![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Wil een 16V KR opboren naar.....dat weet ik dus niet.
Ben bezig met nieuwe zuigers te laten maken maar dan moet ik wel een maat weten. Compressie wil ik hebben op 1:8.5 maar kan dit met zuigers ook bereiken denk ik. Mijn vraag dus, hoever mag ik het standaard blok opboren? Ik wil graag richting de 2.0 liter, en wat voor maat ( in mm graag ) word het dan. Hoever mogen de bussen uitgeboord worden dat het nog acceptabel is. Wil geen gedonder, dus wil graag aan de "safe side" blijven. Zijn dit losse bussen, dus zou ik eventueel ook nieuwe voeringen erin kunnen doen, ander materiaal bv.? Neem aan dat ik niet de eerste ben die dit doet, dus iemand zal het toch wel weten ![]() Graag uw ervaringen hiermee.... Alvast bedankt, Michael |
#2
|
||||
|
||||
![]() Dieselblok geen optie ? Langere slag dus meer inhoud zonder ver opboren. En je hebt ook nog een sterker blok waarschijnlijk.
Nadeel is misschien dat door de lange slag de motor minder hoogtoerig kan zijn ? Mensen die hier ervaring mee hebben ? Heb het me al eerder afgevraagd. Als je toeren wil beuken moet je juist een korte slag hebben en een grote boring toch ? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Krukas van een diesel, 2.2 20VT zuigers (S2) met een ABF onderblok... 2,1 liter
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb een 16v icm een dieselonderblok. Helaas nog geen rijervaring er mee. Maar toeren wil die wel maken hoor. Maar komt wel heel wat bij kijken om het onderblok passend te maken. Zuigers en krukas moesten aangepast worden. As van de oliepomp moet aangepast worden. etc etc etc. En je moet het onderblok wel zeker heel veel opboren.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Slag wordt niet echt bepaald door het blok maar de krukas.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Denk dat hij dat ook wel bedoeld. En het is maandag he. ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#7
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diesel krukas heb ik naar gekeken ja. Nam al aan dat er meer bij kwam kijken. Ik als simpele ziel dacht, wat verder naar beneden gaat, komt ook weer verder naar boven. ![]() Duss voorlopig blijf ik bij het oude origineel idee. Opboren dus en andere zuigers erin. Drijfstangen kunnen dit wel aan heb ik mij laten vertellen. Heb op de site van SLS 82.5mm boring gezien. is dit de max. of is het verantwoord om nog ietsje verder te gaan?? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Je kan ook naar 1 overmaat opboren, dan een 2.0 16V ABF krukas met drijfstangen zit ook rond de 2.0
Je 1781cc opboren naar 2.0 vind ik een riskante bedoeling.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
|||
|
|||
![]() Kortom, niemand weet het eigenlijk, of wel??
Ik wil niet weten wat ik allemaal KAN doen. Ik wil graag weten hoe ik het moet doen wat IK wil. De meest exotische oplossingen worden geboden. De 16V ABF krukassen liggen bij bossen op straat, de motoren alleen waren / zijn al schaars..... Ik heb een KR en daar ga ik het mee doen. Eerste overmaat gaat niet meer, wanden hebben wat schade. Ik wil weten wat de max. boring is. Het word mijn eerste motor die ik vanuit niets opbouw, dus voorlopig is dit voldoende. Het is de bedoeling dat het gewoon een lekkere/ sterke, betrouwbare motor word. SLS zal toch ook wel garantie geven enzo, dus 82.5 mm zal wel de max zijn denk ik. Last edited by Mikkla : 17-07-2006 at 14:48. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je moet niet verwachten dat je binnen een dag al een correct antwoord hebt. Sommige dingen gaan niet zo snel. Morgen spreek ik een maat van mij. Die werkt bij een revisie bedrijf. Ik zal hem vragen wat de grootste overmaat is wat je kunt krijgen. En wat dus ook nog veilig is.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee precies, even geduld nog. ![]() Ik heb een bedrijf gevonden welke elke maat gesmede zuiger maakt. Dit tot een max van 83.0 mm, voor € 168.- per stuk Excl. BTW. Dus dat was mijn plan eigenlijk. Hoef dus niet perse voor een standaard overmaat te zijn. Maar idd. de grootste overmaat zal nog wel binnen de toleranties vallen en dus veilig zijn. Maar hoor het wel, iig bedankt Last edited by Mikkla : 17-07-2006 at 14:55. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ik zou wel een grotere overmaat kunnen krijgen dan 83.0mm. Maar mijn maat zei dus dat het niet echt verstandig was om groter te gaan als een boring van 83.0mm.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#13
|
||||
|
||||
![]() Had ik je toch ook al gezegd, 83 mm is gewoon goed te doen en dan zit je dus bijna aan 2000 cc.
Het blok wat ik je gegeven heb is niet alleen beschadigd op de cilinderwanden; de cilinderwanden zijn uitgesleten tot de 1e overmaat.... Allemaal helemaal niet belangrijk, gewoon de 83 mm zuigers bestellen en een revisiebedrijf de zuigers geven en dan komt het wel goed!
__________________
Groeten, Jeroen. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Amerikanen boren een 1.8 (81 mm) op tot 85 mm, maar dit zal waarschijnlijk niet lang heel blijven. Ik heb 83 mm in mijn lage (9A) 2 liter (standaard 82.5 mm), en dat geeft geen enkel probleem, 83.5 mm kan ook nog makkelijk.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#15
|
||||
|
||||
![]() pak een golf 3 onderblok en je bent klaar voor een paar cent en een paar avonden amuseren.
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik ga vreemd en ben betrapt door "onze huisdealer" ![]() ![]() Mijzelf zo maar op een ander forum begeven en daar vragen gaan stellen. ![]() * trekt serieus gezicht * wilde gewoon eens de algemene opvatting horen. Nu ben ik helemaal zeker, was het ook eigenlijk allemaal weer een beetje vergeten. En om je nou voor elke wissewasje te bellen. Elke keer als ik bij jouw kom krijg ik zoveel info, kan het gewoon allemaal niet onthouden. ![]() ![]() ![]() Iig iedereen bedankt voor de info!! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Bel maar eens, ik heb een 2140 cc 16v gemaakt met 84 mm zuigers en diesel krukas.
Het geen jij wilt (in een 16v kr onderblok bouwen) is vrij beperkt, je kan wel boren tot 84 a 84.5 mm echter kun je geen koppel halen, wel pk's. Laat maar eens weten wat je precies wilt, dan kan ik je wel vertellen wat de mogelijkheden zijn. Aanpassingen aan blokken is absoluut geen be4perking en kunnen makkelijk gerealiseerd worden. Gr Maikel Mijzelf zo maar op een ander forum begeven en daar vragen gaan stellen. ![]() * trekt serieus gezicht * wilde gewoon eens de algemene opvatting horen. Nu ben ik helemaal zeker, was het ook eigenlijk allemaal weer een beetje vergeten. En om je nou voor elke wissewasje te bellen. Elke keer als ik bij jouw kom krijg ik zoveel info, kan het gewoon allemaal niet onthouden. ![]() ![]() ![]() Iig iedereen bedankt voor de info!![/QUOTE] |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ghe ghe ghe, groot gelijk, ik zou ook nog even verder kijken.... Voor jouw doel is die 83 mm een mooie optie mede ook omdat je voor een hele nette prijs gesmede zuigers kan krijgen in die maat. Laat je btw niet gek maken met al die krukas- en boringsverhalen.......is totaal niet interessant voor jouw doel. Het gaat hier meestal om aangezogen motoren en die hebben nu eenmaal een handicap tov een geblazen motor! ![]()
__________________
Groeten, Jeroen. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Ikzelf heb in mijn G60 83mm zuigers van JE. Die passen goed, dus ook in een KR.
Ik zou wel als je de mogelijkheid hebt in de USA zuigers bestellen, scheelt je een hele pak duiten... Ik betaalde voor 4 zuigers inclusief verzenden rond de 575 USD, dat was omgeteld 475 euro. Scheelt toch wel iets tegenover duitsland of nederland.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat scheelt idd wel, maar zijn dat ook gesmede zuigers dan? En heb je eventueel een linkje voor mij? Want voor € 660.- heb ik vier gesmede zuigers incl. clips, veren en pennen natuurlijk. En dat is in NL. EDIT : Google JE Pistons geeft gelijk resultaat ![]() Maar 83 mm met 1:8.5 staat er niet bij volgens mij, of kijk ik eroverheen? Last edited by Mikkla : 20-07-2006 at 07:46. |