Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-01-2006, 22:37
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default kleurnummer

Hallo mensen, ik twijfelde of ik hier een topic over moet maken maar ik heb me rot gezocht en doe het toch.

De vraag: wat is het originele kleurnummer dat gebruikt werd op de 5,5j velgen van de golf gti/gtd?
Ik heb hier op de site al eens een link gezien van iemand met een 100% originele marsrode gti waar het nummer bijstond, maar dat kan dus ik niet meer vinden...
Het is voor een gtd van een maat van me die op het punt staat naar de spuiter te gaan.
De auto moet volledig origineel worden en hij heeft uiteindelijk de wielen 1 voor 1 gevonden dus kan dit er ook nog wel bij.

Vraag 2: bestaat er uiterlijk verschil tussen de 1100cc en de 1300cc motoren?
Diezelfde maat heeft namelijk een 82'er 1100 lx staan en ik kon geen verschil ontdekken.
De motorcode van de 1100 is onbekend maar de mijne is een 1300cc gf met een 34 pict-5 carb. (dat zou het tenminste volgens de sticker in de kofferbak wel moeten zijn).

Alvast bedankt,
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2006, 23:05
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

motor code 1100 isGG er is uiterlijk wijnig verschil
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2006, 20:57
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default

Verder niemand? het gaat me vooral om het kleurnummer, alvast bedankt.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2006, 21:14
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ik zou gewoon velgenspray nemen, dat verschil zie je niet als het erop zit, grijs is zo goed als hetzelfde. Tip, aflakken met blanke lak.

Je zou ook nog motip 55300 (kleurnummer) kunnen nemen, is metallic, iets lichter als ik me niet vergis, ook weer aflakken met blanke lak, deze zeker omdat het metalic is
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2006, 21:28
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Kleppendeksel van een 1100 is anders dan dat van een 1300 denk ik. Zit anders bevestigd.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-01-2006, 22:09
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Quote:
Originally Posted by Roundup
Kleppendeksel van een 1100 is anders dan dat van een 1300 denk ik. Zit anders bevestigd.


bij golfjes 1 niet dacht ik, bij polos en golfjes 2 van ongeveer gelijke bouwjaar is die wel anders met 3 boutjes in het midden vh deksel
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #7  
Old 22-01-2006, 22:59
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
bij golfjes 1 niet dacht ik, bij polos en golfjes 2 van ongeveer gelijke bouwjaar is die wel anders met 3 boutjes in het midden vh deksel


Ah oké. Is idd wrs een verschil tss golf I en golf II motor. Want heb het verschil eens gezien tss een 1300 polo I motor en een golf II 1100 motor
Reply With Quote
  #8  
Old 22-01-2006, 23:32
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Hallo,

Kunt u allen wellicht uwen nederlanschen taal wat opvijzelen?

Vragen over uiterlijke verschillen tussen een 1100cc en een 1300cc.

Het gaat om een Golf 1, dus sleeptuimelaar => 8 boutjes in een stalen klepdeksel.
Dus geen '3' boutjes, want dat zijn de latere hydrostoter kopjes, en die kwamen pas in de Golf 2.

Tussen een 1100 cc en een 1300cc zit wel wat verschil, maar die zijn niet heel groot. Soms is de downpipe van een 1100 cc enkel, en die van een 1300 is meestal dubbel... de carburateur wijkt af, maar t is meestal gewoon een solex PIC(T) carburateur met een bepaalde spoeier bezetting.

Een GF komt overeen met de HH uit een Polo 1 / 1f / 2. Met spruitstukvoorverwarming door uitlaatgasdoorvoer. De 1100 heeft dat misschien met koelwater,.. of juist andersom..


Kijk anders eens hier langs:

http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum...T;f=14;t=4;st=0

misschien dat je er wat 'basis kennis' mee kunt opdoen.


Ochja: de velgen: Motip velgen zilver met blanke lak komt heeeel dicht in de buurt van het origineel.

Door de blanke lak blijft de kleur langer behouden, maar komt er wel een ietswat gele waas overheen: precies zoals ze het bij vw gewild hadden....


__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!

Last edited by sjampoo : 22-01-2006 at 23:35.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-01-2006, 10:10
veedubprins's Avatar
veedubprins veedubprins is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 379
Default

hallo

kleurnr. van de velg is L-091 en wordt omschreven als chroomkleur metallic
Reply With Quote
  #10  
Old 25-01-2006, 21:02
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default

Bedankt voor de replies, ik zal binnenkort de blokjes eens onder de loep nemen
en veedubprins bedankt voor de kleurcode, ik heb gelijk ff 2 busjes gescoord.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum