Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-01-2006, 22:35
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default Wederom problemen golf 2 1.3i (1991)

Mijn golf heeft sinds 2 weken weer de neiging om te schokken tijdens het rijden. Bij snel accellereren is er niets aan de hand maar bij rustig rijden wil hij nu en dan schokken.

Vanmorgen ook weer, ik rij 's ochtends weg sta bij het eerste verkeerslicht, niets aan de hand gewoon lopen dus. Rij de hoek om en moet (natuurlijk) weer wachten bij het volgende rode verkeerslicht. Zie ik m'n acculampje knipperen en voel de wagen schokken. Dus hop een beetje extra gas bij met ingedrukte koppeling. Nouja eindelijk groen, al schokkend rijden naar (uiteraard) het volgende rode verkeerslicht. Valt ineens de auto uit , dus ik rustig de auto van contact en weer op contact. En starten. Dus de auto start gewoon, licht op groen en de A20 op. Daar zeker de eerste 10 minuten al schokkend gereden. Hierna eigenlijk geen problemen meer gehad maar het voelde toch niet lekker.

Nu kom ik net thuis, de gehele weg geen problemen gehad. Behalve op het laatste stukje, ik kom de snelweg af moet remmen (moet voorang verlenen) schud de auto weer hevig en zie ik weer mn acculampje oplichten (lichtjes).

Net geparkeerd, laat de motor nog even draaien, alle stroomvreters uit. Het accu lampje brandt af en toe heel lichtjes en de auto schud een beetje omdat de motor niet lekker constant op toeren blijft.

De accu is net 9 maanden oud en de dynamo is op 20dec vervangen door 1 van +/- een jaar oud.

Wie kan me helpen? Ik ben de draad eigenlijk kwijt...

Vervangen onderdelen:

Accu (aug 2005)
Brandstoffilter, (aug 2005)
Bougies (aug 2005)
Rotor + verdelerkap (dec 2005)
Olie + filter (aug 2005)
Dynamo (dec 2005)
Koolborstels dynamo (dec 2005)
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #2  
Old 26-01-2006, 22:39
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Oja motor is NZ
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #3  
Old 26-01-2006, 23:14
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

misschien is bij je spanningsregelaar het licht "uitgegaan"....
is te herkennen aan forse spanningsdaling bij een vast toerental,
normaal moet ie dan 14v afgeven maar bij een specifiek toerental wil ie dan wegzakken naar +- 10v of lager zelfs.
ik zou er eens naar kijken omdat je al zoveel van de elektro hebt vervangen.

hoop dat dat het is, je hebt al de laatste tijd niet zo veel geluk met je auto
good luck !!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #4  
Old 26-01-2006, 23:15
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Controleer alle slangen op valse lucht, ook de carterontluchtingsslangen achterop de motor, onder het inlaatspruitstuk.
idem voor alles wat op onderdruk werkt (vacuumvervroeger op het onstekingshuis wil ook wel eens stuk gaan->vacuum membraam lek, is ook nog eens valse lucht aanzuigen)
Acculampje is normaal bij te laag toerental ( ongeveer <500 toeren)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 26-01-2006, 23:36
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Zit de spanningsregelaar niet bij de koolborstels bij de dynamo?

@Dennis

Ik heb geen idee hoeveel toeren de motor draait, ik heb namelijk geen toerenteller. Ik gok zelf op ongeveer 800-900 tpm
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #6  
Old 26-01-2006, 23:44
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Zit de spanningsregelaar niet bij de koolborstels bij de dynamo?

dit zit inelkaar ja...
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #7  
Old 26-01-2006, 23:46
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Die is onlangs (dec 2005) vervangen toen er een vervangende dynamo in kwam
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #8  
Old 26-01-2006, 23:49
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

800-900 tpm is ni echt een abnormaal toerental, toch iig ni laag genoeg om het acculampje te doen knipperen. zou het ook zoeken bij valse lucht of anders de afstelling vd motor. maar als alles al vervangen is.....
veel geluk ermee
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #9  
Old 26-01-2006, 23:51
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

kan het misschien zijn dat de LMM kapot aan het gaan is?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #10  
Old 27-01-2006, 08:12
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Alles kan..

Wat zeker geen kwaad kan is controleren of de klep in de luchtmassameter soepel kan bewegen.
Ik had een tijd terug dat de klep bleef hangen en toen liep de motor niet bepaald goed.
Heb de binnenkant toen schoongemaakt met carb.reiniger en perslucht.

*schiettebinnen* trek de lambdasonde-aansluiting eens los, stekkerverbinding zit rechts naast het inlaatspruitstuk. Als ie dan beter gaat lopen is er kans dat de lambda stuk is. (hoeft overigens niet!)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #11  
Old 27-01-2006, 19:13
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Is er iemand in de buurt van Rotterdam die dit mij dit weekend kan helpen hiermee?
Ik zou naar Golffather gaan maar dat gaat wegens omstandigheden niet door.
Ik heb de wagen volgende week weer nodig
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #12  
Old 27-01-2006, 19:17
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Ik zal morgenochtend iig die stekker eens lostrekken.
Ik hoop niet dat het de lambda is, zag als dat die 109€ kosten
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #13  
Old 27-01-2006, 20:08
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Valt wel mee, heb al een paar keer eentje op ebay.de gescoord voor een paar euro.
Hoeft niet eens specifiek voor dit type auto te zijn, als het soort sensor maar hetzelfde is (met verwarming). Verschil zit grotendeels in de lengte van de kabel, en de stekker die er aan zit.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #14  
Old 01-02-2006, 08:33
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Nou blauwe temperatuur sensor vervangen, en nu geen problemen meer met inhouden.
Eindelijk verholpen.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #15  
Old 01-02-2006, 09:05
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

goed bezig kerel
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #16  
Old 01-02-2006, 09:57
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Dank je.
Ik hoop dat er nu de eerste tijd even geen problemen meer zijn.
Enige wat nu nog op de planning staat is m'n linkerachter wiellager vervangen.

plus!!!!

Ik heb een zwarte hemel (zonder gat) gescoord
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #17  
Old 01-02-2006, 19:56
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Nou...

de blijdschap is maar van korte duur....
Vandaag bij de oprit naar de A20, valt de motor uit.
Ik weer starten, rijden de auto constant tegensputteren en inhouden.
Dit heeft zeker 10min aangehouden.
Zou het nou komen omdat het vannacht wat kouder is geweest dan de afgelopen nachten?
Ik weet het even niet meer. Wat is er nog meer te vervangen?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #18  
Old 01-02-2006, 23:17
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 518
Default

Ik roep het wel vaker volgens mij Benzinepomprelais
Zodra hij uitvalt en je krijgt hem niet gestart: zekeringkast opentrekken en op een aantal relais tikken (weet ff niet welk nummer het is nl.) Als ie dan gelijk weer kan starten: dan is dat het probleem.
Ding kostte me vorig jaar €9,81 bij de dealer..

Ben benieuwd!
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote
  #19  
Old 02-02-2006, 07:34
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Het probleem is dat als hij uitvalt, ik gewoon zonder problemen meteen kan starten.
Hij houdt alleen enorm in.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #20  
Old 02-02-2006, 07:38
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Trouwens ik merkte gisteravond iets raars op.
Als de auto stationair draait dan licht af en toe het accu lampje op (heel lichtjes)
Maar als ik dan een verbruiker aandoe (achterraamverwarming, of luchtblower) dan licht het lampje niet meer op.
Zou het een massa probleem zijn? Of toch iets anders?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum