![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Ik heb een PG G60 motor in mijn bus gebouwd, de onsteking en distributie is gedubbelchecked, tijdens starten krijg ik spanning op de feulrail en de brandstofpomp werkt. ik ban vandaag al heel de dag bezig om hem lopend te krijgen maar nu weet ik het niet meer. Eerst was het ECU relais kappot, toen bleek ook het pomp relais kappot te zijn en de onsteking stond 180Gr verkeerd, na dit alles opgelost te hebben doet hij het nog niet. HELUUP!!!!!!!!!!! Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 06-06-2006 at 20:20. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ook alle massa's in orde, vooral die van de Digifant? Vonkt die wel? Spanning op de bobine?
Als die teveel benzine erin pist moeje ff naar de blauwe temp. sensor kijken..... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hij vonkt, en via de retour komt er weer benzine terug in de tank (dus voldoende benz.druk) kortom alles lijkt te kloppen. ik heb een reserve fuelrail naast de auto aangesloten, en als ik dan start spuit deze wel benzine (al is het in mijn ogen wel weinig) na wat verder zoeken heb ik de bougies eruit gehaald en deze blijven droog, ook na heel veel starten. Het lijkt er dus op dat hij geen brandstof krijgt terwijl de fuelrail wel spanning krijgt, waar kan dit aan liggen en hoe is dit te controleren zonder de fuelrail te demonteren (anders moet heet het inlaatspruitstuk e.d. eraf) alle info is welkom. Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#4
|
||||
|
||||
![]() Je massa van de digifant is goed?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
aan de kabelboom zaten 2 massa's een ligt aan de cilinderkop en de andere direckt aan de - van de accu. Lijkt dus in orde. ![]() ![]()
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#6
|
||||
|
||||
![]() als 1 van de geschakelde massa's niet goed werkt wordt er 100% zeker geen brandstof ingespoten. Controleer dus op elke sensor enz de massa, dat zijn de bruin/witte.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De injectoren luisteren dus niet. Tikken ze wel?? Zal dus misschien inderdaad aan de massa liggen... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als ik een fuelrail naast de auto aansluit (op de draadboom van de auto) dan wordt er wel brandstof gespoten (ook al lijkt het weinig) dan zou de massa toch goed moeten zijn? Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#9
|
||||
|
||||
![]() Als je je reserve fuelrail aansluit, en dan de ontsteking van het blok losneemt en met de hand ronddraait, pulseert de inpspuiting dan? De inspuitsignalen komen van de hall-gever in de ontsteking namelijk.
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad en als ze het dan wel doen dan valt de spanning weg op de ECU tijdens het starten. Oplossing is de ECU gewoon over het contact laten schakelen.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de reserve feulrail doet het wel, dus dit lijkt mij niet nodig. Het ECU relais heb ik al over het contact laten schakelen. Misschien moet ik de weerstand van de feulrail meten, of heb ik hier niets aan? P.s bedankt voor de info. Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#12
|
||||
|
||||
![]() Meet de weerstand van de injectoren eens. Misschien zitten ze vast. Dus een werkende meten en dan die van de rail die het niet doet. Wat ook wel eens werkt is om ze te laten "schrikken" met een 12 volt puls, alleen even aantikken want het is een hogere spanning dan dat ze normaal krijgen (normaal een 6 volt o.i.d.) En uiteraard de rail loskoppelen van de ECU als je dit doet.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Okay, bedankt, ik zal dit vanavond even meten en ik laat ze ook even schrikken. de motor lag alweer een jaar stil dus vastzitten zou best kunnen. Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#14
|
||||
|
||||
![]() En vergeet niet dat de vaccuum slang naar je digifant precies 1 meter lang moet zijn
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() HIJ LOOOOOOOOOPT. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() bedrading van feulrail doorgemeten (dit bleek goed te zijn), hierna de injectoren laten schrikken door hier 12 volt op te zetten en voila hij doet Brooooeeeem. Bedankt Ron21 voor de juiste tip. de rest natuurlijk ook bedankt. Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#16
|
||||
|
||||
![]() mooi zo
![]() ![]()
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#17
|
||||
|
||||
![]() Let op je KUNT NIET de digifant DIRECT vanaf het contact schakelen!!!
Digifant Relais aansluitingen 30 30 12V Plus uit Zekeringkast 85 31 Massa 86a Zwart/Wit Pen 23 Digifant 86 15 Geschakelde plus voor Relais (zwart) 87 Zwart/Geel Pen 14 Digifant Benzinepomp aansluitingen 30 30 12V Plus Zekeringkast 85 Rood/Geel Pen 3 Digifant 86 15 Geschakelde plus (zwart ) 87 Naar Benzinepomp / Rood/Geel Injectoren Benzinepomp GTI = Roze/Geel Stekker E14. Digifant stekker Stekker punt Kleur code Draaddikte Funktie 1 Rood/Groen 0.5 50 uitzekeringkast 2 Groen afgescherm Lambda 3 Rood/Geel 0.5 85 benzinepomp relais 4 Wit 1 op Klopsensor 5 Blauw 0.5 1 op Copotmeter 6 Bruin/Wit 0.5 Massa Digifant. 7 Bruin Klopsensor 8 Rood/Zwart 0.5 3+ Hall Sensor 9 Blauw/Wit 0.5 2 op Klopsensor 10 Bruin/Groen 0.5 1 op Koelwatervoeler/Blauwe sensor 11 Rood/Blauw 0.5 Nullast schakelaar 12 Rood 1.0 Injectoren 13 Bruin 1.5 Massa Direct op ACCU! 14 Zwart/Geel 1.5 Digifantrelais geschakelt 30 aan digifant/stationair regelklep 15 Blauw/Zwart 0.5 Vollast schakelaar 16 Groen 0.5 Airco 17 18 Groen/Wit 0.5 2 Hall Sensor 19 Bruin/Zwart 1.5 Massa Direct op ACCU! 20 Geel 0.5 ?? Doet niks ?? Uitlezen digifant 21 22 Wit 0.5 1 op Stationairklep 23 Zwart/Wit 0.5 86a Digifant Relais 24 25 Groen 1.5 1 Bobine GTI Meters aansluiten. En de Sensoren. Funktie Kleur stekkers zekeringskast GOLF 1983 Olie druk schakelaar 1.8 Bar Blauw/zwart D1 Van sensor motor. A4 Naar MFA stekker T14/9 Olie druk schakelaar 0.3 Bar Geel MFA stekker T14/11 Koelwater cockpit Geel/roze D29 Van sensor motor. B7 Naar MFA stekker T14/4 BuitenTemp bij Bumper Wit/Blauw T6/2 stekker bij mfa Wit/Rood T6/1 OlieTemp motor op olie filterhuis Groen/Zwart D21 Van senor motor. B15 Naar T6/3 Toerenteller Rood/zwart D26 van bobine. B19 naar T14/5 Voor het aansluiten van deze GOLF 1 GTI cockpit/mfa op een 16V cockpit kijk op www.dobbel-wobber.de PS bovenstaande data komt van mijzelf mocht er nog een foutje in zitten, laat het even weten. Maar ondertussen lopen al 3 golf 1 G60's op deze manier. De mijne al 6 jaar. Je moet zorgen dat tijdens het starten de digifant gestuurd wordt door een 50 via een diode. Anders heb je kans bij miskleunen dat je alle verbruikers gaat voeden via de DIGIFANT, en die wordt daar NIET vrolijk van. Dat is tevens ook bijna de enige manier om de digifant op te roken.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Yep werkt goed
![]() ![]() Last edited by gti-g60 girl : 07-06-2006 at 22:27. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waarom worden dan de eerste Corrado's gewoon via een arbeidsrelais (53) ingeschakeld ? Ik begrijp op zich je verhaal wel maar sommige ECU's sturen op de zwart/witte draad naar het digifant relais dat signaal niet waardoor hij niet inschakeld.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijn verhaal duidt op de kans, dat je de verbruikers loopt te voeden tijdens het starten via de digifant. Het is een ECU en geen tostie ijzer. ![]() Voor mensen die het leuk vinden, zoek even een schema van de G60, en dan zie je dat in het digifant relais een diode is ingebouwd. Het via 53 aansturen, is later aangepast. Klaarblijkelijk heeft VW ingezien dat dit niet erg handig was. Ik vermoed om een spanningsval tegen te gaan. Onder de 9V zal digifant van de G60 niet meer funktioneren.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |