![]() |
|
|||
|
|||
![]() ola
ik heb een golfje 2 1.6 diesel uit 1991 een JP blok en ik zit met het volgende probleem..... mijn eerste verstuiver aan de distributie kant is lek.. althans het nippeltje van de diesel retourleiding daar zit een mm speling op waardoor er heel wat diesel lekt.... nu heb ik op de sloop 2 andere verstuivers gehaald, maar hoe haal ik de verstuiver los?? ik ben hier mee naar een paar garages gereden en zij konden het ook niet doen ![]() het probleem is dus je komt er alleen van de bovenkant bij, en als je een lange dop 24 pakt dan blijft die steken bij de dieselretour nippels.. maar als je een grotere maat dop pakt dan kan je weer geen kracht zetten om de verstuiver los te draaien! ik heb naar een paar diesel services gebeld en zij konden me vertellen dat een golfje 2 1.6 diesel niet bestaat en dat die alleen in een golf 1 zit ![]() dus wie o wie kan me vertellen hoe dit moet? en misschien nog verdere tips voor het monteren van de verstuivers?? want ik had ook gehoord dat je er speciale vet tussen moet doen anders gaat het schroefdraad kapot alsvast bedankt |
|
|||
|
|||
![]() Een open pijpsleutel????
En insmeren met kopervet |
|
|||
|
|||
![]() dan krijg je weerhetzelfde probleem met een diepte dop 24.. die nippels voor de dieselretour zitten in de weg, en neem je een grotere maat dan kan je weer geen krachtzetten, en het laatste wat ik wil is dat ding beschadigen door dol te draaien of iets dergelijks..
|
|
||||
|
||||
![]() bij de dealer hebben ze hier een speciale dop voor heb er vorige keer 1 geleend voor een t4 dat was ook een lange dop
|
|
|||
|
|||
![]() Heb net een diesel bekeken[stond hier voor onderhoud]
Maar dat met die lange dop moet toch geen probleem zijn Die nippels zitten recht naar boven en het 6kant is dan groter? |
|
|||
|
|||
![]() nou probleem opgelost..
vandaag naar een turkse garage geweest(een klant van ons) die had gewoon die speciale dop liggen ![]() ![]() en nog een leuk bij komend feit, de monteur keek naar me km stand en hoe me blokkie eruit zag en hij kwam tot de conclusie dat me teller wellicht terug gedraaid zou kunnen zijn en dat met ruim 3.6 ton op de teller :P maar dat maakt me niets uit! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ervaring ? ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
denk het ![]() hij ziet er dagelijks een hele hoop maar zoals ik al zei dat maakt me niet uit me auto ziet er niet uit en ik heb hem gekocht voor een zacht prijsje maar hij rijdt me dagelijks van a naar b en soms met een omweg naar c en d ![]() ik rij veel en tot nu toe doet hij het dus ik ben tevreden ![]() |