![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vandaag te lezen op Nu.nl:
'Volkswagen gaat hard bezuinigen' http://www.nu.nl/news.jsp?n=287445&c=36 HAMBURG - Het Duitse autoconcern Volkswagen gaat de komende jaren enkele duizenden banen schrappen. Verder stelt het een personeelsstop in en verlaagt het de vergoeding voor overwerk. Dat heeft de Duitse massakrant Bild in zijn uitgave van maandag geschreven. VW heeft op het ogenblik 330.000 mensen in dienst. Door vacatures niet op te vullen, zouden er jaarlijks duizend banen kunnen vervallen. VW heeft vorig jaar zijn nettowinst sterk zien dalen, van 2,6 miljard tot 1,1 miljard euro. Vooral in de Verenigde Staten gaat het slecht als gevolg van de dure euro. Het concern heeft maatregelen aangekondigd om het tij te keren. Die maatregelen, die vermoedelijk bezuinigingen van 2 miljard euro gedurende twee jaar behelzen, worden dinsdag bekendgemaakt.
__________________
![]() ![]() Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ook in Nederland gaat dit banen kosten
![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() mm en ik dacht dat het met volkswagen juist voor de wind ging..
als ik alleen al zie hoeveel golfjes er wel niet rondhobbelen. Laat staan de golfjes5 die al massaal door mensen zijn aangeschaft. maar ja..de economie is niet meer wta het is geweest. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Toch valt de verkoop van de Golf 5 nog tegen, komt voornamelijk door de lease maatschappijen die nog allemaal de Golf 4 in gebruik hebben.
Let maar eens op de Touran, daar rijden er VEEEEEEEEEEEEL meer van rond dan van de Golf 5 op dit moment |
#5
|
||||
|
||||
![]() ja precies, golf 5 loopt voor geen meter....
Demand for its latest incarnation is so poor that production lines at three German factories will stop for four days over Easter. - across Europe where the car has been in showrooms since the summer, sales are relatively meagre. While VW predicted 60,000 cars would be sold, in fact poor demand and production problems cut sales to just 12,300. VW also predicted sales would reach 600,000 this year, but analysts fear the company might be fortunate to sell 400,000. Bernd Pischetsrieder, the VW chairman, admitted "orders are not piling up to the ceiling".
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er is een (te) grote keus aan modellen. Het is dan natuurlijk naïef te stellen dat er door meer modellen op de markt te brengen er meer auto's worden verkocht. Iemand die een Touran koopt, koopt dan geen Golf5. Iemand die een Lupo koopt, koopt dan geen Polo, enz.. Plus het feit dat de Golf4 een oerdegelijk ding is die je niet zomaar wegdoet. |
#7
|
||||
|
||||
![]() dat is niet zo erg... das het mooie van platform concepten, ze kunnen zonder extreme investeringen (blijven natuurlijk hoog, maar tis geen nieuw ontwerp) een heleboel modellen op een paar onderstellen zetten (verspreid over 4 merken)
Dus "te veel" modellen zal ze de das juist niet omdoen. Tis meer het afdrijven van hun roots denk ik... de Golf5 is gewoon een te standaard auto voor z'n geld
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies, de Golf 5 is in verhouding erg duur voor wat je er voor terug krijgt. |
#9
|
||||
|
||||
![]() wat volgen smij ook een grote rol speelt is dat er overal nog golfjes 4 nieuw in de showroom staan.
de release van de golf 5 is voor mij gevoel te vroeg. tegenwoordig gaan auto`s steeds langer mee. maar goed. iemand anders nog een goeie theorie? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Het gaat momenteel ook slecht in de autoschade branch weet ik uit ervaring.
Er word gezegt dat dit komt door de ernstige daling van Lease auto's. Er werd gesproken over 35% minder lease auto's. ik geloof best dat Volkswagen daar ook inderdaad wat van voelt. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Als je de duitse managementbladen leest is een en ander makkelijk te verklaren.
de voorganger van Pischetsrieder heeft veel te veel geld uitgegeven, om zichzelf te profieleren. zo is het zijn keus geweest om naast de matig verkopende Pheaton de C1 te blijven ontwikkelen, en de bugatti heeft ook al een paar(lees 4) miljard euro gekost, zonder dat er ook maar één definitief model van is, laat staan produktie. Alles wordt duurder, ook de aanschaf van nieuwe auto's, en de europese markt pikt het niet meer. Mede daarom moest er bij VW aan de prijs gesleuteld worden. Zo langzamerhand zijn Volkswagens geen auto's meer voor het gewone volk. en dan: Waarom moet zonodig bij elke typewisseling de auto steeds groter worden? de polo van nu is al groter dan de eerste golf. Wie zit daarop te wachten?
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies (chripsy for presidente!).. Doe mij maar gewoon een goed vervang-onderdelen apparaat, goede, degelijke auto's, welke je met 1 goede doppendoos, een schroevendraaier en een krik helemaal uit elkaar trekt, en weer in elkaar schroeft. VW heeft een groot probleem: liefhebbers worden gekoesterd, zolang ze maar nieuwe auto's kopen. Onderdelen voor oudere auto's? Ga maar lekker naar de 'imitatie-handel'...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt, dat zei topgear ook. De Pheaton was een afscheids cadeau aan hemzelf. Hij wilde de beste auto bouwen die VW ooit gebouwd had. Wist die arme vent veel dat die al in 74 op de markt was gekomen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Nee jaap dat was in '75
De Audi 50 was uit '74 ![]() |