![]() |
|
||||
|
||||
![]() hoi ik pijlde mijn olie net
maar hij oogt heel donker zeg maar zo goed als zwart is dit gewoon normaal of is het verstandig om het te vervangen laatste keer vervangen was in september ongeveer zon 20000 km geleden ik zelf zit er aan te denken het gewoon te vervangen |
|
||||
|
||||
![]() ik zou de olie gewoon vervangen. als de olie donkerder wordt is het beter om te verversen.
|
||||
|
||||
![]() heb net nieuwe gehaald
castrol gtx 10w 40 magnetics morgen ga ik het even verversen aangezien 2 weken geleden er nog een filter onder gekomen is laat ik deze gewoon goed leeg lopen en komt die er weer onder |
|
|||
|
|||
![]() Zou het filter dan ook meteen vervangen, die paar euro doet het hem dan ook niet.
|
||||
|
||||
![]() mooi die etappes...
![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() nou kijk het ging zo
ik had mijn olie laten verversen maar toen hebben ze het filter niet gedaan kwam ik later achter ook niet voor betaald maar 2weken geleden toch maar vervangen voor de zekerheid en vandaag kwam ik in mijn map aan het neuzen daar kwam ik een rekening tegen 29 sept 2006 met km stand erop en daar bleek dus dat ik al weer 20000 km had gereden en dus de olie maar is gepijlt gebruikt namelijk niks en was beetje donker dus morgen maar even vervangen knal morgen op terug weg van school wel effe langs de brezan en haal daar een mann filter op voor die 11,50 ofzo kan ik het ook niet laten eigenlijk haha |
|
||||
|
||||
![]() idd zolang je maar geen van fram op je 16v zet
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Fram = rotzooi
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jah normaal dan werdt door omstandigheden bijv al bij 5000 km de olie ververst maar vandaag olie ververst en hij loopt weer als een zonnetje olie filter op een beun manier eraf gehaald met hamer en schroevendraaier maar het is gelukt zit nu castrol gtx machnetiks in 10w 40 met zo blikje van wynnes voor hydrolische klepstoters dat rade de verkoper me aan |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
netjes hamer en schroevendraaier. Ik zet er meestal een grote tang op en druk het halfve filter plat, tot ik genoeg grip heb ![]() db |
|
||||
|
||||
![]() ik soeg gewoon de schroevendraaier dwars door het olie filter heen
en toen draaide in hem los |
|
||||
|
||||
![]() ik heb daar een oliefiltersleutel voor, echt een handig toestelletje
![]() je schuift het over de filter, draait het aan en dan kun je de filter losdraaien ![]()
|
||||
|
||||
![]() jah ik heb normaal wel zo keting geval liggen
maar die zag ik nergens liggen dus dan maar zo |