![]() |
|
||||
|
||||
![]() Afgelopen weekeind waren we nog op zoek naar een mooie LT als service wagen voor ons Rally team, tis jammer dat we met 205jes rijden maar de servicebus is iig gruwelijk
![]() http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15860 De bus komt uit 1976 en heeft de eerste 4 jaar van zijn leven op de weg doorgemaakt, daarna heeft hij in 20 jaar 100km afgelegd op een fabrieksterrein als servicebus voor de heftrucs daar. Na dit leven is hij in hadden gekomen van een aantal liefhebbers en vanaf morgen is hij in het bezit van ons rally team ![]() 20vttyp1 bedankt voor je hulp! en Alain ook natuurlijk, die heb ik even als hulplijn ingeschakeld ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() behalve de tik op de neus inderdaad een prachtwagen..
ruimte zat in ieder geval.
|
||||
|
||||
![]() Coolio !!
|
||||
|
||||
![]() Cool ding...Wil nog een keertje een hebben, maar dan als autoambu...Waarom weet ik niet, maar vind ze gewoon kicken! En deze ziet er ook nog eens goed uit, haast jammer om hem te gebruiken...
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Sex-cylinder diesel d'r in (dezelfde VW aggregaten zoals je ze ook hoort snorren in die oude 740'ers van Volvo), schakelpatroon ala Ferrari, en een enorme voorruit....
Heerlijk! ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Vreemd:
Type 281 011 -> Feuerloeschfahrzeug 55kW 75Pk 4bak Ex brandweer?
|
|
||||
|
||||
![]() Voertuigsoort Bedrijfsauto
Merk VOLKSWAGEN Handelsbenaming 281011-LT28 Kleur(en) N.v.t. Brandstof Benzine Aantal cilinders 4 Cilinderinhoud 0 cm3 Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen 0 Massa ledig voertuig 1.513 kg Maximum massa voertuig 2.980 kg Massa rijklaar 0 kg Laadvermogen 1.467 kg Maximum massa te trekken indien aanhangwagen: - ongeremd 0 kg - geremd N.v.t. - oplegger geremd 0 kg - autonoom geremd 0 kg - middenas geremd 0 kg Datum eerste afgifte Nederland 22 november 1976 Datum eerste toelating 22 november 1976 Datum aanvang tenaamstelling 7 september 2004 Vervaldatum APK 20 oktober 2006 Tot hier kan ik je volgen, maar ik zie niet waar jij het evt brandweer verleden vind? |
|
||||
|
||||
![]() Handelsbenaming 281011-LT28
Das dus een 281 011 -> 281 -> LT kastenwagen (geen kieper, geen doka, etc) 011 -> uitvoering met 55kW in brandweeruitvoering. Netzoals een 861 010 bijvoorbeeld staat voor een Polo 1 uitvoering met 0.9 motor in 'N' ausstattung.. Info is 'vindbaar' in de boeken van VouWee
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zal wel net zo werken als bij de T2. In dat geval is een brandweer bus: 2811 11 Het 4e cijfer geeft meestal de meeruitrustingen aan voor wat betreft de inrichting. bij de T2 heb je de volgende brandweerwagens: 2111 11 (gesloten bestel) 2311 11 (VW kombi) Is het 4e cijfer een '0' dan is het hoe dan ook een standaard uitvoering. Een 2810 11 is dus als je het mij vraagt een linksgestuurde LT kastenwagen (281), standaard uitvoering (0) met standaard motor (1) en standaard bak (1). groet, Vincent
|
||||
|
||||
![]() Van oorspron is hij geel geleverd en is hij 4 jaar na levering overgespoten.
Toen ik hem kocht was de vloer rond de stoelen in de kabine nog afgeplakt met kranten van 1980 dus na het spuiten bijna niet meer gebruikt. ik heb hem gekocht begin 2004 bij een heftruck handelaar. die had de bus bij de in de zelfde kleur zijnde heftruks ingerolen de bus heeft dienst gedaan als opslagplaats en onderhouds werkplaats voor de heftruks van 1980 tot 2004 en is gewoon niet meer buiten geweest. Dat is ook goed te zien aan de staat die hij nu nog heeft. ik hoop dat jullie er veel plezier aan mogen hebben |
|
||||
|
||||
![]() Superstoer ding! Echt wijs!
|
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor jullie info jongens!!
@ 20Vttyp1 (en volgens mij ook 20vtfridolin) Bedankt voor het vinden van deze gave bus! |
|
||||
|
||||
![]() Ik zal trouwens vrijdag probren foto's te maken van de onderkant, die is het gaafst van de hele auto, alsof hij nooit gebruikt is
|
|
||||
|
||||
![]() Ja zeker leuk al deze info! en Was al bijna verliefd op de auto zonder hem ooit te hebben gezien
![]() De auto was origineel geel trouwens! De auto verkeerd echt in top staat, geen gordels keurig interieur en als je instapt doe je een grote stap terug in het verleden! Best uniek ding ![]() Heeft iemand een foto van de verlaagde LT autoambulance? Heb hem wel eens gezien maar weet niet meer waar |
|
||||
|
||||
![]() Wat een wijs ding zeg...!!!!
|
||||
|
||||
![]() ![]() bij hun heb ik mijn fridolin gekocht |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() sweet!!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Misschien kunnen wij ook wat aanpassingen doen als we aan het wachten zijn op de service
![]() Deze (orgineel gepost door Erik M himself) is ook erg gaaf ![]() Wel een beetje meer rally style... Dit is trouwens de rally auto waar Erik M en ik aan servicen (nu dus met service bus) |
|
||||
|
||||
![]() vandaag ook mijn LT racing team uitvoering binnen gekregen, helaas niet zo netjes als die van jullie maar vind hem toch gaaf zat.
![]() als je goed kijkt staat die van erik op de achtergrond.. leuke duoshoot!