Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-05-2006, 11:14
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default Beetje 16v Problems @ Golf1

Mijn KR motor wil nog niet echt lekker lopen en sinds ik niet echt veel ervaring heb met het uitzoeken van problemen vraag ik het hier maar even. Vorige week reed de auto nog wel vrij goed en draaide lekker tot een 5000 toeren.. boven de 5000 toeren begon die een beetje in te houden/sputteren. Vandaag weer wat aan het rijden geweest, maar nu loopt de motor echt niet lekker meer. Bij rustig gas geven gaat het wel goed, maar als ik de motor een beetje belast/gas geef dan begint ie echt ontzettend in te houden en te sputteren. Net alsof de motor dan op 3 cilinders loopt. Heb gisteren nog wel nokkenaskeerring vervangen (dus ook distributie eraf). Misschien distributie niet helemaal goed gezet ?

Dingen die ik wel gecontroleerd heb:
- Alle bougiekabels doorgemeten
- Nieuwe bougie`s
- Zit ook een nieuwe ontsteking op

Voor zover ik kan zien is er ook geen lekkage @ de inlaat of vacuum ergens.

Dus kom maar op met mogelijke oorzaken dan kan ik weer lekker sleutelen
Reply With Quote
  #2  
Old 13-05-2006, 11:47
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Heb je je ontsteking afgesteld na het vervangen van je keerrring? Maybe ligt het probleem daar
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #3  
Old 13-05-2006, 12:28
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

brandstofdruk
als je de merktekens van de ditributie heb aan gehouden,moet die goedstaan
en wat vwdennis zegt de afstelling van de ontsteking controleren
Reply With Quote
  #4  
Old 13-05-2006, 12:54
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Ontsteking is gecontroleerd @ garage en die stond wel goed zeiden ze.

Denk zelf ook aan iets met de brandstof. Heb in het begin wel de motor laten lopen toen zat er maar een kleine hoeveelheid benzine in de tank (was eerst leeg) dus misschien is er wel zooi in de brandstofpomp gekomen ? Had er eerst ook geen filter tussen en gelijk 2 verstopte injectoren dus zooi zat er iig wel in de tank. Heb dit ook bij de garage verteld en die zeiden dat dat vuil vanzelf wel uit de brandstofpomp zou gaan. Misschien is er ook wel iets verkeerd bij de spinnekop dan ?
Reply With Quote
  #5  
Old 13-05-2006, 13:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

verwissel je brandstoffilter eens voor een nieuwe
Reply With Quote
  #6  
Old 13-05-2006, 15:44
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Zit een nieuwe tussen.

Lijkt mij dat die na 50km nog niet vervuild is

Heb zonet een nieuwe set bougiekabels besteld om uit te sluiten dat daar het probleem ligt.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-05-2006, 17:39
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

heb bij m'n1 ook een vuile tank gehad een na 3X een filter erop was het probleem over
had ook vanalles uitgewisseld tot ik bij het filter kwam
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum