Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-12-2006, 18:21
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default vraag over bobine

na de motorwissel bij de golf 1 van 1.5 jb blok naar 1.8 carb motor 66kw van golf cabrio uit 86 (volgens mij ex motorcode)
Heb ik ook een andere bobine gemonteerd omdat de nieuwe bougiekabels met kliksysteem waren. Deze bobine dus met pinaansluiting komt van een golf 2 8klepper gti.

Nu hoor ik bij het starten en bij het loslaten van het gas een "klik" komen van de bobine net alsof er een vonk overspringt. Deze zie je echter niet in het donker en voel je ook niet als je je hand erbij houd

Omdat de motor ook belachelijk kut op 3 cilinders loopt 'bij koude motor dacht ik eens de verdelerkap te checken en rotor. Deze zijn behoorlijk verbrand.

Kan het dat de bobine niet past bij deze motor?
Bv te krachtig of niet passend bij de ontstekingscomputer.

Welke bobine moet ik dan gebruiken, kan die van de 1.5 JB anders?

Thanks alvast!
Reply With Quote
  #2  
Old 26-12-2006, 15:07
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

Niemand die weet of er verschillen zitten in die bobines??
Reply With Quote
  #3  
Old 26-12-2006, 23:52
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

misschien is de condensator kapot ik weet het niet maar ik gooi maar ff een balletje op!
Reply With Quote
  #4  
Old 27-12-2006, 13:22
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

thanks maar waar zit die condensator dan bij een elektronische ontsteking??
Reply With Quote
  #5  
Old 27-12-2006, 13:38
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

mmm ik ben niet zo technisch.
Ik was altijd in de veronderstelling dat een electronische onsteking geen bobine had!
Reply With Quote
  #6  
Old 27-12-2006, 13:42
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

dat bobine tje met als jer in kijkt met een pinnetje is voor een elctronishe onsteking deze zit ook op de gti type een als je dehele instalatie hebt overgebouwd inclusief module dan klopt het en zal die beroerd lopen
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #7  
Old 28-12-2006, 18:24
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

Heb de "klik" in ieder geval gelokaliseerd. De bobine is het niet en heb het model nagevraagd blijkt de juiste te zijn voor de elektronische ontsteking.

Een onderdeel op de carbarateur geeft de klik.



Deze carb heb ik pierburg 2E2



Dit onderdeel geeft de luide klik. Blijft het membraan hierin misschien hangen?

Lijkt me niet dat het van invloed is op het lopen op 3 cilinders bij koude motor toch?
Reply With Quote
  #8  
Old 29-12-2006, 11:14
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

volgens mij is dat gewoon een solenoid (elektrisch klepje) en hoort ie te klikken, als ie dat niet doet is ie juist stuk
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum