![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik was eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van mensen naar het buitenland. Hoe de wegen zijn, en in hoeverre ergens goed valt te rijden met een ietwat verlaagde tot zwaar verlaagde auto
![]() Zelf ben ik nog niet met de golf op vakantie geweest, 22 september ga 'k het proberen in het tsjechische reuzengebergte, en ik ben benieuwd. Ik denk dat ik de krik maar achterin gooi voor het geval hij toch omhoog moet ![]() Met de jetta was ik in denemarken, duitsland en belgie. Overigens vind ik in belgië de kwaliteit op plekken slecht. Denemarken zou 'k zo weer naar toe durven, ook wel over de gravelwegen. Laat maar horen, ik ben benieuwd, en vooral naar tsjechië ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik ben afgelopen weekend terug gekomen na een weekje Tsjechië, maar wij zaten niet echt in het gedeelte waar bergen waren...het waren meer grote heuvels.
Maar de wegen zijn op zich wel redelijk...een aantal keer kwamen we wat wegwerkzaamheden tegen en dat reed niet echt bepaald fijn, maar over `t algemeen rijdt het wel goed in Tsjechië... Maar een paar cm omhoog schroeven kan nooit kwaad toch?
|
||||
|
||||
![]() heb een half jaar in Zweden gewoond met een jetta 60/40 verlaagd, en af en toe beetje extra gewichtsverlaging door er met 4 of 5 man in te rijden.
Geen probleem. De wegen zijn van redelijke kwaliteit en zelfs de gravel/zand weggetjes zijn goed te doen, mits je rustig doet. Ik kan het niet aanraden, vanwege de steenslag, dus wel liever eromheen rijden ![]() Voorbeeldjes van de wegen: ![]() ![]() ![]() ![]() en oja, met koude temperaturen, zo ziet het eruit als je auto aan de grond gevroren zit ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
super foto maarten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Liever niet natuurlijk, als het op mijn hoogte kan dan hou 'k hem liever zo ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ben deze zomer in frankrijk, andorra en spanje geweest.. eigenlijk valt daar overal gewoon erg goed te rijden (heb geen snelweg gereden)...
Af en toe in kleine Franse dorpjes kan de weg wel eens hobbelig zijn, maar nooit echt dramatisch! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dankjewel!
|
||||
|
||||
![]() met de Mercedes 240TD (123) naar budapest geweest, via praag. ging heel goed. nou is ie natuurlijk niet verlaagd ofzo (automatische hoogteregeling achter). maar het was een comfortabele rit, nergens last van kuilen of gaten.
|
||||
|
||||
![]() mijn ervaringen zijn met een 60-40 verlaging op een polo 2F in belgie en frankrijk. tol en snelwegen in frankrijk heel goed. belgie heeft over algemeen slechte wegen vind ik. veel bobbels en slechte plekken. altijd goed op blijven letten in belgie, zitten soms gewoon complete gaten van 3 cm diep. en in de kleine dorpjes als er van die klinker kopjes liggen, valt ook niet op te rijden.
gewoon goed opletten als je aan het rijden bent. en soms is het gewoon wat langzamer rijden. en vooral niet storen aan verkeer achter je.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En hierdoor kan je levengevaarlijke situaties veroorzaken in landen zoals Tsjechië... De bewoners daar hebben echt een bord voor hun kop...wij wisten bijvoorbeeld een aantal keer niet welke afslag we moesten nemen, dus minderden we wat vaart...en meteen begonnen de Tsjechen ons in te halen...terwijl de tegenliggers aan het passeren waren! ze kwamen gewoon naast ons rijden...best ziek volk qua rijden... dus als je een schroefset hebt zou ik hem een stukje omhoog schroeven...
|
||||
|
||||
![]() ja oke maar het ging in mijn post even over frankrijk en belgie. die kunnen nog enigzins beschaafd rijden. je hebt er altijd uitzonderingen bij. maar klopt wel hoor, hoe zuidelijker en oostelijker, des te lomper ze rijden. in italie zou ik nog niet willen rijden, heb er gewoon een tijdje naar staan kijken
![]()
|
||||
|
||||
![]() In Hongarije zijn de wegen over het algemeen ook wel aardig goed, alleen de achteraf wegen kunnen vrij slecht zijn.
Quote:
Klopt aardig, in Hongarije kunnen ze er ook wat van. Zelfs de politie rijdt daar asociaal.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nou mijn ervaring in tsjechië valt best mee. Erg lomp vond ik ze daar niet, de wegen zijn er ook niet echt slecht, je kan er zonder problemen heen met een flink verlaagde auto! Soms kan er een gat zitten in de wegen, maar je moet meer uitkijken voor oneffenheden die je moeilijk ziet, maar wel lelijk aan kunnen komen. Op de gewone 80-wegen is ook prima te rijden, en op de buitenweggetjes is het heel verschillend, van dramatisch slecht tot zeer goed.
![]()