![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb me net voorgesteld en nu al gelijk weer een vraag.
Kan wel toch? Mijn corrado g60 heeft een probleem: Als ik een tijd 160 rij dan loopt de olie temp op tot 118 graden en hoger als ik harder rij. 124 is het hoogste wat ik gehad heb. De koelvloeistof blijft gewoon rond de 95-100. Maar als ik gewoon door de stad rij dan blijft die op zo'n 108 steken. Als ik hem dan stationair laat draaien en de lampen uitzet dan zakt de olietemp snel. Maar doe ik de lampen aan dan stijgt de olietemp weer naar 108 en dan begint soms het lampje van de koelvloeistof te knipperen. Maar dat gaat na een min of vijf weer uit terwijl de kvs temp op 95-100 blijft staan. Wat is er aan de hand en wat kan ik er aan doen? Alvast bedankt!! Groetennn Theo
|
|||
|
|||
![]() Er is waarschijnlijk niks aan de hand....mijn 16V wordt ook wel eens 107 graden, en als je een tijd 160 rijdt, is het logisch dat je olie zo warm wordt.
Zo lang je koelvloeistof netjes op temperatuur blijft, is er naar mijn idee niks aan de hand. |
|
||||
|
||||
![]() niks aan de hand is normaal voor een g60..vr6 is hetzelfde verhaal
|
||||
|
||||
![]() Maar hoe zit het met stationair lopen?
Als de lampen aan staan dan koelt ie niet?? Vaag toch!!
|
||||
|
||||
![]() met koelen neem ik aan dat je het aanslaan van de koelvin bedoelt?
|
||||
|
||||
![]() eigenlijk bedoel ik dat de olie temp op de boordcomputer dan niet meer zakt.
En als de olietemp beneden de 108 graden is dan stijgt ie naar de 108, als ik hem stationair met lampen aan laat draaien.
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Die reactie had ik eerst ook ja !!
|
|||
|
|||
![]() Quote:
108 graden olie zal wel de grens zijn waar jouw koelvin op je radiatuer begint te draaien.... |
|
||||
|
||||
![]() Dat zou wel kunnen ja maar als ik hem stationair laat draaien zonder dat de lampen aan staan dan zakt de temp vrij snel naar de 102 (of die verder zakte heb ik niet op gewacht)
Ik snap er niet veel meer van. Dus als iemand een idee heeft, mag die het zeggen!!
|
|||
|
|||
![]() Alle kabelverbindingen eens schoonmaken, incl. massaverbindingen.
Je hebt kans dat door slechte verbindingen de stroom door de lampen invloed heeft op meetsignalen die het blok als massa hebben.
|
||||
|
||||
![]() Dus je bedoelt dat de olie niet zo warm word maar dat de meetsignalen misschien verkeerd zijn door een slechte verbinding of massa??
Kan ik die gewoon schoonmaken met staalborstel en remreiniger ofzo?
|
|||
|
|||
![]() Dit is een vaker voorkomend probleem,met de lampen.
Heb het al meerdere keren op het Corrado forum gelezen. Zal is kijken of ik wat topics erover kan vinden. |
|
||||
|
||||
![]() Ja intussen heb ik ook al wat rond gekeken en ben al aardig wat wijzer geworden.
Ben intussen bezig met de Cg60. Even afwachten wat de uitkomst is?? Iedereen bedankt iig