![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Het gaat om mijn Golf II 1.8 uit 1991. Die ik nu twee maanden in mijn bezit heb.
Dus dacht ik bij mijzelf; mooi moment om eens o.a. de versnellingsbak olie te vervangen. ![]() Draai ik de (volgens mij) aftap bout onder uit de versnellings bak. Komt er een miezirig druppeltje uitvallen. Eerst denk je WTF! ![]() Zover ik kan komen kunnen het twee dingen zijn: 1. Die bout dient heel ergens anders voor, vraag is alleen hoe tap ik dan de versnellingsbak olie af en wat heb ik losgetrokken? (kapot gemaakt?) 2. Het aftap gat is verstopt. Wat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen. Hoopelijk kan een van jullie mij verder helpen. O'ja er licht een 5 bak in. Met vriendelijke groet P.J. (die het wel 'even' dacht te doen ![]()
__________________
R.I.P. ![]() Still driving in the Gambia ![]() New Hope ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() hoe groot was de bout die je hebt losgedraaid??
ik weet niet hoe het met een 1.8 zit maar in een 1.3 moet je de olieaftapbout losmaken met een inbus van 14, redelijk groot dus. mss even een fototje van welke bout je hebt losgemaakt, weet dat dit niet zo simpel is om er een fototje van te maken ![]()
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Bij een 1.3 (versnellingsbaktyoe 084 of 085) is het een inbus 17..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
||||
|
||||
![]() mijn fout, ik wist in ieder geval dat het groot was
![]()
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Imbus 17 inderdaad, is te vinden in het differentieelhuis.
Je hebt waarschijnlijk dat kleine boutje aan de onderkant losgedraaid, dat is niet de aftapbout en dient alleen om intern iets vast te houden (weet niet precies wat).
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Oftewel een as kan zomaar vanbinnen losgesodemieterd zijn.
Zeker als hij gekleurd is.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Die m8 bout snel weer terug plaatsen. Deze borgt het asje van de achteruit versnelling.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#8
|
||||
|
||||
![]() en daarom:
de olyslager vraagbaak.... of haynes of zo machst du das oid...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#9
|
||||
|
||||
![]() Het boutje had ik al snel terug geplaatst en hij gaat nog steeds in z'n achteruit. Geen schade zover
![]() Op de zijkant van de bak zit een groote plug met inbus 17. Dit is naar mijn weet het controle gaat. Ik was er vanuit gegaan dat de aftap plug op het laagste punt op de bak zat. (presumption the sister of all fuck-ups) Maar ik zal eens verder neuzen. Niet alleen naar de aftap plug maar ook een haynes manual. In ieder geval bedankt voor jullie hulp. Groeten, P.J.
__________________
R.I.P. ![]() Still driving in the Gambia ![]() New Hope ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() and assumption is the mother of all fuckups
![]()
__________________
Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Aftapplug zit aan de anderkant van het dif.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
neh die heb gewoon teveel Steven seagal films gezien ![]()
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |