Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-03-2004, 14:30
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default 'Volkswagen gaat hard bezuinigen'

Vandaag te lezen op Nu.nl:

'Volkswagen gaat hard bezuinigen'

http://www.nu.nl/news.jsp?n=287445&c=36

HAMBURG - Het Duitse autoconcern Volkswagen gaat de komende jaren enkele duizenden banen schrappen. Verder stelt het een personeelsstop in en verlaagt het de vergoeding voor overwerk.

Dat heeft de Duitse massakrant Bild in zijn uitgave van maandag geschreven. VW heeft op het ogenblik 330.000 mensen in dienst. Door vacatures niet op te vullen, zouden er jaarlijks duizend banen kunnen vervallen.

VW heeft vorig jaar zijn nettowinst sterk zien dalen, van 2,6 miljard tot 1,1 miljard euro. Vooral in de Verenigde Staten gaat het slecht als gevolg van de dure euro. Het concern heeft maatregelen aangekondigd om het tij te keren. Die maatregelen, die vermoedelijk bezuinigingen van 2 miljard euro gedurende twee jaar behelzen, worden dinsdag bekendgemaakt.
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
  #2  
Old 09-03-2004, 14:36
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Ook in Nederland gaat dit banen kosten
  #3  
Old 09-03-2004, 16:40
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

mm en ik dacht dat het met volkswagen juist voor de wind ging..

als ik alleen al zie hoeveel golfjes er wel niet rondhobbelen. Laat staan de golfjes5 die al massaal door mensen zijn aangeschaft.

maar ja..de economie is niet meer wta het is geweest.
  #4  
Old 09-03-2004, 19:59
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Toch valt de verkoop van de Golf 5 nog tegen, komt voornamelijk door de lease maatschappijen die nog allemaal de Golf 4 in gebruik hebben.

Let maar eens op de Touran, daar rijden er VEEEEEEEEEEEEL meer van rond dan van de Golf 5 op dit moment
  #5  
Old 09-03-2004, 21:26
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ja precies, golf 5 loopt voor geen meter....

Demand for its latest incarnation is so poor that production lines at three German factories will stop for four days over Easter.

- across Europe where the car has been in showrooms since the summer, sales are relatively meagre. While VW predicted 60,000 cars would be sold, in fact poor demand and production problems cut sales to just 12,300. VW also predicted sales would reach 600,000 this year, but analysts fear the company might be fortunate to sell 400,000. Bernd Pischetsrieder, the VW chairman, admitted "orders are not piling up to the ceiling".
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
  #6  
Old 11-03-2004, 23:56
RedJet's Avatar
RedJet RedJet is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 932
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Toch valt de verkoop van de Golf 5 nog tegen, komt voornamelijk door de lease maatschappijen die nog allemaal de Golf 4 in gebruik hebben.

Let maar eens op de Touran, daar rijden er VEEEEEEEEEEEEL meer van rond dan van de Golf 5 op dit moment


Er is een (te) grote keus aan modellen. Het is dan natuurlijk naïef te stellen dat er door meer modellen op de markt te brengen er meer auto's worden verkocht. Iemand die een Touran koopt, koopt dan geen Golf5. Iemand die een Lupo koopt, koopt dan geen Polo, enz.. Plus het feit dat de Golf4 een oerdegelijk ding is die je niet zomaar wegdoet.
  #7  
Old 12-03-2004, 00:27
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

dat is niet zo erg... das het mooie van platform concepten, ze kunnen zonder extreme investeringen (blijven natuurlijk hoog, maar tis geen nieuw ontwerp) een heleboel modellen op een paar onderstellen zetten (verspreid over 4 merken)

Dus "te veel" modellen zal ze de das juist niet omdoen. Tis meer het afdrijven van hun roots denk ik... de Golf5 is gewoon een te standaard auto voor z'n geld
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
  #8  
Old 12-03-2004, 21:17
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Dus "te veel" modellen zal ze de das juist niet omdoen. Tis meer het afdrijven van hun roots denk ik... de Golf5 is gewoon een te standaard auto voor z'n geld


Precies, de Golf 5 is in verhouding erg duur voor wat je er voor terug krijgt.
  #9  
Old 26-03-2004, 12:51
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

wat volgen smij ook een grote rol speelt is dat er overal nog golfjes 4 nieuw in de showroom staan.
de release van de golf 5 is voor mij gevoel te vroeg.
tegenwoordig gaan auto`s steeds langer mee. maar goed.

iemand anders nog een goeie theorie?
  #10  
Old 26-03-2004, 13:09
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Het gaat momenteel ook slecht in de autoschade branch weet ik uit ervaring.
Er word gezegt dat dit komt door de ernstige daling van Lease auto's. Er werd gesproken over 35% minder lease auto's. ik geloof best dat Volkswagen daar ook inderdaad wat van voelt.
  #11  
Old 27-03-2004, 10:41
Chrispy's Avatar
Chrispy Chrispy is offline
Old Fart
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 931
Default

Als je de duitse managementbladen leest is een en ander makkelijk te verklaren.
de voorganger van Pischetsrieder heeft veel te veel geld uitgegeven, om zichzelf te profieleren. zo is het zijn keus geweest om naast de matig verkopende Pheaton de C1 te blijven ontwikkelen, en de bugatti heeft ook al een paar(lees 4) miljard euro gekost, zonder dat er ook maar één definitief model van is, laat staan produktie.
Alles wordt duurder, ook de aanschaf van nieuwe auto's, en de europese markt pikt het niet meer. Mede daarom moest er bij VW aan de prijs gesleuteld worden. Zo langzamerhand zijn Volkswagens geen auto's meer voor het gewone volk.

en dan: Waarom moet zonodig bij elke typewisseling de auto steeds groter worden? de polo van nu is al groter dan de eerste golf. Wie zit daarop te wachten?
__________________
Eigen volkswagens eerst !!!
  #12  
Old 27-03-2004, 10:49
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Chrispy
en dan: Waarom moet zonodig bij elke typewisseling de auto steeds groter worden? de polo van nu is al groter dan de eerste golf. Wie zit daarop te wachten?



Precies (chripsy for presidente!)..
Doe mij maar gewoon een goed vervang-onderdelen apparaat, goede, degelijke auto's, welke je met 1 goede doppendoos, een schroevendraaier en een krik helemaal uit elkaar trekt, en weer in elkaar schroeft.

VW heeft een groot probleem: liefhebbers worden gekoesterd, zolang ze maar nieuwe auto's kopen. Onderdelen voor oudere auto's? Ga maar lekker naar de 'imitatie-handel'...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
  #13  
Old 27-03-2004, 17:09
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by Chrispy
de voorganger van Pischetsrieder heeft veel te veel geld uitgegeven, om zichzelf te profieleren.

klopt, dat zei topgear ook. De Pheaton was een afscheids cadeau aan hemzelf. Hij wilde de beste auto bouwen die VW ooit gebouwd had. Wist die arme vent veel dat die al in 74 op de markt was gekomen.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
  #14  
Old 27-03-2004, 18:46
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Nee jaap dat was in '75
De Audi 50 was uit '74



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum