
|
||||
![]() Denk is aan de dagwaarde van deze auto.
Dat is rond de 400 euro. Toch goed te weten,als je hem perongeluk totaal los rij.(ook al is het niet je schult) Als je dan 1100 euro ervoor neergetelt heb ben je zwaar in de zeik genomen! ![]() Denk erom met de verzekering is niet te spotten.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
WA verzekeren is voor mietjes ![]() ![]() Dus 3500 euro voor een golf1 GTI is wel normaal? |
|
||||
|
||||
![]() Heb je nog meer foto`s van de jetta?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tja, een golf I gti staat in mijn oldtimer cataloog dan ook 8000 euro, samen met een kever 1303S ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Verzekeringswaarde is altijd lager dan de werkelijke verkoop waarde dus hier heb je niks aan.
Mijn eigen jetta heeft ook een lage dagwaarde voor de verzekering terwijl als ik hem laat taxeren misschien wel voor 7000 euro getaxeerd word als ik alle rekeningen en een komplete fotorapportage laat zien.Echter zal hij hier ook nooit voor te verkopen zijn.Maar is wel verstandig om te laten taxeren en ook voor dit bedrag verzekeren. Het is dus maar net wat een gek er voor geeft en wat een gek er voor vraagt. Ik denk dat de waarde voor een originele jetta in zeer goede staat met een lage kmstand zeker wel tussen de 1000 en 1500 euro mag liggen. Maar je komt ze soms voor minder en soms voor meer tegen. Suc6 met het zoeken. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als mensen naar een auto komen kijken heb ik liever niet dat ze hem helemaal strippen.