Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-06-2006, 17:32
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default G60 wil niet lopen????????

Hoi,

Ik heb een PG G60 motor in mijn bus gebouwd, de onsteking en distributie is gedubbelchecked, tijdens starten krijg ik spanning op de feulrail en de brandstofpomp werkt.

ik ban vandaag al heel de dag bezig om hem lopend te krijgen maar nu weet ik het niet meer.

Eerst was het ECU relais kappot, toen bleek ook het pomp relais kappot te zijn en de onsteking stond 180Gr verkeerd, na dit alles opgelost te hebben doet hij het nog niet.

HELUUP!!!!!!!!!!!

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be

Last edited by Fahrvergnugen : 06-06-2006 at 20:20.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-06-2006, 17:58
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Ook alle massa's in orde, vooral die van de Digifant? Vonkt die wel? Spanning op de bobine?

Als die teveel benzine erin pist moeje ff naar de blauwe temp. sensor kijken.....
Reply With Quote
  #3  
Old 06-06-2006, 19:35
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroentjuh
Ook alle massa's in orde, vooral die van de Digifant? Vonkt die wel? Spanning op de bobine?

Als die teveel benzine erin pist moeje ff naar de blauwe temp. sensor kijken.....


Hij vonkt, en via de retour komt er weer benzine terug in de tank (dus voldoende benz.druk) kortom alles lijkt te kloppen.

ik heb een reserve fuelrail naast de auto aangesloten, en als ik dan start spuit deze wel benzine (al is het in mijn ogen wel weinig)
na wat verder zoeken heb ik de bougies eruit gehaald en deze blijven droog, ook na heel veel starten.

Het lijkt er dus op dat hij geen brandstof krijgt terwijl de fuelrail wel spanning krijgt, waar kan dit aan liggen en hoe is dit te controleren zonder de fuelrail te demonteren (anders moet heet het inlaatspruitstuk e.d. eraf)

alle info is welkom.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #4  
Old 06-06-2006, 19:42
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Je massa van de digifant is goed?
Reply With Quote
  #5  
Old 06-06-2006, 19:54
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroentjuh
Je massa van de digifant is goed?


aan de kabelboom zaten 2 massa's een ligt aan de cilinderkop en de andere direckt aan de - van de accu.

Lijkt dus in orde.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #6  
Old 06-06-2006, 23:00
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

als 1 van de geschakelde massa's niet goed werkt wordt er 100% zeker geen brandstof ingespoten. Controleer dus op elke sensor enz de massa, dat zijn de bruin/witte.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #7  
Old 06-06-2006, 23:31
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
na wat verder zoeken heb ik de bougies eruit gehaald en deze blijven droog, ook na heel veel starten.



De injectoren luisteren dus niet. Tikken ze wel??
Zal dus misschien inderdaad aan de massa liggen...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #8  
Old 07-06-2006, 09:32
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
als 1 van de geschakelde massa's niet goed werkt wordt er 100% zeker geen brandstof ingespoten. Controleer dus op elke sensor enz de massa, dat zijn de bruin/witte.


als ik een fuelrail naast de auto aansluit (op de draadboom van de auto) dan wordt er wel brandstof gespoten (ook al lijkt het weinig) dan zou de massa toch goed moeten zijn?

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #9  
Old 07-06-2006, 10:09
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Als je je reserve fuelrail aansluit, en dan de ontsteking van het blok losneemt en met de hand ronddraait, pulseert de inpspuiting dan? De inspuitsignalen komen van de hall-gever in de ontsteking namelijk.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 07-06-2006, 10:32
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Als je je reserve fuelrail aansluit, en dan de ontsteking van het blok losneemt en met de hand ronddraait, pulseert de inpspuiting dan? De inspuitsignalen komen van de hall-gever in de ontsteking namelijk.


Inderdaad en als ze het dan wel doen dan valt de spanning weg op de ECU tijdens het starten. Oplossing is de ECU gewoon over het contact laten schakelen.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #11  
Old 07-06-2006, 10:52
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Inderdaad en als ze het dan wel doen dan valt de spanning weg op de ECU tijdens het starten. Oplossing is de ECU gewoon over het contact laten schakelen.


de reserve feulrail doet het wel, dus dit lijkt mij niet nodig.

Het ECU relais heb ik al over het contact laten schakelen.

Misschien moet ik de weerstand van de feulrail meten, of heb ik hier niets aan?

P.s bedankt voor de info.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #12  
Old 07-06-2006, 12:53
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Meet de weerstand van de injectoren eens. Misschien zitten ze vast. Dus een werkende meten en dan die van de rail die het niet doet. Wat ook wel eens werkt is om ze te laten "schrikken" met een 12 volt puls, alleen even aantikken want het is een hogere spanning dan dat ze normaal krijgen (normaal een 6 volt o.i.d.) En uiteraard de rail loskoppelen van de ECU als je dit doet.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #13  
Old 07-06-2006, 13:04
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Meet de weerstand van de injectoren eens. Misschien zitten ze vast. Dus een werkende meten en dan die van de rail die het niet doet. Wat ook wel eens werkt is om ze te laten "schrikken" met een 12 volt puls, alleen even aantikken want het is een hogere spanning dan dat ze normaal krijgen (normaal een 6 volt o.i.d.) En uiteraard de rail loskoppelen van de ECU als je dit doet.


Okay,

bedankt, ik zal dit vanavond even meten en ik laat ze ook even schrikken.

de motor lag alweer een jaar stil dus vastzitten zou best kunnen.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #14  
Old 07-06-2006, 17:34
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

En vergeet niet dat de vaccuum slang naar je digifant precies 1 meter lang moet zijn
Reply With Quote
  #15  
Old 07-06-2006, 18:55
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default


HIJ LOOOOOOOOOPT.


bedrading van feulrail doorgemeten (dit bleek goed te zijn), hierna de injectoren laten schrikken door hier 12 volt op te zetten en voila hij doet Brooooeeeem.

Bedankt Ron21 voor de juiste tip.

de rest natuurlijk ook bedankt.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #16  
Old 07-06-2006, 21:07
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

mooi zo
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #17  
Old 07-06-2006, 21:55
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Let op je KUNT NIET de digifant DIRECT vanaf het contact schakelen!!!

Digifant Relais aansluitingen

30 30 12V Plus uit Zekeringkast
85 31 Massa
86a Zwart/Wit Pen 23 Digifant
86 15 Geschakelde plus voor Relais (zwart)
87 Zwart/Geel Pen 14 Digifant

Benzinepomp aansluitingen

30 30 12V Plus Zekeringkast
85 Rood/Geel Pen 3 Digifant
86 15 Geschakelde plus (zwart )
87 Naar Benzinepomp / Rood/Geel Injectoren
Benzinepomp GTI = Roze/Geel Stekker E14.


Digifant stekker

Stekker punt Kleur code Draaddikte Funktie

1 Rood/Groen 0.5 50 uitzekeringkast
2 Groen afgescherm Lambda
3 Rood/Geel 0.5 85 benzinepomp relais
4 Wit 1 op Klopsensor
5 Blauw 0.5 1 op Copotmeter
6 Bruin/Wit 0.5 Massa Digifant.
7 Bruin Klopsensor
8 Rood/Zwart 0.5 3+ Hall Sensor
9 Blauw/Wit 0.5 2 op Klopsensor
10 Bruin/Groen 0.5 1 op Koelwatervoeler/Blauwe sensor
11 Rood/Blauw 0.5 Nullast schakelaar
12 Rood 1.0 Injectoren
13 Bruin 1.5 Massa Direct op ACCU!
14 Zwart/Geel 1.5 Digifantrelais geschakelt 30 aan digifant/stationair regelklep
15 Blauw/Zwart 0.5 Vollast schakelaar
16 Groen 0.5 Airco
17
18 Groen/Wit 0.5 2 Hall Sensor
19 Bruin/Zwart 1.5 Massa Direct op ACCU!
20 Geel 0.5 ?? Doet niks ?? Uitlezen digifant
21
22 Wit 0.5 1 op Stationairklep
23 Zwart/Wit 0.5 86a Digifant Relais
24
25 Groen 1.5 1 Bobine


GTI Meters aansluiten. En de Sensoren.
Funktie Kleur stekkers zekeringskast GOLF 1983
Olie druk schakelaar 1.8 Bar Blauw/zwart D1 Van sensor motor. A4 Naar MFA stekker T14/9
Olie druk schakelaar 0.3 Bar Geel MFA stekker T14/11
Koelwater cockpit Geel/roze D29 Van sensor motor. B7 Naar MFA stekker T14/4
BuitenTemp bij Bumper Wit/Blauw T6/2 stekker bij mfa
Wit/Rood T6/1
OlieTemp motor op olie filterhuis Groen/Zwart D21 Van senor motor. B15 Naar T6/3
Toerenteller Rood/zwart D26 van bobine. B19 naar T14/5



Voor het aansluiten van deze GOLF 1 GTI cockpit/mfa op een 16V cockpit kijk op www.dobbel-wobber.de


PS bovenstaande data komt van mijzelf mocht er nog een foutje in zitten, laat het even weten.
Maar ondertussen lopen al 3 golf 1 G60's op deze manier.
De mijne al 6 jaar.


Je moet zorgen dat tijdens het starten de digifant gestuurd wordt door een 50 via een diode.
Anders heb je kans bij miskleunen dat je alle verbruikers gaat voeden via de DIGIFANT, en die wordt daar NIET vrolijk van.
Dat is tevens ook bijna de enige manier om de digifant op te roken.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #18  
Old 07-06-2006, 22:22
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Yep werkt goed krijgen we ook garantie Andre

Last edited by gti-g60 girl : 07-06-2006 at 22:27.
Reply With Quote
  #19  
Old 08-06-2006, 07:24
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Let op je KUNT NIET de digifant DIRECT vanaf het contact schakelen!!!


Waarom worden dan de eerste Corrado's gewoon via een arbeidsrelais (53) ingeschakeld ?

Ik begrijp op zich je verhaal wel maar sommige ECU's sturen op de zwart/witte draad naar het digifant relais dat signaal niet waardoor hij niet inschakeld.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #20  
Old 08-06-2006, 15:49
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Waarom worden dan de eerste Corrado's gewoon via een arbeidsrelais (53) ingeschakeld ?

Ik begrijp op zich je verhaal wel maar sommige ECU's sturen op de zwart/witte draad naar het digifant relais dat signaal niet waardoor hij niet inschakeld.



Mijn verhaal duidt op de kans, dat je de verbruikers loopt te voeden tijdens het starten via de digifant.
Het is een ECU en geen tostie ijzer.
Voor mensen die het leuk vinden, zoek even een schema van de G60, en dan zie je dat in het digifant relais een diode is ingebouwd.


Het via 53 aansturen, is later aangepast. Klaarblijkelijk heeft VW ingezien dat dit niet erg handig was. Ik vermoed om een spanningsval tegen te gaan.
Onder de 9V zal digifant van de G60 niet meer funktioneren.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum