![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo.
ik heb vandaag een vast staande remklauw uit elkaar gehaald, en ben er achter gekomen dat dit eigenlijk heel simpel is. om nu de klauw op te kunnen knappen heb ik een revisie setje nodig. wie weet waar ik die kan vinden. hiermee bedoel ik niet de zuiger revisie set dus die cup in de cilinder en de stof hoes enzo maar echt een ringetjes setje in de klauw zelf, en afdichting van die handrem hevel,glijbus enzo. gr frank |
|
|||
|
|||
![]() Heb het ook gedaan en ik ben de keerring en rubberring bij de groothandel weze halen
www.pehavo.nl Maar miss ook bij brezan ofzo? Heel simpel van werking van het mechanic OK,maar bij die van mij zat het asje best vast. Maar met goed gereedschap lukt alles ![]() Schroefdraad opgeknapt met een klein vijltje. Als je het asje terug zet moet je er veel zuurvrije vasoline opsmeren,bij die van mij drukte ik de eerste keer tehard [zonder vasoline]en toen de rubberring lek kon ik weer opnieuw beginnen. |
|
|||
|
|||
![]() revisise setje kan je bij je VAG dealer halen, of bij de brezan ed. Een gereviseerde klauw, met inruil van je eigen klauw, kost ongeveer 80,-. Heb je garantie, en istie gelijk weer klaar. succes
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En een keerring en rubberring 8euro ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik ben vandaag weer bezig geweest.
heb 2 keeringen gehaalt voor die handrem hevel afdichting en een lange segering tang. en een zuiger revisie setje. voor 16 euro per klauw ben ik klaar. heel simpel eigenlijk zon systeem, en ik vroeger op me werk maar aldoor gereviseerde klauwen verkopen enzo. en dik 100 euro betalen voor gereviseerde en nu doe ik het zelf voor 16 euro en een half uurtje. |
|
||||
|
||||
![]() Je hebt een gat in de markt ontdekt
![]() |
|
||||
|
||||
![]() iemand toevallig nog achterremklauwen 36mm zuigers??
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Goh, en van de week had je de klauwen uit elkaar......hoe heb je dat voor elkaar gekregen zonder die lange tang? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nah, pakweg een jaar geleden is dit ook allemaal aan de orde geweest, zelfs met foto's hoe die klauw er van binnen uit ziet.... Bij een klauw revisie gebeurt er overigens meer dan alleen een handje vol ringetjes vervangen.....als je al dat "extra" werk ook uit zou voeren is zelf reviseren niet eens zoveel goedkoper ![]() |
|
||||
|
||||
![]() werk wat je zelf er aan hebt reken ik niet mee is voor een project dus ja als ik dan alle uren moet berekeken haha.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik bedoel te zeggen dat het vervangen van wat dingetjes niet te vergelijken is met een complete revisie, ik neem bijv aan dat je niet voor niks vraagt naar 36 mm zuigers..die zijn vaak ook flink aangetast, dus of vervangen of oplappen ![]() Ik doe het in ieder geval niet meer, ik vervang (als het ooit weer eens nodig mocht zijn) het geheel door de reserve set die ik heb liggen, en lever de oude dan in voor gereviseerde.... |
|
||||
|
||||
![]() punt is dat 38 klauwen te groot zijn incombinatie met mijn aanstaande voorrem klauwen op mijn golf 1 22,6mm hoofdremcilinder.
en de 38 mm klauwen zijn een stuk moeilijker te reviseren. |