Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 30-01-2007, 18:33
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Default Warmloopregelaar stuk?

Hey mensen,

mijn Golf II GTi 8v loopt als hij koud is niet stationair (of nouja, heeeel laag).

Het is gekomen nadat er een sneller nokkenas in gemonteerd is, opzich logisch, want het is een vrij scherpe (racenok).

Als hij warm is loopt hij netjes 1500 toeren, expres zo hoog, want rond de 1000 gaat hij heel bokkerig lopen.

Dit is afgesteld op het gasklephuis, maar nu leek het mij logisch dat hij dan in de koude stand minstens wat harder loopt dan ervoor. Hij zakt echter naar de 3-400 toeren en dat is nét geen afslaan, al zet je hem dan zelf wel af omdat alles op z'n flikker krijgt anders.
Voor mij is het nu dus zo dat als hij koud is, ik telkens met het gas moet spelen, wat nogal irritant is voor een stoplicht e.d.

Ik ging vandaag eens kijken, maar ik merk geen verschil wanneer ik de stekker en/of de vacuumslang eraf sloop. Nu hoor ik je denken, een vacuumslang op de warmloopregelaar van een 8v? Ja, want de regelaar is van een 16v :s! Ik weet niet of dat kwaad kan, al moet ik wel zeggen dat hij gewoon perfect liep met standaard nokkenas. Alles ombouwen is ook zoiets, dus misschien dat iemand een idee heeft? Heb de stekker eraf gehad, de vacuumslang eraf en het dopje dichtgedrukt, maar ik merk totaal géén verschil. Kapot misschien? Ben van plan morgen even een originele 8v regelaar erop te zetten als ik er zo één vinden kan, of heeft dat weinig zin en moet ik maar leren leven met een koud-beroerd toerental?

Gaat opzich wel, maar het lijkt natuurlijk nergens op, al weet ik dat ik weinig kan verwachten van het stationair toerental met zo'n nok!

Alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 30-01-2007, 20:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

En nog een afgedraaid vliegwiel??
Denk dat het niet anders is[doet die van mij ook]
Reply With Quote
Old 31-01-2007, 00:41
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Vliegwiel is (nog) origineel!

Is hier, naast een handmatige choke(achtige) functie, niets op te verzinnen?
Reply With Quote
Old 01-02-2007, 23:45
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Geen ervaringen verder ermee...?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules