![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal!
ik ben vorige week na lang mentaal voorbereiden begonnen met mijn project "JETTARAKETTA". Zoals de naam aldoet vermoeden komt er een diesel in de Jetta ![]() Wat verder de plannen zijn. -ouweschool 15" ATS velgen -T5 intercooler voor op het GTD blok -Scheel stoelen -misschien een stel GTI veren -monopoel sla-olie ombouw kit Bovenstaande onderdelen heb ik al een tijd liggen. Regeren is immers vooruitzien. ![]() Heb ik nog een tip ![]() Bouw je auto om van automaat naar schakel vergeet dan niet de schakelstangen die op het stuurhuis van je donorauto zitten eraf te slijpen. Heb ik ook nog een probleempje waar ik vandaag tegen aanliep. Ik heb de kabelboom uit de caddy van '83 meegenomen. Hier zit echter een stekker op die niet op mijn zekeringkast past. Wat nu te doen? Op mijn zekeringkast van 1980 passen namelijk alleen kleinere stekkers. Gr, Ruben |
|
||||
|
||||
![]() ey, meer foto's van die groene?
wat lag er voor motor in dan?
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() gehe....
zijn er straks als we beide klaar zijn 2 jetta GTD's...... Ruben suc6 met je project. kan je de zekeringkast van de caddy er ook niet bij pakken?
|
||||
|
||||
![]() Zo te zien was dat een 1.5 automaat
|
|||
|
|||
![]() Klopt stijn! Het was een 1.5 automaat. Heb idd zitten denken om die caddy kast er bij te pakken Bert maar dan moet ik ook de andere kabelbomen hebben. Die heb ik dus niet. Ga daarom maar eens op zoek naar een kabelboom van een golf diesel met kleine stekkers. Zie ook
golf 1 diesel kabelboom Het project ligt waarschijnlijk toch een maand stil ivm studieverplichtingen en afstand van een dikke 200km tussen de jetta en mij. Groeten! |
|
||||
|
||||
![]() waarom pak je geen complete kabelboom van een type 2 diesel die zijn er veeeeel meer en ook een stuk goedkoper.
Ik weet nog wel een golf 2 gtd waar je de kabelboom, zekeringkast en tellerunit voor 150 euro over kan nemen. Suc6
|
|||
|
|||
![]() Update!
sprak van de week de vader van een vriend die automonteur is. Hij zij dat ik waarschijnlijk gewoon de originele kabelboom van de benzine kon gebruiken. gewoon startmotor op startmotor etc. Maar volgens mij heeft een diesel een aantal sensortjes extra. Iemand enig idee wat ik daarmee doe. Volgens hem kon ik het draadje van de bobine bovenop de brandstofpomp plaatsen. Heeft iemand nog meer suggesties of ervaringen hiermee? Anders evt. toch golf 2 boom. En speciaal voor Tommy nog een plaatje. Het is helaas niet zo'n mooie driedeurs als de jouwe maar toch Gr, Ruben Last edited by ruben : 19-01-2005 at 13:50. |
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal!
ga vanaf morgen een weekendje verder aan projekt jettaraketta (zie projects). Dit project bestaat uit het ombouwen van een 1.5 benzine automaat naar een 1.6 diesel met 5-bak. Waar ik op gestrand ben is de kabelboom. Ik heb onlangs een dieselkabelboom van een golf 1 gekocht. Deze heeft wel dezelfde stekkers maar de aansluitingen op de zekeringkast zijn anders. Ook heb ik tot nog toe geen passend gloeirelais gevonden voor de benzinezekeringkast. Mijn plan is nu om gewoon de oude benzineboom te nemen. Voordeel hiervan is dat er maar relatief weinig op deze boom aangesloten zit. De accupolen, radiator etc lopen allemaal via een andere boom en die laat ik rustig zitten. Nadeel is dat ik niet precies weet hoe en wat. Nu hoop k dat er iemand is die mij wat verder kan helpen. Ik heb hieronder een fraai lijstje ;D vraag 1 Ik heb begrepen dat de aansluiting van de bobine bovenop de brandstofpomp aangesloten kan worden. Er lopen echter 3 draden vanaf de zekeringkast naar de bobine en welke moet ik hebben voor de brandstofpomp. De drie draden zijn 1. roodzwart 2. zwart (wordt een gele vanaf getakt) 3.paarswit Ook loopt er nog een groene draad van de bobine naar de verdelerkap. vraag 2 de kabel op het plaatje/lipje van startmotor is bij een caddy diesel een enkele rood kabeltje. Bij de benzine kabelboom loopt er ook nog een zwarte draad mee. Moet ik de zwarte laten vervallen? vraag 3 bij een 1.6 diesel zit op de motorblokaansluiting van de bovenste grote rubber radiatorslang een sensor. Die zit er bij de benzine niet op. Wat moet ik hiermee doen? Laten vervallen of start dan m'n auto niet? Of zit de aansluiting wel in m'n boom maar weet ik dat nog niet. Zou het kunnen dat ie hierbij zit? vraag 4 op mijn 5-bak zit ook een aansluiting. Nu heb ik wel onderstaande aansluiting zien zitten maar die bestaat uit enkele draad terwijl die van de bak er 2 vraagt. Wat doe ik hiermee laat ik 'm vervallen of loopt m'n auto dan niet? De cirkel is de aansluiting die ik bedoel. vraag 5. Voor het gloeisysteem dacht ik eraan om het relais te laten vervallen zodat ik kan gloeien met een schakelaar. Zijn er echter schakelaars die een dergelijk amperage aankunnen? En gaat dit uberhaupt werken? Is een hele waslijst. Maar hoop dat iemand mij kan helpen! Groeten, Ruben |
|
||||
|
||||
![]() -Normaal gesproken is zwart de plus aan de bobine, en die zou je dus naar de brandstofafsluiter op je dieselpomp kunnen leiden. (hoewel hij bij een diesel rood is).
-Een diesel van een Golf 1 heeft eigenlijk maar drie sensors: watertemp voor voorgloeirelais, watertemp voor je instrument, oliedrukschakelaar. Dat is alles wat je nodig hebt. Oliedruk zit in de zijkant van je kop (of bovenop je oliefilter), 1x watertemp zit in het watermondje aan de zijkant van de cyl kop en 1x watertemp zit in het watermondje aan de voorkant van de cyl kop. -Ja, je zou kunnen voorgloeien m.b.v. een schakelaar. Het aantal amperes is inderdaad hoog maar ik denk dat je met een degelijke 220v schakelaar het makkelijk aan kan. -Die stekker daar uit de kabelboom bij de remcylinder in de buurt ligt bijna altijd los, niet druk over maken. Dit is in ieder geval niet van de achteruitrijschakelaar. De draden die aan de achteruitrijschakelaar moeten zijn 2x zwart. -Die startmotordraden..hmm....zoek anders een startmotor met dezelfde aansluiting, ben je zeker klaar. En anders gewoon even proberen welke werkt.
|
||||
|
||||
![]() ik heb ook een probleem gehad met de kabelboom van 1.1 naar 1.8 16v
heb een kabelboom van de sloop van een golf 2 erin gemaakt past allemaal je moet ook om de gloei instalatie denken ook heel belangrijk |
|
|||
|
|||
![]() bedankt stijn! Hoe staat het trouwens met je 1.7 td?
@fre-golf1-16v: ga het toch met deze boom proberen. Heb ook nog een boom van een caddy erbij waar ik gloeirelais en bedrading vanaf haal. Update van vandaag ben vandaag bezig geweest met de automaathendel eruit halen. Naar deze hendel loopt ook een kabelboom. Deze loopt naar een schakelaar met driestanden te weten; 1 voor parkeren, 1 voor achteruit, 1 voor neutraal. De eerste en de laatste, dus die van P en N hebben dezelfde aansluiting, namelijk een rode en een rood zwarte draad. De achteruit heeft een blauw-zwarte en een rose-zwarte. Deze twee heb ik op de aansluiting van m'n 5-bak gezet zodat nu de achteruitrijdverlichting gaat branden als ik m'n achteruit inschakel. De rode en roodzwarte laat ik vervallen. Toen ik de hendel er uit had bleek het gat dat ie achter liet wel erg groot. Ga hier een plaatje voor maken waarop de normale hendel op ga fabrieken. Tot laters! Ruben |
|
||||
|
||||
![]() HOIHOI...
Geinig dinkie ![]() Mooie kleur ook.... http://home.planet.nl/~lutje094/DSCF0004.JPG Mag ik weten wat voor (origineel) interieur er in zit/zat? En wat voor uitvoering is t? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In die kleur heeft me oom een Oettinger Jetta 1 gehad ![]() |
|
|||
|
|||
![]() @Sponze®
het interieur is groen. Stoeltjes en achterbank zonder hoofdsteunen. Wel zwart dashboard trouwens. Van de uitvoering heb ik geen idee. Staat volgens mij niet op de 8erklep. Grt! Ruben |
|
|||
|
|||
![]() Hoi!
heb 'm gisteren voor het eerst lopend gehad. Heb de paarswitte draad van de bobine op de brandsofafluiter gezet van de brandstofpomp. Deze geeft een plus op contact en bij het starten. Bij een automaat zit er een blokje met kabelboom bij de keuzehendel. De roodzwarte draad zet je op het lipje van de startmotor. De rode draad weet ik niet waarvoor die is. De twee andere draden zet je op de lipjes op de versnellingsbak. Deze bedienen de achteruitrijdt verlichting. De sensor op het mondje voorop het blok behorend bij het gloeisysteem heb ik niet aangesloten. Ga een stroomkring maken met relais, gloeistiften en een schakelaar. Door het relais kan je een normale schakelaar in de kring opnemen. Om het gat dat de keuzehendel van de automaat achterliet op te vullen heb ik een plaatje gemaakt van een oude koelkast deur. Ik heb nu wel nog een probleem. Het blok loopt maar krijgt te weinig diesel. Bij volgas loopt ie zoals ie normaal stationair hoort te draaien. Ik heb gedacht dat misschien de leidingen van het benzine blok te dun zijn? Misschien weet iemand of een jetta 1.5 automaat uit 1980 een opvoerpomp in de tank heeft? Misschien dat deze geen stroom krijgt en dat dat het probleem is. Over het vervangen van de leidingen ben ik benieuwd of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben. De mijne moet nog rdw gekeurd en mag je van hen rubberen leidingen onder je wagen hebben. Ook kon ik niet helemaal zien hoe je precies bij de uitmonding van de tank komt. Zit deze bovenop de tank en moet de tank eraf om deze te bereiken? Grt, Ruben |
|
||||
|
||||
![]() Status? ;-)
Ruben heb jij nog foto's van de openingen van de automaatbak bedienings kabels? Ik moet ze er nu weer in leggen en dat wil ik voor de inbouw van de motor gaan doen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hmm...antwoord zou nog wel even kunnen duren denk ik.
|
||||
|
||||
![]() Dat kan goed dat ruben het druk heeft.
Hij stuurde me afgelopen weekend nog een sms. Hij zal ook vanzelf antwoorden denk ik ![]()
|
|||
|
|||
![]() Hey Bert!
reactie binnen 1 dag. ![]() Inmiddels is de status van de jetta als volgt; 1.6 raus und 1.6td hinein. Na goedkeuring rdw. Blokje loopt lekker. Heb ook sinds langere tijd een verwarmde (extra) tank dmv cv leidingen en oliekoeler als warmte wisselaar voor slaolie. Alles geschakeld dmv magneetventielen. Loopt perfect! Grtjs, Ruben |
|
||||
|
||||
![]() Had wel verwacht dat je spoedig zou reageren
![]() Heb je het gat van de bedieningskabel dicht gemaakt? Zou je misschien eens onder de motorkap kunnen kijken waar het gat gepositioneerd is (geweest) ? Dan kan ik het gat bij mij erin maken en de motorruimte gaan lakken. Als je de mogelijk hebt om de diameter te meten zou het helemaal super zijn. (goede schatting mag ook ![]() Lekker hoor een TD, nu nog wat stampende pk's eruit halen....