![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ![]() Ik ben op dit moment druk aan de gang met mijn Showproject ![]() Het gaat om een Golf2 GT Syncro 90pk met stuurbekrachtiging en Abs, plus boordcomputer, en 4 wiel aandrijving (Syncro) ![]() ![]() Ik heb al een tijdje dit project staan op het VwForum, waar ik al een tijdje bekend ben. Wat ga ik veranderen aan de Syncro (wat ga ik verklappen ![]() Ik ga een Rs bumper voorop zetten, G60 achterbumper (strakgemaakt), en ik heb al cupspiegels thuis liggen. ![]() En als de bumpers erop zitten, ga ik de gaten dichtlassen, en naar een bedrijf in Friesland, die mijn spatborden een tikkie breder gaat maken ![]() Ik weet al welke kleur en velgen ik ga kiezen, maar die houd ik nog even geheim voor ieder1 :biggrin: Groetjes Bart ![]() Last edited by BA-wob : 06-08-2005 at 14:21. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
syncro is geen 4 motion... 4 motion is een haldex systeem..werkt met canbus.. syncro niet..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by richard : 06-08-2005 at 14:32. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Dat wist ik niet precies
![]() Maar het zijn beide 4 wiel aangedreven ![]() Het blok wordt een klein beetje aangepakt, en grotendeels gereviseerd. Verder voor het interieur weet ik nogniet precies, misschien leer, met een bepaald kleur tintje...ik weet wel dat er een klein sportstuurtje opkomt :biggrin: |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Syncro is hooguit 2 wiel aangedreven. Hoe gek het ook klinkt. Je hebt geen mogelijkheid tot sperren van de voor en achter as. Dus 4x4 wordt het never nooit.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() mooie wagen maar rs bumper en die spiegels enzo zou ik niet doen
|
#6
|
||||
|
||||
![]() synchro is cool... veel lol gehad met die van Marten!
![]() Vind de style die je hebt niet echt iets voor synchro... Don't ask me why. keep posting
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja, dat dacht ik ook al. Het is een relatief zeldzame auto. Die zou ik in originele staat houden. Een mooi kleurtje er overheen. Lekker laag op de grond, en dikke brede wielen er onder. En als het even kan. Een lekker dik blok er in.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#8
|
||||
|
||||
![]() met een dik blok heb je de kans dat je je synchro naar de kloten helpt denk ik... en dat lijkt me een dure hobby.
![]()
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#9
|
||||
|
||||
![]() met een dik blok synchro naar de kloten?? en die renner,s dan. ik weet toevallig dat er 4motion tussen zit maar er zit er toch ook 1 met synchro!!
en dat zijn dikke blokke.. |
#10
|
||||
|
||||
![]() richard-polo.. er zit verschil tussen de g60 syncro en de 1.8 gt syncro.... dus eerst weer ff nadenken
![]()
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#11
|
||||
|
||||
![]() wat is het verschil dan??
|
#12
|
||||
|
||||
![]() plus een standaard syncro vind het niet leuk boven de 300nm
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#13
|
||||
|
||||
![]() da,s meestal met standaart he........
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() verschil tussen g60 syncro en gt syncro zit oa in de bak..dikte van kardan..aandrijfassen etc..
en de rallye staat gelijk aan de g60 syncro... kunnen echt niet veel hebben.. ga dan voor het quattro systeem.. maar andre kan je meer vertellen die heeft het al beproeft met zijn kamerraad met een 20vt..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#15
|
||||
|
||||
![]() maar bij dat synchro zijn dus niet alle 4 de wielen aangedreven?
4motion wel altijd! nou moet ik wel zeggen bij die renner,s kan je niks meer nakijken want die is al in dele verkocht jammer genoeg maar is machtig spul dat 4motion en synchro... |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Deze mag je ff voor mij uitleggen de setting is: voor-diff | versnellingsbak | visco | | achter-diff Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. Dus onder normale omstandigheden 2 wielen aangedreven. Vanuit achterdiff en v-bak loopt er een cardan naar de visco. De achterwielen lopen mee met de voorwielen. Uitgaand van geen slip bij de voorwielen lopen ze dus net zo hard. Doordat beide cardanassen even hard lopen wordt er geen kracht overgebracht van voor naar achter. Echter, op het moment dat voor harder draait dan achter(dus slip, hetgeen niet betekend dat de wielen doordraaien, dit kan ook al deelslip zijn), is er een verschil in rotatie-snelheid van beide cardanassen. Op dit moment wordt de visco vloeistof warm en zal zorgen dat de langzaamdraaiende as gekoppeld wordt aan de sneller draaiende as. Of in mijn voorbeeld voor aan achter. Op dat moment wordt het achterdifferentieel ook aangedreven en heb je dus 4 wiel-aandrijving. Als ik mijn syncro in het grind zet en ik trek vol op, dan draaien de voorwielen kortstondig door om binnen een seconde te stoppen met spinnen waarna ook de achterwielen aangedreven worden. Dus ik vraag me af hoe je er bij komt dat een syncro slechts 2 wiel aangedreven kan zijn?
__________________
Last edited by VeeDubber : 06-08-2005 at 18:12. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies in de eerste zin zeg je al waarom het nooit 4x4 kan zijn. "Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. " De visco zal niet in werking komen als beide voorwielen zonder spin aan worden gedreven. Een SPER zal ook een syncro erg ten goede komen. Je kunt ze nu ook krijgen voor de achteras. Dan heb je dus wel 4x4. Bij de rallye 20VT is het ook uitkijken geblazen dat je dus niet linksvoor en rechtsachter aandrijft bij volgas. (als voorbeeld) Dat is namelijk wat er kan gebeuren. Bij een normale syncro merk je dat niet zo erg, omdat het vermogen realtief laag is. De verschillen in de aandrijflijn zijn vooral de BAK die is een 02A ipv een 020. En de Visco lengte, en de dikkere ingaande as. De haakse overbrenging is het zwakke punt. Daar weet de 20VT wel raad mee. (vreet de spaines van de assen)
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Maar de stijl aan de Syncro mag ik toch zelf weten
![]() En de vorige eigenaar heeft em meer vernaggeld dan ik zou kunnen doen... Die heeft erg veel origineels eraf gehaald... Maar ik maak em wel zo, dattie nog origineel te maken is, op de spatborden na, die een tikkie breder worden :p Sorry dat ik het zeg, maar ik heb Zeldzame mk2's gezien die vreselijk vernaggeld zijn... Maar deze wordt erg mooi, het gaat erom dat een redelijk zeldzame auto blijft rijden, en er strak uitziet...toch? :biggrin: En ik ben zo zuinig op auto's waar ik in rijd...volgens vrienden te zuinig ![]() ![]() Ooit, jah ooit, als ik hiermee klaar ben, ga ik em opnieuw stylen...en dan maak ik em zo origineel mogelijk, met kleine bumpers enz. (die vind ik ook erg strak) Maar dan praten we over jaren verder ![]() Groetjes Bart.
__________________
Low & Slow ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het klopt dat de achterkant pas aangedreven wordt als de voorkant doorslipt. Maar dan heb je ook 4-wielaandrijving. Het is dus eigenlijk 4x4-on demand. Het grote voordeel hiervan is dat je het brandstofverbruik van een 2wd kunt benaderen. Nadeel is echter dat je niet het neutrale stuurkarakter hebt. Maar ik blijf erbij dat de Syncro 4 wielaandrijving mogelijk maakt. Ook bij slip (Natuurlijk niet bij 100%) brengt een wiel kracht over op het wegdek en kun je dus 4 wielen aandrijven. Wat kun je mij nog vertellen over die koppelingen? Wie ze levert bijvoorbeeld?
__________________
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nogmaals je hebt geen 4x4. Maar kenbaar is natuurkunde niet een hoofdvak geweest. Peloquins levert een SPER voor en achter voor de 02C bakken. Dus niet de 020 !!! Die zit onder de 1.8 90pk. De 02C zit onder de G60 uitvoeringen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |