![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mijn jetta 2 uit 1992 loopt niet lekker stationair
als ik een stuk heb gereden (op de snelweg) en ik rem af voor een stoplicht bv en sta stil met de koppeling in dan blijft hij zo rond de 2000/2500 toeren hangen het is een 1600 benzine uit 1992, rdw geeft een PL blok aan ... hardbase (oid?) geeft een RF blok aan, ik weet niet goed welke het nou is. als iemand weet wat dit probleem is, of een vraagbaak oid heeft bijvoorbeeld 2 tekeningen van de carburateur (PL en RF blok) .. dan kan mijn monteur het waarschijnlijk wel verder uitzoeken!!! bij voorbaad dank ![]()
|
|||
|
|||
![]() RF =een 1600 8V
PL =een 1800 16V Zit wel wat verschil in Kijk even op het blok voor de juiste code Of een duidelijke foto er van |
|
||||
|
||||
![]() PN zal ik bedoelen denkik ..
het ging namelijk om het verschil van 51 en 53 kw PN of RF blok foto zal ik kijken of ik die even kan maken vande week
|
||||
|
||||
![]() Rot stationair lopen = PN motor
|
||||
|
||||
![]() PN zit toch een 2Ee carbarateur op?
Op mijn Jetta zit iig zo'n 2Ee carb. op en liep veel te hoog stationair maar na het schoonmaken van de stekkers liep ie meteen weer 800/900 toeren. Anders de regelkast vervangen, maar dan lopen de kosten alweer op. |
|
|||
|
|||
![]() Moet er bij die van de vrouw ook naar kijken
Die begint ook kuren te krijgen Staat pas 315000 op de klok |
|
||||
|
||||
![]() Hoeveel kW heb je op kenteken?
PN = 51 kW = 2ee carb RF = 53 kW = 2e2 carb Hoeveel toeren stationair loopt ie met koude motor? Even wat stekkertjes los en schoonmaken kan ellende voorkomen. Vacuumslangetjes allemaal gecontroleerd? |
|
||||
|
||||
![]() 51kw .. PN blok dus
2ee Carburateur .. iemand misschien een bouwtekening van dat ding? koude motor loopt ie redelijk netjes 900 toeren .. al wil die soms wat omlaag pruttelen maar het komt er dus op neer dat ik alles los moet maken en schoon moet maken?
|
||||
|
||||
![]() Koude motor 900 toeren? Dat deugt niet, moet veel meer zijn. Autochoke wel helemaal fris?
Zaterdag maar even naar kijken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() het zal die grote vacuum pot rechts wel zijn (als je ervoor staat)deze is electronisch geregelt regelt ook choke stationair loop misschien helpt het reinigen van de stekker maar dit is meestal een tijdelijke oplossing ik heb zelf ook deze gehad maar ik heb nu een carb. van een 86er erop zitten ik heb wel pas weer een blokkie gekocht een pn dus als intresse in de complete carb heb pm dan maar ff o ja dat motortje liep prima
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zaterdag ga ik samen met Johan is kijken wat er aan de hand is .. mochten we er niet uit komen dan hoor je wel als ik interesse heb
|
|||
|
|||
![]() uuh misschien een stupide vraag, maar kun je die carb niet vervangen door een setje dellorta's ofzo
![]() Rij zelf ook een 1.6 pn en loop met dit idee..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan kun je hem beter naar injectie ombouwen.