Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-08-2005, 14:03
BA-wob's Avatar
BA-wob BA-wob is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 92
Default Syncro Project



Ik ben op dit moment druk aan de gang met mijn Showproject
Het gaat om een Golf2 GT Syncro 90pk met stuurbekrachtiging en Abs, plus boordcomputer, en 4 wiel aandrijving (Syncro)



Ik heb al een tijdje dit project staan op het VwForum, waar ik al een tijdje bekend ben.

Wat ga ik veranderen aan de Syncro (wat ga ik verklappen )
Ik ga een Rs bumper voorop zetten, G60 achterbumper (strakgemaakt), en ik heb al cupspiegels thuis liggen.

En als de bumpers erop zitten, ga ik de gaten dichtlassen, en naar een bedrijf in Friesland, die mijn spatborden een tikkie breder gaat maken

Ik weet al welke kleur en velgen ik ga kiezen, maar die houd ik nog even geheim voor ieder1 :biggrin:

Groetjes Bart

Last edited by BA-wob : 06-08-2005 at 14:21.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2005, 14:06
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by BA-wob
en 4 wiel aandrijving (4-motion)



syncro is geen 4 motion... 4 motion is een haldex systeem..werkt met canbus.. syncro niet..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels

Last edited by richard : 06-08-2005 at 14:32.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-08-2005, 14:27
BA-wob's Avatar
BA-wob BA-wob is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 92
Default

Dat wist ik niet precies
Maar het zijn beide 4 wiel aangedreven

Het blok wordt een klein beetje aangepakt, en grotendeels gereviseerd.
Verder voor het interieur weet ik nogniet precies, misschien leer, met een bepaald kleur tintje...ik weet wel dat er een klein sportstuurtje opkomt :biggrin:
Reply With Quote
  #4  
Old 06-08-2005, 15:00
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by BA-wob
Dat wist ik niet precies
Maar het zijn beide 4 wiel aangedreven

Het blok wordt een klein beetje aangepakt, en grotendeels gereviseerd.
Verder voor het interieur weet ik nogniet precies, misschien leer, met een bepaald kleur tintje...ik weet wel dat er een klein sportstuurtje opkomt :biggrin:



Syncro is hooguit 2 wiel aangedreven.
Hoe gek het ook klinkt.
Je hebt geen mogelijkheid tot sperren van de voor en achter as.
Dus 4x4 wordt het never nooit.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #5  
Old 06-08-2005, 15:41
hallie mk3 hallie mk3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 141
Default

mooie wagen maar rs bumper en die spiegels enzo zou ik niet doen
Reply With Quote
  #6  
Old 06-08-2005, 15:55
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

synchro is cool... veel lol gehad met die van Marten!

Vind de style die je hebt niet echt iets voor synchro... Don't ask me why.

keep posting
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #7  
Old 06-08-2005, 15:56
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
mooie wagen maar rs bumper en die spiegels enzo zou ik niet doen


Ja, dat dacht ik ook al. Het is een relatief zeldzame auto. Die zou ik in originele staat houden. Een mooi kleurtje er overheen. Lekker laag op de grond, en dikke brede wielen er onder.
En als het even kan. Een lekker dik blok er in.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-08-2005, 16:20
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

met een dik blok heb je de kans dat je je synchro naar de kloten helpt denk ik... en dat lijkt me een dure hobby.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #9  
Old 06-08-2005, 16:45
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

met een dik blok synchro naar de kloten?? en die renner,s dan. ik weet toevallig dat er 4motion tussen zit maar er zit er toch ook 1 met synchro!!
en dat zijn dikke blokke..
Reply With Quote
  #10  
Old 06-08-2005, 16:48
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

richard-polo.. er zit verschil tussen de g60 syncro en de 1.8 gt syncro.... dus eerst weer ff nadenken
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #11  
Old 06-08-2005, 16:49
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

wat is het verschil dan??
Reply With Quote
  #12  
Old 06-08-2005, 16:50
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

plus een standaard syncro vind het niet leuk boven de 300nm
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #13  
Old 06-08-2005, 16:51
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

da,s meestal met standaart he........
Reply With Quote
  #14  
Old 06-08-2005, 16:53
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

verschil tussen g60 syncro en gt syncro zit oa in de bak..dikte van kardan..aandrijfassen etc..

en de rallye staat gelijk aan de g60 syncro... kunnen echt niet veel hebben..
ga dan voor het quattro systeem..
maar andre kan je meer vertellen die heeft het al beproeft met zijn kamerraad met een 20vt..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #15  
Old 06-08-2005, 16:57
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

maar bij dat synchro zijn dus niet alle 4 de wielen aangedreven?
4motion wel altijd! nou moet ik wel zeggen bij die renner,s kan je niks meer nakijken want die is al in dele verkocht jammer genoeg maar is machtig spul dat 4motion en synchro...
Reply With Quote
  #16  
Old 06-08-2005, 18:09
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Syncro is hooguit 2 wiel aangedreven.
Hoe gek het ook klinkt.
Je hebt geen mogelijkheid tot sperren van de voor en achter as.
Dus 4x4 wordt het never nooit.


Deze mag je ff voor mij uitleggen

de setting is:

voor-diff
|
versnellingsbak
|
visco
|
|
achter-diff

Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. Dus onder normale omstandigheden 2 wielen aangedreven. Vanuit achterdiff en v-bak loopt er een cardan naar de visco. De achterwielen lopen mee met de voorwielen. Uitgaand van geen slip bij de voorwielen lopen ze dus net zo hard. Doordat beide cardanassen even hard lopen wordt er geen kracht overgebracht van voor naar achter. Echter, op het moment dat voor harder draait dan achter(dus slip, hetgeen niet betekend dat de wielen doordraaien, dit kan ook al deelslip zijn), is er een verschil in rotatie-snelheid van beide cardanassen. Op dit moment wordt de visco vloeistof warm en zal zorgen dat de langzaamdraaiende as gekoppeld wordt aan de sneller draaiende as. Of in mijn voorbeeld voor aan achter. Op dat moment wordt het achterdifferentieel ook aangedreven en heb je dus 4 wiel-aandrijving.

Als ik mijn syncro in het grind zet en ik trek vol op, dan draaien de voorwielen kortstondig door om binnen een seconde te stoppen met spinnen waarna ook de achterwielen aangedreven worden.

Dus ik vraag me af hoe je er bij komt dat een syncro slechts 2 wiel aangedreven kan zijn?
__________________

Last edited by VeeDubber : 06-08-2005 at 18:12.
Reply With Quote
  #17  
Old 07-08-2005, 13:50
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Deze mag je ff voor mij uitleggen

de setting is:

voor-diff
|
versnellingsbak
|
visco
|
|
achter-diff

Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. Dus onder normale omstandigheden 2 wielen aangedreven. Vanuit achterdiff en v-bak loopt er een cardan naar de visco. De achterwielen lopen mee met de voorwielen. Uitgaand van geen slip bij de voorwielen lopen ze dus net zo hard. Doordat beide cardanassen even hard lopen wordt er geen kracht overgebracht van voor naar achter. Echter, op het moment dat voor harder draait dan achter(dus slip, hetgeen niet betekend dat de wielen doordraaien, dit kan ook al deelslip zijn), is er een verschil in rotatie-snelheid van beide cardanassen. Op dit moment wordt de visco vloeistof warm en zal zorgen dat de langzaamdraaiende as gekoppeld wordt aan de sneller draaiende as. Of in mijn voorbeeld voor aan achter. Op dat moment wordt het achterdifferentieel ook aangedreven en heb je dus 4 wiel-aandrijving.

Als ik mijn syncro in het grind zet en ik trek vol op, dan draaien de voorwielen kortstondig door om binnen een seconde te stoppen met spinnen waarna ook de achterwielen aangedreven worden.

Dus ik vraag me af hoe je er bij komt dat een syncro slechts 2 wiel aangedreven kan zijn?


Precies in de eerste zin zeg je al waarom het nooit 4x4 kan zijn.

"Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. "

De visco zal niet in werking komen als beide voorwielen zonder spin aan worden gedreven.
Een SPER zal ook een syncro erg ten goede komen.
Je kunt ze nu ook krijgen voor de achteras.
Dan heb je dus wel 4x4.


Bij de rallye 20VT is het ook uitkijken geblazen dat je dus niet linksvoor en rechtsachter aandrijft bij volgas. (als voorbeeld)
Dat is namelijk wat er kan gebeuren.
Bij een normale syncro merk je dat niet zo erg, omdat het vermogen realtief laag is.

De verschillen in de aandrijflijn zijn vooral de BAK die is een 02A ipv een 020.
En de Visco lengte, en de dikkere ingaande as.

De haakse overbrenging is het zwakke punt. Daar weet de 20VT wel raad mee.
(vreet de spaines van de assen)
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #18  
Old 07-08-2005, 16:22
BA-wob's Avatar
BA-wob BA-wob is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 92
Default

Maar de stijl aan de Syncro mag ik toch zelf weten

En de vorige eigenaar heeft em meer vernaggeld dan ik zou kunnen doen...
Die heeft erg veel origineels eraf gehaald...
Maar ik maak em wel zo, dattie nog origineel te maken is, op de spatborden na, die een tikkie breder worden :p

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb Zeldzame mk2's gezien die vreselijk vernaggeld zijn...
Maar deze wordt erg mooi, het gaat erom dat een redelijk zeldzame auto blijft rijden, en er strak uitziet...toch? :biggrin: En ik ben zo zuinig op auto's waar ik in rijd...volgens vrienden te zuinig

Ooit, jah ooit, als ik hiermee klaar ben, ga ik em opnieuw stylen...en dan maak ik em zo origineel mogelijk, met kleine bumpers enz. (die vind ik ook erg strak) Maar dan praten we over jaren verder

Groetjes Bart.
__________________
Low & Slow
Reply With Quote
  #19  
Old 07-08-2005, 19:00
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Precies in de eerste zin zeg je al waarom het nooit 4x4 kan zijn.

"Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. "

De visco zal niet in werking komen als beide voorwielen zonder spin aan worden gedreven.
Een SPER zal ook een syncro erg ten goede komen.
Je kunt ze nu ook krijgen voor de achteras.
Dan heb je dus wel 4x4.


Bij de rallye 20VT is het ook uitkijken geblazen dat je dus niet linksvoor en rechtsachter aandrijft bij volgas. (als voorbeeld)
Dat is namelijk wat er kan gebeuren.
Bij een normale syncro merk je dat niet zo erg, omdat het vermogen realtief laag is.

De verschillen in de aandrijflijn zijn vooral de BAK die is een 02A ipv een 020.
En de Visco lengte, en de dikkere ingaande as.

De haakse overbrenging is het zwakke punt. Daar weet de 20VT wel raad mee.
(vreet de spaines van de assen)


Het klopt dat de achterkant pas aangedreven wordt als de voorkant doorslipt. Maar dan heb je ook 4-wielaandrijving. Het is dus eigenlijk 4x4-on demand. Het grote voordeel hiervan is dat je het brandstofverbruik van een 2wd kunt benaderen. Nadeel is echter dat je niet het neutrale stuurkarakter hebt.

Maar ik blijf erbij dat de Syncro 4 wielaandrijving mogelijk maakt. Ook bij slip (Natuurlijk niet bij 100%) brengt een wiel kracht over op het wegdek en kun je dus 4 wielen aandrijven.

Wat kun je mij nog vertellen over die koppelingen? Wie ze levert bijvoorbeeld?
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 07-08-2005, 19:22
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Het klopt dat de achterkant pas aangedreven wordt als de voorkant doorslipt. Maar dan heb je ook 4-wielaandrijving. Het is dus eigenlijk 4x4-on demand. Het grote voordeel hiervan is dat je het brandstofverbruik van een 2wd kunt benaderen. Nadeel is echter dat je niet het neutrale stuurkarakter hebt.

Maar ik blijf erbij dat de Syncro 4 wielaandrijving mogelijk maakt. Ook bij slip (Natuurlijk niet bij 100%) brengt een wiel kracht over op het wegdek en kun je dus 4 wielen aandrijven.

Wat kun je mij nog vertellen over die koppelingen? Wie ze levert bijvoorbeeld?


Nogmaals je hebt geen 4x4. Maar kenbaar is natuurkunde niet een hoofdvak geweest.

Peloquins levert een SPER voor en achter voor de 02C bakken.
Dus niet de 020 !!! Die zit onder de 1.8 90pk.
De 02C zit onder de G60 uitvoeringen.


__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum