![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb er nog geen andere topics over gevonden maar ehmz:
Weet iemand meer te vinden over het kabinetsbesluit van 14 april? overal vind ik reacties van de ANWB (blij) en Bovag (woedend) maar nergens info over: wanneer gaat t in, (ik zag ergens 1 jan 2007), en hoe gaat t verders verlopen met auto's ouder dan etc etc etc.
|
|
||||
|
||||
![]() Meende te hebben begrepen dat het besluit over nieuwe auto's (apk pas na 4 jaar) erdoor was,
maar APK keuring veranderen naar 1x per 2 jaar moest nog worden bekeken i.v.m. europese regelgeving zoals ook te lezen is in het verhaaltje wat Luuk van het www vist. ![]()
![]() ![]() Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! Last edited by Beetlefreak : 18-04-2006 at 15:18. |
|
||||
|
||||
![]() Juich nog niet te vroeg, de EU moet het voorstel nog goedkeuren.
|
|
|||
|
|||
![]() Invoering 1 jan 2007, een keer raden wie zijn auto 2 jan (niet meer) moet laten keuren...
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja maar ik weet ook niet of het wel goed is om maar 1 x in de 2 jaar apk te laten doen, wij hier op het forum zijn echte auto liefhebbers en willen onze auto het liefst in topconditie hebben of niet dan.
Maar iemand die een auto als blik metaal ziet en alleen maar heeft om van A naar B te brengen zal er verder ook niet naar kijken, dus ook niet naar de noodzakelijke dingen. Dan heb je kans dat de noodzakelijke dingen na anderhalf jaar TE versleten zijn. Ze zouden daarom een grote beurt misschien verplicht moeten stellen ieder jaar en dan een APK iedere 2 jaar.
|
||||
|
||||
![]() voor de liefhebbersauto's zal het weinig uitmaken en niet veel onveiliger worden.
voor de oldtimers is het zeker handig, meestal weet je het zelf wel als er iets niet goed is maar ben je al tijden op zoek naar een vervangend onderdeel als de keurmeester je verteld dat het niet in orde is.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heel goed opgemerkt. Wat het ene jaar nog met een nieuwe aandrijfashoes verholpen had kunnen worden, kost na 2 jaar een nieuwe homokineet. Om maar eens een voorbeeld te noemen. En dat liefhebbersauto's, beter onderhouden zouden worden gaat lang niet altijd op. Het geld gaat vaak naar "dikke wielen", schroefsets en andere leuke spulletjes. De rest komt nog wel een keertje.
|
||||
|
||||
![]() ik ben voor,
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Of ik nou voor of tegen ben, laat ik ff in het midden
![]() ![]() Waar tover jij (Luuk) deze info vandaan? (Bron). De Media deed t overkomen dat t er door was, maar dat is dus nog niet zo.. Volg het wel 'redelijk' via de FEHAC, dus ik was verbaast over de uitlatingen van afgelopen vrijdag: pas vanaf 4 jaar, was bekend, 1960 als een grens-datum idem. 30 of 25 jaar en ouder zou naar 1 x per 2 jaar gaan, maar de rest zou voor zover ik weet (dus tussen 4 jaar en 30 jaar) gewoon jaarlijks gekeurd blijven...
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
precies, je haalt me de woorden uit de mond. Maar btw APK eens in de 2 jaar, in Duitsland hoeven de bezitters van auto´s (en motoren!) ook hun voertuigen maar om de 2 jaar technisch te laten keuren (bij de TÜV aldaar). Ieder jaar, zoals hier in Nederland tot nu toe, vind ik een beetje geldklopperij..... |
|
||||
|
||||
![]() Ah,.
btw: die keurings kosten zijn eigenlijk t probleem niet. Meer de kosten voor de al dan niet noodzakelijke reparaties die er altijd weer zijn. En waar wordt t geld verdient? Precies. Haal die belangenverstrengeling van de keuring zelf weg, en klaar is karla: Zie Duitsland. Laat de keuring door een onafhankelijk bedrijf/instelling uitvoeren en klaar is klara.
|
|
||||
|
||||
![]() dan ga je naar een onafhankelijk keuringsstation, blijft nog altijd de keuze van de klant zelf.
je zult ze misschien niet overal tegenkomen, maar hier in eindhoven zit ieg een toko die alleen apk doet. nadeel daarvan vind ik dat als er iets lulligs aan de hand is, stadslichtje kapot ofzo, dat je dan een herkeuring moet doen, kost tijd en kost geld en is gewoon erg lastig.
|
||||
|
||||
![]() @Berrendd: Ik doelde niet zo zeer op mij zelf; ik voer mijn reparaties over het algemeen zelf uit. En dat laat ik de keurmeester ook weten voor hij aan de auto begint. Onder het mom van; " Wat je ook vind: Ik maak t zelf, dus je verdient verder niets aan mij."
Maar voor 'de rest van nederland' gaat die vlieger dus niet op. Nu wordt de apk frequentie omlaag gebracht terwille van de lastenverlichting. Ik ben echter van mening dat de APK zelf geen enorme financiele last is, maar de reparaties die hieruit voortvloeien. In een ideale wereld zijn alle reparaties ook daadwerkelijk nodig. In de reëele wereld is dat echter niet altijd zo.
|
|
||||
|
||||
![]() daarom zeg ik, laat de mensen die het niet vertrouwens naar een onafhankelijk keurder gaan. Echter veel mensen zullen dit niet doen omdat het de zaak onnodig ingewikkeld maakt en omdat ze denken dat ze dan duurder uit zijn.
Op het gebied van auto's autohandel en autokeuringen kan in Nederland sowieso veel worden verbeterd. Als je ziet hoeveel sjacheraars er in Nederland zitten vergeleken met de landen om ons heen vraag je je toch af hoe dat komt. Nederlanders zijn nou eenmaal mensen die kennelijk graag opgelicht worden omdat ze altijd op het goedkoopst afgaan. goedkoop is bij auto's bijna altijd duurkoop en dan komt boontje om zijn loontje. Mijn ervaring met andere landen is voornamelijk gestoeld op Zweden, waar oa een onafhankelijke keuring is. De mensen daar zijn zo conservatief dat ik er eigenlijk nog nooit een onafhankelijke autohandelaar/sjacheraar heb gezien omdat niemand het riscio neemt om daar een auto te kopen, zelfs prive je auto verkopen is daar zeer lastig. Maar daarentegen kom je bij de volvo-dealer gerust een ingeruilde 89ér 240 tegen in de showroom. Het zit dus naar mijn mening ook voor een groot gedeelte in de aard van het volk, als ze opgelicht willen worden zijn er altijd wel mensen die dat willen doen. En ik denk dat het voorstel voor onafhankelijke keuringsstations voor Nederland niet de beste oplossing is en een hoop meer tijd, geld en moeite gaat kosten.
|
||||
|
||||
![]() Als er idd een soort onafhankelijk iets is in NL dan keurt dat veel eerlijker en geruststellender omdat je dan weet dat het om de mankementen gaat en niet om de centen .
Maar om de 2 jaar .. mee oneens . Zoals Jurgen zegt schoppen sommigen een auto minimal door de APK omdat het liever aan opsmuk besteed wordt . Kip en het ei verhaal |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kun je vergeten, als t door gaat moet jij dus nog wel, omdat het geldt VANAF 1 jan 2007, dus je auto wordt in 2007 nog gewoon gekeurd en dan pas 2 jaar later weer. Ben er zelf ook tegen, niet alleen om de reden van jurgen, maar ook om t feit dat veel mensen steeds minder vaan n kleine of grote beurt uit laten voeren, waarbij gebreken nog wel eens aan t licht kunnen komen
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Psies.. keuren bij een onafhankelijke instantie zou een stuk beter zijn! Wat er allemaal niet aan afkeurpunten bedacht wordt als er toch geen afkeurpunten zijn!!! Jens
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Marco: ff scherp blijven: ik schrijf 2 januari -> 1 jan 2007 gaat ie theoretisch naar de keuring.
|
|
||||
|
||||
![]() Hmm..
Ondertussen weer 4 maanden (en 1 apk) verder, kom je dit tegen: http://www.apkintact.nl/ En waar is de autobranche bang voor? Quote:
![]() Dat er wordt geschermt met het milieu, en de verkeersveiligheid.. maar met banen? Oh god: De Bovag is bang voor de werkgelegenheid. Beetje jammer dat ze dat nu juist als argument gebruiken...
|