Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-04-2006, 15:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default kevert wil niet zo meewerken

ik heb effe spoedeisende hulp bij de kever van me maat

we hebben geprobeerd te starten, startmotor draait, accu is op full-power, bougiekabels zijn (naar mijn weten) in de juiste volgorde aangesloten... dr zit brandstof in...

we kunnen niet meer echt iets ontdekken dat er mis mee kan zijn, behalve de bougies... maar hoe krijgen we die dr uit?

zou iemand trouwens effe kunnen kijken of we idd de kabels goed hebben aangeloten? dus welke uitgan van de verdelerkap naar welke bougie hoort te gaan?

de auto moet vandaag eigenlijk weg van waar ze nou staat, en ze weigert gewoon dienst!


alvast bedankt voor jullie hulp
groeten
Chris
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #2  
Old 15-04-2006, 21:37
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

de eerst bougie op de verdeler is bij een hoop kevers verschillend, maar de volgorde is iig 1-4-3-2
Aan de bougies zal het denk ik niet liggen, denk eerder dat het contactpuntje niet open gaat.....
niet open = geen vonk, zou daar eerst eens naar kijken !
Bougies kan je er uithalen met een ratel, dop 21 en een "knietje" omdat je weinig plek heb ik de motorruimte om er een rechte ratel op te zetten
Suc6
__________________
www.volksaddiction.nl


'52 split (my girl's slammed daily)
'55 oval (almost done)
'72 VW 181 (resto)
'91 golf I cabrio
'00 new beetle highline
Reply With Quote
  #3  
Old 16-04-2006, 11:17
flat4_85's Avatar
flat4_85 flat4_85 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 186
Default

Ook al zit er benzine in,krijgt je carb. dat dan ook.Het zou aan je benzinepomp kunnen liggen of aan de stoter van de pomp.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-04-2006, 12:33
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by volksaddiction
de eerst bougie op de verdeler is bij een hoop kevers verschillend, maar de volgorde is iig 1-4-3-2
Aan de bougies zal het denk ik niet liggen, denk eerder dat het contactpuntje niet open gaat.....
niet open = geen vonk, zou daar eerst eens naar kijken !
Bougies kan je er uithalen met een ratel, dop 21 en een "knietje" omdat je weinig plek heb ik de motorruimte om er een rechte ratel op te zetten
Suc6


die volgorde van ontsteking had ik al, stond trouwens ook op t blokje
maar ik weet dus niet welke de eerste is bij deze kever, en om nou gewoon n gok te nemen... dalijk zet ik t precies verkeerd en geef ik de zuiger een klap bij uitlaat of compressie... dan zijn we nog verder van huis

de bougies zijn er trouwens onderhand uit, was een beetej morrelen maar tis gelukt
ze waren nogal smerig, en hebben geprobeerd ze schoon te maken, maar toen bleek dat t puntje van de bougie, di econtact maakt met de kabel, los in de bougie zat

maar meteen effe nieuwe bougies gekocht, en morgen inbouwen

Quote:
Originally Posted by flat4_85
Ook al zit er benzine in,krijgt je carb. dat dan ook.Het zou aan je benzinepomp kunnen liggen of aan de stoter van de pomp.


t stinkt naar benzine , dus dan zou t in feite gewoon moeten werken he?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 16-04-2006, 21:00
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

De eerste op je ontsteking zie je door de verdeelkap los te halen. Er staat een klein streepje op d ebovenzijde van het metaal onder de kap: dat is je eerste cilinder. Als de rotor hiernaar wijst, staat de 1e cilinder op ontsteken. Dit gebruik je voor de groffe basis-instelling.


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 16-04-2006, 21:13
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
De eerste op je ontsteking zie je door de verdeelkap los te halen. Er staat een klein streepje op d ebovenzijde van het metaal onder de kap: dat is je eerste cilinder. Als de rotor hiernaar wijst, staat de 1e cilinder op ontsteken. Dit gebruik je voor de groffe basis-instelling.


Jens


die info ontbrak nog! bedankt!

k hoop dat we dr morgen aan t kopen krijgen dan!

mocht t niet zo zijn horen jullie t hier wel weer...als ze loopt laat ik t natuurlijk ook wel effe horen

iig bedankt allemaal voor de hulp!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum