Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-05-2010, 13:59
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default weber 38 DGAS

wie heeft deze al eens op zn vw gemonteerd? de 38 DGAS is origineel geleverd op Ford v6 motoren, maar wordt o.a. in de cross veel op vw motoren gezet.

ik heb er nu 1 liggen maar ben benieuwd wat er gebeurt voor gewoon straatgebruik.

dus, deel je ervaring eens!
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-05-2010, 21:02
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

ik rijd er zelf ook mee in de cross. Werkt erg goed, en is makkelijk af te stellen.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-05-2010, 21:24
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

wat is het verschil met 'gewone' webers?

misschien een foto?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2010, 09:02
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default



dit is een originele carb, en de 38 DGA past bijna plug&play op dit inlaatspruitstuk,

dit is mn dus:




in plaats van bv een pikerburg 2b5 ( 2 traps 32 en 36 mm ) gaat hier tegelijk 2 X 38mm open, respons is veel vlotter en een beetje meer vermogen.
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-05-2010, 11:22
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-05-2010, 11:28
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
gaat hier tegelijk 2 X 38mm open, respons is veel vlotter en een beetje meer vermogen.


En vééél meer benzineverbruik kan ik je uit ervaring meedelen

Ik had zo'n carb (van een 3L Ford V6) op mijn 1978 RS2000 staan (begin '88) en ik kwam in de stad niet meer boven de 1:4 uit, terwijl het toch rond de 1:7 was .. vermogen neemt maar marginaal toe, eigenlijk is dat het extra benzineverbruik niet waard.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum