Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 20-04-2005, 21:42
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore

Default Ook maar even voorstellen

Hallo daar, laat ik me toch maar even voorstellen. Ik ben Huibert, ben nu een tijdje dit forum aan het volgen en moet zeggen dat ik het er erg leuk aan toe vond gaan. Ik ben ook al een keer naar een van jullie meetings geweest en heb toen al een aantal foto's toegevoegd.

Ik ben ongeveer 5 jaar actief VW type 1 rijder, zowel cabrio als GTI met een aantal uitstapjes naar type 2, alleen eigenlijk omdat er een G60 inzat!!

Nu door gebrek aan ruimte de GTi verkocht en pas een "nieuwe" Cabrio gekocht. Originele Nederlander van 1992, saffiergrijs metallic, 96000 km op de klok. HELEMAAL origineel, alleen een flut alarm erin en helaas de originele stekkers van de radio verprutst. Nu een half jaar later al een en ander gedaan, ondermeer een aantal dingen overgebouwd uit mijn oude cabby (een 89er type 1 waar nu een vriend in stuurt)

- leren interieur, incl. 2 elektrische Recaro's uit type 2
- 83-er grille (helaas chromen lijstjes van verdwenen) enkele lampen MET embleem
- stereo
- 2-delige BBS-en (daarover straks meer)
- stoffen kaphoes
- windvanger

en daarna nog een en ander toegevoegd:

- elektrische ramen
- Texalarm klasse 3
- blauwe stoffen kap
- schroefset (hoogte en hardheid instelbaar)
- nieuwe Pioneer MP3 radio (eindelijk van die ouwe Sony af)
- instapverlichting (eigen creatie met binnenverlichtinglampjes gevonden op de sloop in console gemaakt

- en sinds begin april Schmidt Revolution modern line, 15" 8J ET 25 met Bridgestone Potenza 195/45/15, erg vet!!

BBS velgen zijn nog steeds de bom maar bij dagelijks gebruik gewoon niet bij te houden, gevolg roest, irritatie enz enz (deze zijn nu te koop!) Velgranden zijn gepolijst en onbeschadigd, enige wat echt moet gebeuren is de boutjes vervangen, deze zijn zwaar aan het roesten!!!

Wie biedt???

Huibert aka Cabrio-Addict

Last edited by Cabrio-Addict : 20-04-2005 at 21:53.
Reply With Quote
Old 20-04-2005, 21:48
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

nette kar! lijkt mij altijd nog wel wat zo`n cabby!
welkom hier! hoop dat je `t hier net zo naar je zin krijgt als ik
Reply With Quote
Old 20-04-2005, 21:49
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru

Send a message via MSN to johangolf1

super dikke wagen om te zien hoor...
Old 20-04-2005, 21:50
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...

He Huibert,

Welkom op dit forum !!!

Wat een superstrakke cabrio heb je !!!! Keurig hoor. Ook hele mooie velgen trouwens. K'zou zeggen: blijf ons op de hoogte houden van je "project" (vooral met veel foto's, want daar zijn we gek op hier ).

Heb je misschien ook nog foto's van jou oude "rides" ?? Is misschien ook wel leuk om hier te posten !!!

Grtz.................... LRR
Old 20-04-2005, 21:52
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...

@ Johangolf1 & Rene: mmmmmm............lekker strak achter elkaar gepost niet ???
Old 20-04-2005, 21:57
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by René
lijkt mij altijd nog wel wat zo`n cabby!

Is niks aan, man! Cabrio zuigt...:p :biggrin:

BTW, Addict: Welkom man! Altijd mooi als er daklozen bij komen hierzo!

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
Old 20-04-2005, 21:59
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
@ Johangolf1 & Rene: mmmmmm............lekker strak achter elkaar gepost niet ???

wij zijn strak fred
Reply With Quote
Old 21-04-2005, 07:02
Melvin Melvin is offline

mooi ding... nu blijkt wel dat mijn 15ers een lage et hebben... zijn 7j en steken net zo ver, zoniet verder uit als bij jou :S...

vind hem supermooi zo!! interieur is ook echt gaaf!
Reply With Quote
Old 21-04-2005, 07:25
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC

Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6

Hey Huibert, welkom op dit prachtige forum!

We hebben elkaar een paar weken geleden gesproken bij Mark (Antera), ik was met die zwarte Golf mkII met ATS Cup's en VW Sebring's voor een bandenwissel

Anyway, veel plezier op dit forum en ook veel plezier met je cabby!
En mocht je nog niet op www.golfcabrio.com zitten...ook best interessant
Old 21-04-2005, 07:27
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life

Join the club!
Er is niets mooier dan een toffe cabrio type 1.
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
Old 21-04-2005, 07:47
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict

Welkom ......nette wagie hoor.
Old 21-04-2005, 17:01
Mk1-Addict's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by MellyVille
mooi ding... nu blijkt wel dat mijn 15ers een lage et hebben... zijn 7j en steken net zo ver, zoniet verder uit als bij jou :S...

vind hem supermooi zo!! interieur is ook echt gaaf!

het is nog gekker, ik heb ook nog 5 mm spacers voor en achter omdat voor de velgen aanliepen op de remklauw!! achter wil ik eigenlijk nog verder maar eerst even netjes de wielranden iets omzetten!

Huibert
Reply With Quote
Old 21-04-2005, 17:03
Mk1-Addict's Avatar
Postwhore

Cool

Quote:
He Huibert,

Welkom op dit forum !!!

Wat een superstrakke cabrio heb je !!!! Keurig hoor. Ook hele mooie velgen trouwens. K'zou zeggen: blijf ons op de hoogte houden van je "project" (vooral met veel foto's, want daar zijn we gek op hier ).

Heb je misschien ook nog foto's van jou oude "rides" ?? Is misschien ook wel leuk om hier te posten !!!

is inderdaad wel leuk, zal eens een lijstje maken met wat foto's, wordt vervolgd......

Huibert
Reply With Quote
Old 21-04-2005, 19:14
Mk1-Addict's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Hey Huibert, welkom op dit prachtige forum!

We hebben elkaar een paar weken geleden gesproken bij Mark (Antera), ik was met die zwarte Golf mkII met ATS Cup's en VW Sebring's voor een bandenwissel

Anyway, veel plezier op dit forum en ook veel plezier met je cabby!
En mocht je nog niet op www.golfcabrio.com zitten...ook best interessant

hey,

idd, grappig hoe je mekaar dan weer treft.

ik ken het forum redelijk, ben er de laatste tijd niet heel veel te vinden, ben zelf actief in de GCCNL (penningmeester)

Huibert
Reply With Quote
Old 21-04-2005, 19:39
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life

OOOOOOOOOOOOOo die Huibert (Gluibert).
Waarom heb je het "zusje" van mijn cabrio weg gedaan??

Voor de nieuwsgierigen: GCCNL is de afkorting van de Golf Cabriolet Club Nederland. Waar ik ook lid van ben.
www.golfcabrioletclub.nl
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
Old 21-04-2005, 20:39
Mk1-Addict's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Jeff
OOOOOOOOOOOOOo die Huibert (Gluibert).
Waarom heb je het "zusje" van mijn cabrio weg gedaan??

Voor de nieuwsgierigen: GCCNL is de afkorting van de Golf Cabriolet Club Nederland. Waar ik ook lid van ben.
www.golfcabrioletclub.nl

ha die Jeff,

tja, dingen gebeuren, zusje is verkocht, had ik ook alweer 5 jaar en ik wilde graag een "nieuwe" cabrio om lekker aan te klussen.

zusje rijdt nog wel binnen de club overigens, maar is inmiddels haar leren interieur kwijt...(waar zal dat nou zijn :biggrin: )

Huibert
Reply With Quote
Old 21-04-2005, 20:41
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC

welkom

supermooie cabbie
Reply With Quote
Old 22-04-2005, 19:51
ingrob's Avatar
ingrob ingrob is offline
VW Guru

welkom

echt een top cabrio en die wielen mmmmmmmmmmmmm..............
Reply With Quote
Old 23-04-2005, 17:54
Mk1-Addict's Avatar
Postwhore

Quote:
He Huibert,

Welkom op dit forum !!!

Nou, ik heb eens gegrabbeld in de oude doos en van alles gevonden. Helaas heb ik van mijn 1e project geen foto op de PC, ik ben helaas nog niet voorzien van een scanner. Ben ooit eens heel enthousiast aan een 81er 1.6 GTI begonnen, man wat een ellende. Dat ding was zwaar verwaarloosd en zo rot als wat, soms had ik het gevoel dat als ik aan een kant klaar was met lassen er de dag erna weer nieuwe gaten in waren gevallen.

Dat project heb ik helaas moeten beeindigen om 2 redenen, - 1 - ik kwam er zelf echt niet meer uit (het laswerk deed een vriend trouwens, ik ben meer van de electronica) en - 2 - ik raakt mijn schuurtje kwijt waarin ik zo lekker aan het klussen was. Maar goed, was een leuk experiment, de type 1 liefde is sinsdien niet meer weggegaan!!

Heb in die tijd mijn 1e cabrio gekocht, een zwarte uit 89 met BBS velgen en een leren interieur. Daarmee heb ik ongeveer 120.000 km mee gereden, en ik is dan ikzelf en Sylvia, mijn (inmiddels) vrouw.

Alles is goed aan een cabrio, er mist eigenlijk maar 1 ding en dat is vermogen! Ik reed toen in een lease Golf IV en Syl in de cabrio. Bij een vriend kwam op een dag een 90-er orginele type 2 G60 binnen, ik rijden en meteen verkocht!! wat een fantastische motor is dat, dat geluid, dat vermogen, toen stond er ineens een Golf 2 bij....

Maar ja, 3 auto's is toch eigenlijk wel veel, zeker als ze ook nog eens beperkt casco verzekerd zijn, de G60 (met pijn in mijn hart) toch maar verkocht.

Een jaartje later, weer bij diezelfde vriend, weer een type 2, weer een G60, alleen nu een 85-er 8v omgebouwd naar G60, met iets kleinere poelie, een beest! Helaas waren de remmen niet aangepast, dat heeft me wel eens wat zweetdruppels opgeleverd. Deze viel ook op door de kleur, een schuifdak en een Rallyfront (later verkocht, dat levert echt geen licht op, daar zie je 's avonds geen reet mee)

Maar ook deze moest weer gaan, hij was niet zo heel goed ook. (ik heb nog steeds de zwart cabrio, die inmiddels ook wat veranderd is.) Uit deze auto heb ik nog wel snel de electrische Recaro gehaald, daar zit ik nu nog elke dag op!

meer foto's: http://www.geocities.com/gluibert/Golfcabrio.html

Hoe leuk al dat vermogen ook is, het is geen type 1!! Ongeveer een jaar of 2 geleden een zoektocht gestart naar toch weer een mooie type 1. Aangezien ik geen zin had meer in opnieuw maandan lassen en gedoe, en inmiddels er ook wat meer geld voorhanden was moest het een reeds gerestaureerde auto zijn. Mijn zoektocht bracht mij naar Meersen in Limburg nadat ik via Markplaats een advertentie had gelezen over een belastingvrij Golf GTi, gerestaureerd en met een schuifdak (dat had ik nog niet gezegd, maar de auto moest persé een fabrieksdak hebben) en daar ben ik geslaagd!!!!

ook hier meer foto's op mijn site: http://www.geocities.com/gluibert/GolfGTI.html

Deze super auto heb ik ongeveer 2 jaar gehad. Nadat ik een maand of wat geleden boven mijn werk ben gaan wonen stonden de GTi en de cabrio zij aan zij heel de dag te wachten, maar ik kwam maar niet. 1 moest er weg!

Inmiddels is dan ook de zwarte cabrio verruild voor de grijze waarmee ik dit topic ben gestart, en het cabrio bloed heeft in deze gewonnen.

Ooit, als ik later groot ben, komt er nog een keer een G60 in de cabrio, eerst maar een klein beetje sparen en andere (minder ingrijpende) veranderingen aanbrengen zoals nieuwe lampjes en een carkitje....

Huibert
Reply With Quote
Old 23-04-2005, 18:00
Mk1-Addict's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Cabrio-Addict
Nou, ik heb eens gegrabbeld in de oude doos en van alles gevonden. Helaas heb ik van mijn 1e project geen foto op de PC, ik ben helaas nog niet voorzien van een scanner. Ben ooit eens heel enthousiast aan een 81er 1.6 GTI begonnen, man wat een ellende. Dat ding was zwaar verwaarloosd en zo rot als wat, soms had ik het gevoel dat als ik aan een kant klaar was met lassen er de dag erna weer nieuwe gaten in waren gevallen.

Dat project heb ik helaas moeten beeindigen om 2 redenen, - 1 - ik kwam er zelf echt niet meer uit (het laswerk deed een vriend trouwens, ik ben meer van de electronica) en - 2 - ik raakt mijn schuurtje kwijt waarin ik zo lekker aan het klussen was. Maar goed, was een leuk experiment, de type 1 liefde is sinsdien niet meer weggegaan!!

Heb in die tijd mijn 1e cabrio gekocht, een zwarte uit 89 met BBS velgen en een leren interieur. Daarmee heb ik ongeveer 120.000 km mee gereden, en ik is dan ikzelf en Sylvia, mijn (inmiddels) vrouw.

Alles is goed aan een cabrio, er mist eigenlijk maar 1 ding en dat is vermogen! Ik reed toen in een lease Golf IV en Syl in de cabrio. Bij een vriend kwam op een dag een 90-er orginele type 2 G60 binnen, ik rijden en meteen verkocht!! wat een fantastische motor is dat, dat geluid, dat vermogen, toen stond er ineens een Golf 2 bij....

Maar ja, 3 auto's is toch eigenlijk wel veel, zeker als ze ook nog eens beperkt casco verzekerd zijn, de G60 (met pijn in mijn hart) toch maar verkocht.

Een jaartje later, weer bij diezelfde vriend, weer een type 2, weer een G60, alleen nu een 85-er 8v omgebouwd naar G60, met iets kleinere poelie, een beest! Helaas waren de remmen niet aangepast, dat heeft me wel eens wat zweetdruppels opgeleverd. Deze viel ook op door de kleur, een schuifdak en een Rallyfront (later verkocht, dat levert echt geen licht op, daar zie je 's avonds geen reet mee)

Maar ook deze moest weer gaan, hij was niet zo heel goed ook. (ik heb nog steeds de zwart cabrio, die inmiddels ook wat veranderd is.) Uit deze auto heb ik nog wel snel de electrische Recaro gehaald, daar zit ik nu nog elke dag op!

meer foto's: http://www.geocities.com/gluibert/Golfcabrio.html

Hoe leuk al dat vermogen ook is, het is geen type 1!! Ongeveer een jaar of 2 geleden een zoektocht gestart naar toch weer een mooie type 1. Aangezien ik geen zin had meer in opnieuw maandan lassen en gedoe, en inmiddels er ook wat meer geld voorhanden was moest het een reeds gerestaureerde auto zijn. Mijn zoektocht bracht mij naar Meersen in Limburg nadat ik via Markplaats een advertentie had gelezen over een belastingvrij Golf GTi, gerestaureerd en met een schuifdak (dat had ik nog niet gezegd, maar de auto moest persé een fabrieksdak hebben) en daar ben ik geslaagd!!!!

ook hier meer foto's op mijn site: http://www.geocities.com/gluibert/GolfGTI.html

Deze super auto heb ik ongeveer 2 jaar gehad. Nadat ik een maand of wat geleden boven mijn werk ben gaan wonen stonden de GTi en de cabrio zij aan zij heel de dag te wachten, maar ik kwam maar niet. 1 moest er weg!

Inmiddels is dan ook de zwarte cabrio verruild voor de grijze waarmee ik dit topic ben gestart, en het cabrio bloed heeft in deze gewonnen.

Ooit, als ik later groot ben, komt er nog een keer een G60 in de cabrio, eerst maar een klein beetje sparen en andere (minder ingrijpende) veranderingen aanbrengen zoals nieuwe lampjes en een carkitje....

Huibert

mag je maar 5 foto's erbij zetten, dan maar een reply aan de reply

wilde nog even de lampjes en de carkit tonen..

Huibert

Reply With Quote
Reply

Posting Rules