#1
|
||||
|
||||
weber 38 DGAS
wie heeft deze al eens op zn vw gemonteerd? de 38 DGAS is origineel geleverd op Ford v6 motoren, maar wordt o.a. in de cross veel op vw motoren gezet.
ik heb er nu 1 liggen maar ben benieuwd wat er gebeurt voor gewoon straatgebruik. dus, deel je ervaring eens!
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#2
|
|||
|
|||
ik rijd er zelf ook mee in de cross. Werkt erg goed, en is makkelijk af te stellen.
|
#3
|
|||
|
|||
wat is het verschil met 'gewone' webers?
misschien een foto?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#4
|
||||
|
||||
dit is een originele carb, en de 38 DGA past bijna plug&play op dit inlaatspruitstuk, dit is mn dus: in plaats van bv een pikerburg 2b5 ( 2 traps 32 en 36 mm ) gaat hier tegelijk 2 X 38mm open, respons is veel vlotter en een beetje meer vermogen.
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#5
|
||||
|
||||
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
En vééél meer benzineverbruik kan ik je uit ervaring meedelen Ik had zo'n carb (van een 3L Ford V6) op mijn 1978 RS2000 staan (begin '88) en ik kwam in de stad niet meer boven de 1:4 uit, terwijl het toch rond de 1:7 was .. vermogen neemt maar marginaal toe, eigenlijk is dat het extra benzineverbruik niet waard.
__________________
Alain Quote:
|