![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Eerste nederlands MS VW loopt voor zover ik weet. Zondag netjes maken ontsteking stellen en dan vol gas met de wideband lambda aan gummen.
![]() Nu nog met 8X8 brandstof map en KR 16V ontsteking.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear Last edited by Allart-Ghetta : 07-01-2005 at 23:58. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Deze zomer ga ik ook eens pielen met dat soort spul, lijkt me prachtig!
Gefeli Allart!
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Dank je. Als je info nodig hebt wil ik altijd proberen te helpen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#4
|
||||
|
||||
![]() filmpjes
![]() ![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#5
|
||||
|
||||
![]() Heb geen tv kaart dus dat gaat niet lukken helaas.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#6
|
||||
|
||||
![]() Koop je er ff 1, zijn niet zo duur meer tegenwoordig
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
|||
|
|||
![]() Gefeliciteerd!
Bij mij moet het in het voorjaar ook gaan draaien.. Wat heb je er allemaal bijgekocht? Ben van plan om meteen de MegaView, MS II uitbreiding, relay board en de Stimulator erbij te kopen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik heb alleen een goede fabrieksprint in mooie behuizing getest en al gekocht.
Stim is alleen nodig om de unit te testen. MSII insteekboardje ga ik misschien ook gebruiken. Alles stap voor stap doen. Installeren check 8X8 brandstofmap instellen check, we hebben in 3 a 4 uur een goed rijdbare map in elkaar geknutseld. Morgen alleen nieuwe inlaatspruitstukpakkingen halen, mijn motor trekt geen onderdruk bij sttionaire toerentallen en valt dus uit. Het volgende is Megasquirt N Spark installeren, dan een 12X12 brandstofmap fixen. Als die helemaal goed is KR onstekingscomputer eraf gooien en 12X12 onstekingsmap proberen in te stellen. Daarna DIS onsteking erop knutselen en turbo etc.........
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#9
|
|||
|
|||
![]() Knap gedaan!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Eerste filmpjes zijn gemaakt!
![]() Vol onbegrip en verbaasde/verstijfde? gezichten van de mede-wegmisbruikers de eerste proefrit gemaakt gisteren. Met de motorkap eraf, al hortend en stotend weggekomen, maar na verloop van tijd kregen ze een steeds meer rijdende map met het steeds bijstellen van de parameters op de flaptop. Zal vanmiddag de paar foto's ff uploaden (als Allart dat goed vindt?), de filmpjes...weet niet waar die heen kunnen. ![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 Last edited by OakgreenVR6 : 10-01-2005 at 10:38. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Hoe groot? Kan ze wel hosten.. spreek me ff aan op msn, Pieter
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Ben benieuwd hoe dat afstellen verloopt, althans in de praktijk..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Met een wideband lambda systeem van rond de 300 euro, heb je dit niet dan duurt het tunen veeeel langer en kom je nooit tot een bijna perfect resultaat.
Je hebt tijdens het rijden met de laptop eraan een map (Manifold Absolute Pressure) en toerental matrix. Hier zie je een balletje verspringen die de waardes op dat moment weergeeft, dan kijk je op de mengselmeter (gelukkig heb ik voor de sneller NTK en niet voor de iets goedkopere Bosch lambda gekozen) en lees je het mengsel af. Vervolgens kan je met de pijltjestoetsen door je map fietsen, met q en w toetsen verrijken of verarmen en dan stuur je de nieuwe map naar de ecu, je merkt dan meteen of je het goed gedaan hebt. Pieter: gooi alles er maar op hoor, ons gestuntel.....
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ja, ok. Ik had me al wat verdiept in hoe dat moet gaan.
Bedoelde eigenlijk meer hoe jouw persoonlijke ervaring met het afregelen was, maar begrijp uit voorgaande postings dat je binnen vrij korte tijd tot een rijbare Fuel-map komt.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kenvelden? ![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
's Ochtends kon de auto nog niet rijdend de brug af, toen ik er 's middags om 3 uur was kon ik gelijk instappen voor de eerste rit op de weg. ![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Binnen 2 uur kan je redelijk rijden, in 3 a 4 uur heb je een bijna perfecte map.
Hij loopt nu al beter dan hij ooit gedaan heeft met Ke-Jetronic en Digifant 1.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#18
|
||||
|
||||
![]() De foto's:
De filmpjes volgen waarschijnlijk vanavond.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Hier nog een paar foto's:
![]() ![]()
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#20
|
||||
|
||||
![]() Ziet er leuk uit
![]() Kan je straks (Mei/Juni) mijn digi1 ook niet ff aanpakken ? ![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |